Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: unbanna 360

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    unbanna 360

    Läste om unbanning av 360 som tydlingen ska fungera (provad av han som flasha min box)
    Sen om det är en bra lösning vet ja inte, då jag inte är så insatt i detta
    Men den bannade boxen fungerade efteråt. Ber om ursäkt om någon redan skrivit om detta.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Läste om unbanning av 360 som tydlingen ska fungera
    sen skriver du
    Men den bannade boxen fungerade efteråt
    hur ska du ha det

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av simtel Visa Inlägg
    Läste om unbanning av 360 som tydlingen ska fungera
    sen skriver du
    Men den bannade boxen fungerade efteråt
    hur ska du ha det

    Ojdå .Ledsen att jag råkade skriva fel, ska försöka att inte upprepa detta.

    Skriver så här i stället då.

    Den bannade konsolen är inte längre bannad. Förstår du nu?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    hur skulle det gå till ?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    hur skulle det gå till ?
    det går till på följande vis:

    man använder JTAG hacket (fungerar inte på alla konsollerna, och inte heller alla dashboards)

    man läser då ut informationen från NAND chippet i en gammal konsoll, kanske trasig (RROD) eller liknande, därefter skriver man detta till den bannade boxen (vissa filer kan man skippa)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Unban CD´s som ryktas om fungerar ikke.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Detta är inte JTAG för JTAG kan man inte använda på dessa maskiner då bootloadern har uppdaterats.
    Detta är en antingen ett sätt att återställa vissa delar av bios (nand) som har blivit korrupta vid banningen ... eller så fixar man endast profilen som har blivit korrupt.

    Man kan INTE använda Live igen dock.

    Kommer personen in på Live som Laguna pratar om så har man tagit datat från en icke-bannad konsol och fört över på den bannade ... men jag tror det är det som jag skrev inann som han gjorde.
    Last edited by POi2; 2009-11-18 at 14:38.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    En beskrivning.
    Men som sagt jag kan inget om detta själv.

    what you need:

    your 8955 live console + cpu key
    a 2nd unbanned console
    nandpro b + flash cable
    xell loader
    degraded
    1888 fs
    robinsod's flashtool

    process:

    use nandpro and dump nand from unbanned console.
    flash xell and use jtag hack to obtain cpu key.
    use flashtool to extract file system.

    dump nand from 8955 console.
    use flashtool to patch nand dump with kv.bin from unbanned console.
    save patched file (patched_kv.bin).

    open degraded + 1888 fs.
    create 1888 downgrader image (downgrader.bin) from your patched_kv.bin file.

    flash downgrader.bin to 8955 console.
    attach hdd + ethernet cable and boot console.

    connect to live and update to 8955 dashboard.

    console is now fully working and unbanned!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Detta är inte JTAG för JTAG kan man inte använda på dessa maskiner då bootloadern har uppdaterats.
    Detta är en antingen ett sätt att återställa vissa delar av bios (nand) som har blivit korrupta vid banningen ... eller så fixar man endast profilen som har blivit korrupt.

    Man kan INTE använda Live igen dock.

    Kommer personen in på Live som Laguna pratar om så har man tagit datat från en icke-bannad konsol och fört över på den bannade ... men jag tror det är det som jag skrev inann som han gjorde.
    det var den proceduren jag snackade om när jag skrev att man använder JTAG hacket men det fungerar som jag också skrev inte på alla konsollerna/dashboardsen

    detta pga Bootloader som du skrev... vissa boxar med Jaspermoderkortet klarar inte av det även om dom har den äldre dashboarden, detta pga att dom gjort något med boxarna vid leverans som gör att dom inte kan köra bootloader....
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Så fort du uppdaterar till dashboard 8xxx så går inte jtag-hacket att göra längre. Har din box blivit bannad och profilen/hd:n korrupt så har din box uppdaterats till 8xxxx. Du kan inte heller föra över din information från en donator för den unika CPU-nycklen är troligen inte urläst sedan innan. Så en unbanning är det nog inte frågan om utan man fixar nog endast det korrupta sigillet på något sätt.

    Bootloadern (CB) är uppdaterad i dom nyare maskinerna (sedan mitten av juni) vilket omöjliggör JTAG-hacket som du skirver swizz.
    Last edited by POi2; 2009-11-19 at 08:47.

  11. #11
    dragonslayer Guest
    Tydligen så ligger hdd-cripple stuffet utanför KeyVault (som är krypterat med CPU-Nyckel) så tydligen skall man kunna fixa hårddisksinstallationer utan CPU-nyckel...
    Dock är det svårt att hitta information om hur man gör då det kan vara lukrativt att stå till tjänst med.

    För att få konsollen obannad måste man ha CPU-nyckeln eftersom konsoll ID ligger i KeyVault...

    Dom som använt metoden "ringa support" eller "amerikanska websidan" för att avgöra banning, kan få sin konsoll HDD-cripplad vid nästa uppdatering.. Det ligger nämligen en CRL fil med en lista på alla bannade konsoll ID i uppdaterinarna

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    däremot kan man ju skrivskydda sin nand och på så sätt ha kvar installara till hdd funktionen.

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=696613

    GodzIvan strikes again, this time with a diagram which simply write protects the NAND flash in the Xbox 360 by connecting WP to ground pin (if the flash type has different pinout, just find the datasheet to locate WP). This modification does not stop the ban from M$, but it prevents deletion of the HD installation certificates required by games which means you can still install them on the hard drive. In order to update the kernel this mod must be disabled; a simple switch solution comes to mind.


  13. #13
    dragonslayer Guest
    Även den här metoden kringgås av updaten.. eftersom listan på bannade konsoller finns i uppdateringen som skrivs till nand...

    Jag gissar att dashborden måste startas upp i skrivbart läge minst en gång för att konfigureras!

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Läst någon stans att CRL-filen inte uppdaterats på lääääänge ... kan ifs varit gammal info.

  15. #15
    dragonslayer Guest
    Ja jag får ge mig... jag skulle ha skrivit KAN användas

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Jag tror det är enklare än så ... om dom vill banna konsolen "off-line" så borde MS kunna ha en lista över bannade boxar i själva uppgraderingspaketet, behöver inte ens skrivas till NAND (blir ju en rätt stor lista med 1 miljon boxar).

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Jag tror det är enklare än så ... om dom vill banna konsolen "off-line" så borde MS kunna ha en lista över bannade boxar i själva uppgraderingspaketet, behöver inte ens skrivas till NAND (blir ju en rätt stor lista med 1 miljon boxar).
    man skulle banna boxar inom vissa intervall, då blir listan mindre då man kan skriva start ID't och slut ID't och på så sätt banna ALLA boxarna inom dessa intervall, men det e klart, fungerar bara om man har ett stort antal boxar med ID som ligger mellan varandra som är bannade...

    och då lägga den här informationen i uppdateringen alltså.. man spar då ganska mycket plats
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Även den här metoden kringgås av updaten.. eftersom listan på bannade konsoller finns i uppdateringen som skrivs till nand...

    Jag gissar att dashborden måste startas upp i skrivbart läge minst en gång för att konfigureras!
    denna metoden motverkar inte banning, bara att man får ha kvar funktionen att installera till hdd.

  19. #19
    dragonslayer Guest
    Jag menade att man kan inte uppdatera dashboard utan att stänga av skrivskyddet...
    men NU används ju inte crl filen ändå...
    i post #10 skrev jag om hdd-cripple funktionen
    nu är ju metoden känd och man få tillbaka funktionen igen.. och DÅ är det ju mycket roligare om microsoft inte skriver om secdata datat i nand

  20. #20
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    såg att de kommit ut nåt som heter så här på xboxsky:

    360 Hard Disk Functinalities Restorer v1.03

    360 Hard Disk Functinalities Restorer v1.03 will allow you to automatically patch your nand to restore the functionalities of hard disk installation of your favorite games on Xbox 360 after a ban. This software requires no installation is as standalone.

    Changelog 1.03:

    - Fix a bug on some nand dump on timestamp $ m

    Not having been nand Jasper 256MB and 512MB hands for testing, this version supports only 16MB of the Nandi. Do not hesitate to send me your nandi of 256/512 MB to update my software. A bientôt!

    va tror ni om de? kan de va nåt som funkar? vore ju skönt om de funkade, slippa löda osv.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    såg att de kommit ut nåt som heter så här på xboxsky:

    360 Hard Disk Functinalities Restorer v1.03

    360 Hard Disk Functinalities Restorer v1.03 will allow you to automatically patch your nand to restore the functionalities of hard disk installation of your favorite games on Xbox 360 after a ban. This software requires no installation is as standalone.

    Changelog 1.03:

    - Fix a bug on some nand dump on timestamp $ m

    Not having been nand Jasper 256MB and 512MB hands for testing, this version supports only 16MB of the Nandi. Do not hesitate to send me your nandi of 256/512 MB to update my software. A bientôt!

    va tror ni om de? kan de va nåt som funkar? vore ju skönt om de funkade, slippa löda osv.
    utan installation menas att du kan köra programmet utan installation. du måste fortfarande löda och ha dig, programmet bör eller vara liknande ett som redan finns ute som gjordes av boby2pc. står förövrigt om bobys program på xbox-scene.

    kollade upp programmet och det är 360 HDFR v1.03 (by SoulHeaven), alltså ingen nyhet och det gör samma saker som bobys typ.
    Last edited by int21; 2009-11-28 at 15:41.

  22. #22
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    jaså ok, då var de ju inte lika kul. men å andra sidan så är de ju skitsamma om man har blivit bannad, man kan ju ändå inte lämna in boxen på lagning.
    men är ju bra att ha lite koll på om kan göra nåt för att tex kunna spara spel hdd när/om man blir bannad.
    förhoppningsvis blir man de aldrig elr att de åtminstone dröjer länge till så att folk har hunnit testa såna här grejer o kan säga om de funkar elr ej.

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    skulle vilja veta om jag skulle kunna unbanna en 360 som jag kört senaste need for speed på ? alltså den var jtagbar innan och hade precis flashat den o hade spelet framme o grabben skulle förstås spela det på den xboxen oxå klantig som man är lät man spelet ligga framme .
    har redan all info från en 360 som inte var bannad innan men var rrod ......
    hoppas ni fatta nått :P

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    skulle vilja veta om jag skulle kunna unbanna en 360 som jag kört senaste need for speed på ? alltså den var jtagbar innan och hade precis flashat den o hade spelet framme o grabben skulle förstås spela det på den xboxen oxå klantig som man är lät man spelet ligga framme .
    har redan all info från en 360 som inte var bannad innan men var rrod ......
    hoppas ni fatta nått :P
    nfs:hp kräver senaste dashboard så boxen går inte att jtag:a längre om ni spelat detta, synd! det går tyvärr inte att ta bort ban från en box.

    blev den bannad så fort menar du?

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    nää men den va bannad nna så jag ville ju ta infot från min rrod o unbanna den men eftersom jag nu kört nfs så kommen jag ju inte kunna unbanna eftersom den inte går jtag blää om man återställde konsollen borde den ju gå tillbaks till första dashen den hade skulle varit mycket roligare då ju :P

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kostar mer än det smakar som jag skrivit innan.
    Billigare köpa en original maskin o originalspel o köra online med.

    Bannad 360 kan du ju fortf spela offline med
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Går det att modifiera alla 360 versionerna?
    By A.T in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 14:06
  2. Xbox 360 arcade vs Xbox 360
    By Queen_Piss in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 14:00
  3. XBOX1 spel på xbox 360 Random Padding.
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 10:01
  4. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  5. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •