Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Uncorrupta Gamertags

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Uncorrupta Gamertags

    Grabbens 360 la av för några veckor sedan för 5:e gången med RROD.
    Nu senast var det först E71 sedan E79. Den boxen var bannad sedan något/några år sedan. Jag försöket mig på en reflow på den men det gick åt helvete.
    Han lånade då en annan av mig som haft E74-fel som jag fixat till, även den bannad. Nu krashade den igen med ny E74.
    Han har använt samma gamertag på båda maskinerna.
    När han kopplade in sin Hdd på ytterligare en maskin så hade hans gamertag försvunnit helt, fanns inte att välja alls i menyn.
    Går han in under system/memary/hdd/gamertag/ så finns det 2 st corrupta gamertags, troligtvis är den ena den han vill åt.
    Nu till mina frågor:
    Är det den bannade boxen eller den 'nya' obannade som flaggar gamertags som corrupt?
    Kan man komma åt och rädda filerna på något vis? t.ex. koppla hdd:n till datorn och köra nåt special-program eller måste man i så fall uncrippla den consoll som har låst filerna och sedan ge sig på filerna på hdd:n genom den på något vis?
    Maskinen som han använde sist och som fungerade med hans gamertag har just nu ett E74 så jag vet inte ens om jag får igång den.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Savegames och din gamertag blev korrupt när maskinen bannades spelar ingen roll i vilken maskin du försöker åtgärda det i, tvivlar på du kan få de fixade men om någon har inofmation om det får de gärna berätta hur, inte för mina är det men men.

    Från en annan tråd

    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Om konsolen vet om att den är bannad kommer den att ge alla profiler och saves en flagga om att de är "unsecure" och kan då inte användas på en annan konsol än den ursprungliga..

    Är konsolen uncripplad vet konsolen inte om att den är bannad och kan alltså inte sätta "unsecure" flaggan... datat kan då användas på andra konsoler...

    Vissa saves signas dock till mediat istället för konsollen..
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38470
    Last edited by mafiaboy; 2010-03-27 at 18:13.
    -----------------------------------
    | - PaNts.oN.hEaD.rEtaRd - |
    -----------------------------------
    Gamertag: donpyr SE
    Steam: donpyr_se


  3. #3
    dragonslayer Guest
    jodå det går att fixa filerna på HDD... hittar ingen guide här dock...
    googla "Uncorrupt a Xbox Live Profile from a Banned Xbox 360" så borde du hitta något

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Grabbens 360 la av för några veckor sedan för 5:e gången med RROD.
    Nu senast var det först E71 sedan E79. Den boxen var bannad sedan något/några år sedan. Jag försöket mig på en reflow på den men det gick åt helvete.
    Han lånade då en annan av mig som haft E74-fel som jag fixat till, även den bannad. Nu krashade den igen med ny E74.
    Han har använt samma gamertag på båda maskinerna.
    När han kopplade in sin Hdd på ytterligare en maskin så hade hans gamertag försvunnit helt, fanns inte att välja alls i menyn.
    Går han in under system/memary/hdd/gamertag/ så finns det 2 st corrupta gamertags, troligtvis är den ena den han vill åt.
    Nu till mina frågor:
    Är det den bannade boxen eller den 'nya' obannade som flaggar gamertags som corrupt?
    Kan man komma åt och rädda filerna på något vis? t.ex. koppla hdd:n till datorn och köra nåt special-program eller måste man i så fall uncrippla den consoll som har låst filerna och sedan ge sig på filerna på hdd:n genom den på något vis?
    Maskinen som han använde sist och som fungerade med hans gamertag har just nu ett E74 så jag vet inte ens om jag får igång den.
    det är den bannade boxen som har gjort att profilerna visas som korrupta på andra konsoller, det går enkelt att fixa... jag har dock inte någon guide för det... kan inte heller skriva någon nu direkt här (pga att jag inte har namnen på programmen i huvudet just nu)

    men en början på en guide iaf:

    1. Koppla hårddisken till en dator (eller en JTAG maskin) och kopiera ur profilerna (HDD1:/content/E........../FFFE07D1/00010000/E........) alternativt (partition3:/content/E............/FFFE07D1/00010000/E........) byt ut E...... till vad det nu står på din, det är olika namn för varje profil, övriga delar är detsamma för ALLA...

    2. Öppna profil filen i första programmet (Conflag remover har jag för mig det heter, det program som tar bort flaggan)

    3. Öppna profil filen i program 2 (Xbox 360 hashblock calculator har jag för mig det heter, programmet som ser till att profilen har rätt hash och skit så att den dyker upp som den ska igen på nytt)

    4. lägg tillbaka profil filerna på hårddisken där dom låg från början och skriv över dom filerna som redan ligger där (dom korrupta filerna)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Tackar för både länk och guide, får plocka isär hans hdd då så jag kan koppla in den på datorn.
    Fungerar det att löda av satakontakten på det moderkortet som jag reflowade och bygga en egen datakabel? eller det är andra saker som behövs?
    I så fall behöver man inte ta isär hans hdd-case. Enklare om man vill flytta filer mellan olika diskar senare med i så fall.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är den bannade boxen som har gjort att profilerna visas som korrupta på andra konsoller
    Då går det alltså att använda samma gamertags på olika bannade boxar.
    Och då visar det genom att den inte kunde användas på den senaste boxen var den inte bannad, eller jag tolkar in saker som inte stämmer i ditt svar?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  7. #7
    dragonslayer Guest
    Jag är inte säker eftersom jag inte provat personligen ... men som jag har uppfattat det så kan ingen konsoll öppna någon annan konsolls "unsecure" filer ... har för mig att den kollar ConsoleID i profilen.. är det den egens så kan den öppna.

    ConsoleID loggas i profilen för varje Achivement och save ... rent teoretiskt kan Microsoft plocka bort Achivements från on-line profilen, som är tagna på en bannad konsoll.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Då går det alltså att använda samma gamertags på olika bannade boxar.
    Och då visar det genom att den inte kunde användas på den senaste boxen var den inte bannad, eller jag tolkar in saker som inte stämmer i ditt svar?
    profiler som blivit låsta fungerar bara på den konsollen dom blev låsta på... det vill säga bara den bannade som dom blev låsta till från början INTE flera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Tackar för både länk och guide, får plocka isär hans hdd då så jag kan koppla in den på datorn.
    Fungerar det att löda av satakontakten på det moderkortet som jag reflowade och bygga en egen datakabel? eller det är andra saker som behövs?
    I så fall behöver man inte ta isär hans hdd-case. Enklare om man vill flytta filer mellan olika diskar senare med i så fall.
    jag vet inte, däremot vet jag att du kan använda dig av Team Xecuters variant, det är egentligen bara en adapter för SATA DATA/SATA STRÖM till 360'ns egna...

    du kan som sagt använda Team Xecuters variant, den följer med CK3 Pro
    du kan även använda Microsofts egna transfercable
    sen finns det flera andra möjligheter...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    profiler som blivit låsta fungerar bara på den konsollen dom blev låsta på... det vill säga bara den bannade som dom blev låsta till från början INTE flera...
    Ok. Då har den första som varit bannad flera år inte flaggat gamertaggarna som unsafe alltså. Eftersom han kunde använda den i nästa box.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag vet inte, däremot vet jag att du kan använda dig av Team Xecuters variant, det är egentligen bara en adapter för SATA DATA/SATA STRÖM till 360'ns egna...
    Ska testa och meddela hur det gick, kan ju vara intressant även för fler som vill bygga egna....
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Ok. Då har den första som varit bannad flera år inte flaggat gamertaggarna som unsafe alltså. Eftersom han kunde använda den i nästa box.
    den "skadliga koden" kom i senaste banvågen så ja
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Det gick fint att bygga en egen datakabel av satakontakten på moderkortet. Värmde av den med varmluftspistolen och kopplade en sata-kabel efter samma schema som till intern hdd för jtag-boxar och jord på ben 8, 9, 10 & 5v på ben 11, 12, 13 direkt från en molexkontakt.
    Har låst upp hans gamertags nu också, så allt gick som det skulle.
    Tack igen för hjälpen med länkar/guide
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    trevligt har du lust att ta en liten bild på hur det ser ut? och kanske ett kopplingsschema som är lättare att följa än texten du skrev... (rita upp vilka pinnar som är vilka på kontakten, samt vart man ska koppla dom på motsvarande kabel...)

    inte för att jag själv tror jag kommer testa det, men det kan ju vara en kul grej att testa någon gång i framtiden kanske, då är det lättare att följa ett kopplingsschema med bild snarare än en text remsa...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    trevligt har du lust att ta en liten bild på hur det ser ut? och kanske ett kopplingsschema som är lättare att följa än texten du skrev... (rita upp vilka pinnar som är vilka på kontakten, samt vart man ska koppla dom på motsvarande kabel...)
    Jag kopplade min ström på molexkontakt men kommer nog att ta en usb-kabel istället eftersom jag redan har en Sata-kabelförlängning ut i fronten på datorn, så blir det lättare att koppla in utan att öppna datorn när man behöver överföringskittet.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  16. #16
    dragonslayer Guest
    fick med en hdd adapter gratis när jag köpte min CK 1.0

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    Vill bara testa skriva ett inlägg, kunde inte skapa ny tråd nämligen...

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    fick med en hdd adapter gratis när jag köpte min CK 1.0
    Köper man ett Xecuter CK 3 Pro kit får man HDD adapter med...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Hur fungerar eject-knappen på de här olika CK-kit? Är det en återfjädrande som man trycker på en gång för att få ut släden och igen för att den skall gå in eller är det en vanlig tvåvägs vipp/skjut-strömbrytare?

    Kan berätta att jag testade att koppla min hdd-adapter till datorn med en 'Deltaco SATA-61' d.v.s. sata till USB och det fungerade perfekt. Då kan man dessutom koppla in hdd:n 'hotswappat' vilket inte gick direkt med sata-kontakten på moderkortet.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    CK-Kiten har en knapp med fjäder i ja, du trycker på så ejectar den, sen trycker du igen gör det motsatsen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •