Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Visar resultat 121 till 139 av 139

Diskussion: Gamecube kan starta nerladdade spel!

  1. #121
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har hållt på i tre dagar nu med att bråka med windows och gamecuben, men får det fortfarande inte att fungera. Har konfigurerat precis enligt guiden, men image filen laddas aldrig in. loadern laddas, men inte spelet, så när PSO grönskan försvinner blir allt bara svart istället. Ska jag lägga ner, eller har någon en lösning?

  2. #122
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Precis samma problem hade jag när jag körde Cuben genom en router...
    Provade med en korskopplad kabel och koppla in cuben till datorn direkt.. fungerade perfekt..
    Xbox v 1.3
    X-bit , 120 gb hårddisk , Vit.

  3. #123
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Mmm, korskopplad kabel för att koppla in gcn direkt i datorn är det enda rätta om du vill få det att funka utan problem....

  4. #124
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ah, tack. Nu fungerar det nästintill felfritt.

  5. #125
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    vet ni VART man kan ladda ner gc spel då? :S

  6. #126
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    På DC som så gott som allt annat
    "I tried sniffing coke once,
    but the icecubes just got stuck in my nose"

  7. #127
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Dave.Lister
    På DC som så gott som allt annat
    ok,, vilken hub och vilken uppkoppling har usern? under 10 mbit så laddar inte jag av han,, fett segt då

  8. #128
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Om ni har edonkey2000 så kan ni ladda hem ett litet program som heter edonkey crawler mä hjälp av det så hittar ni massor av spel till gc mä edonkey2000!!!

  9. #129
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ===============
    Nu har det äntligen kommit en fungerande chip till Gamecube, så man kan köra spel från mini-dvd-r eller dvd-r skivor

    Mer om det i forumet:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=19178

    Prylar i webshoppen:
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=29
    ===============
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #130
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Trevligt att ni fått in det nu
    Nu ska jag bara se när jag har råd att få ett inpetat i gcn...
    Förresten, kommer ni att göra sån där kalibrering av lasen som gör att den lättare läser minidvdr när ni monterar Viper GC-chippen?
    "I tried sniffing coke once,
    but the icecubes just got stuck in my nose"

  11. #131
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag skall rota fram laserstyrkemätaren (vet inte var den är efter flytten...) och mäta upp några kuber, både gamla och nya, för att se hur stark lasern bör vara. Om det visar sig att kuber som har svårt att läsa skivor har en laser som lyser svagare än kuber som är bra på att läsa skivor så kommer vi nog erbjuda en liten uppskruvning.

    Risken är dock stor att det bara är en temporär lösning, och lasern kommer tappa styrka ännu snabbare när man kör den hårdare.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #132
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Enligt diverse nyhetspostningar jag läst på Max************ så ska tydligen 195 ohms funka bra för att den ska läsa dom flesta minidvdr. Orginalinställningen verkar variera rätt mycket beroende på vilken revision av gcn man har, men för det mesta läser den bara vanliga dvdr, som man dock måste ta bort hela överdelen av skalet på gcn för att kunna använda.
    "I tried sniffing coke once,
    but the icecubes just got stuck in my nose"

  13. #133
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det sitter en potentiometer där eftersom alla lasrar måste kalibrerad individuellt. xxx ohm kan vara optimalt för en laser men rena döden för en annan. Annars hade det ju suttit ett fast motstånd istället för en potentiometer!

    Ibland undrar man om jag är den ende i hela konsollvärlden som äger en laserstyrkemätare...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #134
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #135
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sverige
    Inlägg
    69
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Ibland undrar man om jag är den ende i hela konsollvärlden som äger en laserstyrkemätare...
    Tja du, jag känner då ingen som har konsoll och har en sådan så
    Fast det är ju inte allt för många som jag känner som har konsoll då iofs ^_^

    Hunnit testa hur bra/dåligt chippet funkar förresten?
    "I tried sniffing coke once,
    but the icecubes just got stuck in my nose"

  16. #136
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Stan64 har testat en hel del, men vi har inte hittat några problem som inte redan är dokumenterade (vissa spel som inte fungerar, images som är "nerbantade" fungerar inte, det går inte att byta skiva på spel med flera skivor)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #137
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    54
    Respekt
    10
    Jag fick dock igång vissa "Wipe":ade spel. Varav ett ´strejkade med vissa sprites.
    Soldiers of Mist

  18. #138
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    kan någon hjälpa mig... jag har användt mig utav denna guiden men kan bara starta animal crossing.


    hur gör man när man vill starta ett annat spel?
    byter man bara namnet på filen man ska starta?

  19. #139
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    var får man tag på dessa filer?

    EUR-ACL1.EXE
    EUR-ACL1.DOL

Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2005-04-12, 12:35
  2. Kan fortfarande inte starta med originalbios
    By nathorst in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-15, 09:54
  3. kan inte spela brända spel...
    By Andreas_T5 in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 14:12
  4. min ps2a kan ej läsa dvd spel
    By aCE1 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 02:19
  5. GAMECUBE
    By kidflew in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-01-09, 20:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •