Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Problem med dms3. Har du nåt förslag Hansi?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Problem med dms3. Har du nåt förslag Hansi?

    Har lödit i ett DMS3 chip i 2 st (ville se om felet kvarstod) V4r med samma resultat. Slår man på ps2:an så förblir bilden svart. Men håller man in eject knappen en stund så det övergår i sleepmode så startar konsollen utan problem. Det går att köra original spel samt DVD filmer. Nu undrar jag om det trots allt kan vara fel på chipet?

    (Har mycket bra lödvana då ja moddar både ps2 och xbox till vardags. Har hållt mig till Titanchip hitills men en kund ville ha DMS3, så han beställde ett hos er)

    Har använt grov kabel till både jord och + matning. Har mätt alla anslutningar och det är kontakt överallt. Problemet kvarstår dock. Finns det nåt sätt o testa dessa chip på? Så man ser att det är helt. Tacksam för svar. Ber om ursäkt för det långa inlägget.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla om chippet fungerar i en annan ps2, det kan ju vara dåligt flashat. Ring och prata med våra tekniker och bolla ditt problem om du köpt chipet av oss (plocka fram kvitto med kund/ordernummer).

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Till Hansi!

    Hej Hansi! Testade och lödde in DMS3 chipet i en V7 idag. Det funkade utan problem. Lödde även in ett messiah2 PRO i den ena V4:an. Och det funkade perfekt. Inga problem med lödningarna alltså. Testade även ett Titan i V4:an, även det funkade. Hur kan det komma sig att DMS3 chipet gick i V7:an? Hittade info på dms3.com om att chipet ska ha 2 minnesbankar varav den ena alltid innehåller en default kod så chipet kan starta. Man skulle aktivera det genom 3 snabba tryckningar på "reset". Testade det oxo men ingen reaktion. Så nåt fel på chipet måste det vara. Har tom. testat annan kabel än den som var med, även den en Kynar typ från elfa. Har du några idéer? Annars lär vi nog skicka tillbaka chipet för en undersökning. Alternativt köpa ett till till V4:an.

    Med vänliga hälsninar....

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ring och prata med Nebbi och/eller Marcus på 08-615 21 60 och se om dom har några tips. V4 kan vara kinkiga, men dom har säkert något knep att lära ut.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Tackar....

    Tackar för det snabba svaret =)

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    När chippet ändå sitter i den ps2 där det fungerar, prova att flasha om det till senaste version 1.6c och se om det hjälper.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hallå!
    Hade samma problem med min v4 och dms3.
    Jag lödde bara om två sladdar på ett av chippen, det med ett gap mellan benen. Jag tror att det var E och nån till. Kolla på dms´s hemsida. Dessa två kablar går inte att dra med de andra kablarna., det verkar bli någon störning. Jag drog dem separat utanför moderkortet. Jag la också strömmatningen lite jämte de andra kablarna.

    Lycka till. Det funkade för mig i alla fall.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tack för tipset. Men ja sket i DMS3 chipet till den maskinen. Beställde ett Sniper2 chip ist. Det ska tydligen vara mer stabilt i de äldre maskinerna. Satte i DMS3:an i den amerikanska v7:an ja hade hemma ist.

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Bättre sent än aldrig...men alltid någon ny som undrar

    Jag hade samma problem med min V4 och DMS3:a. Det jag gjorde var att jag kortade ner jordkabeln till under 2 cm och använde mig av en ganska grov kabel(1- 1,5 mm). Likadant pluskabeln är oxå grov. Sen såg jag till att X och O och D och E verkligen inte korsades (verkar vara någon konduktiv kopplingshistoria för de kan ligga parallellt men inte korsa). Sist men inte minst så la jag alla kablar så plant emot moderkortet som det gick (använder mig av dubbelhäftande tejp) . Och sen snurra skiten igång utan några som helst problem. Allt detta står det om på DMS hemsida och det verkar som om just V4 är känslig för jag testade ett klassiskt "skatbo" i en V7 och det funkade lika bra ändå.

Liknande diskussioner

  1. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  2. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 13:48
  3. har problem att starta med evolutionx_beta_1.8.2812
    By JYO in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 19:00
  4. Problem med bränning
    By dazed in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-09-10, 09:40
  5. För alla som har en Pioneer och har problem med RCE.
    By DJV in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-03-09, 20:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •