Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 45 av 45

Diskussion: Stora hårddisk problem...

  1. #31
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    om jag har redan har installerat på hårddisken ett dashboard o allt, kan man hitta bios.bin därifrån?

  2. #32
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja man kan flasha från Evoxdashen inbyggda flash på det chippet jag har iaf, men hur du skall göra är nog så som jag skrev nedan/ovan
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #33
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pege63
    Ja man kan flasha från Evoxdashen inbyggda flash på det chippet jag har iaf, men hur du skall göra är nog så som jag skrev nedan/ovan
    hittade på c: en mapp som heter BIOS och där fanns det typ 10st olika .bin filer. ska man använda någon av dessa?

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Tänk på att du måste ha rätt bios nu
    x2_5035_512k.bin Vers 1.0-1.5
    x2_5035_v16plus_512k.bin till Vers 1.6
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #35
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pege63
    Tänk på att du måste ha rätt bios nu
    x2_5035_512k.bin Vers 1.0-1.5
    x2_5035_v16plus_512k.bin till Vers 1.6
    var kollar man lättast vilken version man har? har en crystal iaf.

  6. #36
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Men du har ju fåttchipp som passar din Vers ab xbox så då borde DU veta ju
    Jo en sak till bara:
    Om hårddisken är 300GB eller mer rekommenderar jag "Partition 6 takes up to 137GB, partition 7 takes rest of the drive" eftersom man förlorar all data på partitionen så fort man lagt in mer än 256GB.

    klicka på mitt namn gå till min sida så hittar du bios som stöder HD över 256GB
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #37
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pege63
    Men du har ju fåttchipp som passar din Vers ab xbox så då borde DU veta ju
    Jo en sak till bara:
    Om hårddisken är 300GB eller mer rekommenderar jag "Partition 6 takes up to 137GB, partition 7 takes rest of the drive" eftersom man förlorar all data på partitionen så fort man lagt in mer än 256GB.
    hehe ska kolla då.

    "Funkar med alla xbox versioner och extra lämpligt för 1.6 tack vare inbyggd lpc rebuild" stog det =)

    Finns det ingenstans mna kan kolla någon info eller dylikt vad man har? nu kollade jag i bios mappen så fanns det inget som hetter som du sa.

    bara 40400_pink_vlablala_.bin

    verkade ju lite fel när det står lite färger o saker

    när vi ändå är inne på detta. så var kan man ladda ner ett bra bios?
    Last edited by mixtran; 2006-07-26 at 19:04.

  8. #38
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Nä dom på skivan e skit gammla bios klicka på mitt namn gå till min sida ladda ner X2 5035 där
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #39
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    sådär. nu har jag laddat ner den. Tänkte dra till en kompis o koppla in xboxen i nätverket där. Kan man köra genom en ip-adress och uppdatera bioset den vägen?

  10. #40
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Som sagt jag vet bara det jag skrivit har inte detta chipp själv så sorry dont know how
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #41
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pege63
    Som sagt jag vet bara det jag skrivit har inte detta chipp själv så sorry dont know how
    tack för jävligt mycket iaf

    men enligt denna sida.

    http://www.smartxx.com/forum/thread....816dbaf72e2ad9

    så verkar det ju funka iaf. Och så vitt jag fattade så kommer man som in på en xbox "hemsida" där man kan ladda upp bios till xboxen. rätta mig om jag har fel

  12. #42
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Lycka till vet jag
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #43
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pege63
    Lycka till vet jag

    kan behövas

    antinge kommer jag
    eller

    tillbaka om några h läste att bankerna var 256kb stora, ska man ändå köra den där v16_512?

  14. #44
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    usb kontakter...och hemsida

    hejsan pege.. du verkar vara en aktiv kille hade en fråga om din hemsida varit inne oh kollat lite.. dom skalen du har där säljer du såna ? och vet du om man kan fixa ett usb-uttag i boxen utan typ till duo-x2.. utan att behöva köpa ett speciellt bios..vad som hade varit perfect är att det skulle finnas en konverter från controller kontakt till usb... ha de bäst..

  15. #45
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hej, vet inte om jag skriver rätt nu. men hoppas någon ser detta och kan svara.

    Jag var inne och pillade lite på mitt xbox och ändrade någon lock/unlock hdd så jag råkade visst låsa upp den och fick ett lösenord teamassembly. Men nu när jag ska starta upp det så får jag bara felkod 05,och kan inte boota med något;S har testa "slayer 1,6" "Superdisc 3.7 rc8" Config magic och allt. inget funkar. om någon vet hur man gör. berätta gärna lite mer exakt för mig:P för jag är inte så haj precis med xbox^^ Mvh Kricke

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Stora problem med DivX
    By General_Snus in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-04, 16:18
  2. Stora problem att läsa DVD-filmer
    By Ershag in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-12, 01:05
  3. Hårddisk problem
    By Gusten in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-09-06, 23:49
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •