Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Några frågor angående spel mm.

  1. #1

    Några frågor angående spel mm.

    1.Ska det vara så att när man vill avsluta ett spel från disken och påbörja ett annat så måste man stänga av boxen på knappen och starta om på nytt?

    2. Om man packar upp spel och laddar in på boxen och sen inte ens får upp spelet i gamesmenyn. Vad gör jag då för fel?!

    3. XboxMediaplayer ger ut en vansinnigt låg ljudnivå. Ska det vara så eller finns det någonstans att justera detta?!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Använd x-ecuter 2 4979 bios, tryck på start+select+left trigger+right trigger

    2: Vad är det för filer du skickar till boxen, och var lägger du dom? Lägger du in halo så skall det finnas en massa filer i e:\games\halo eller f:\games\halo. En av filerna måste heta default.xbe

    3: Kolla i settings, prova även att trycka på...grön knapp tror jag, när du ser en film så får du upp en liten kontrollpanel längst ner där man kan spola framåt, bakåt, pausa...och ställa in volymen.

  3. #3
    1. Vet inte vilken bios som är i nu då jag inte gjort allt själv. Ska kolla det. Knappkombinationen menar du i spelet när man vill avsluta, förutsatt att man har det bios du skriver?!

    2. Filerna finns där till spelen. Jag har lagt in ca 15 spel och det är tre hittills som inte funkat. T.ex Micromachines syns under games men startar inte utan går tillbaka till menyn. Sist la jag in True Crimes och det syns i FTP-progget men inte i games menyn. Mysko...

    3. Ljudkontrollen står på max i mediaspelaren. Men på tv:n får jag dra på till 80% av volymen för att det ska vara acceptabelt.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Ja, den fungerar även i äldre versioner av x-ecuter 2 bios. Den fungerar även med andra biosversioner om man har "IGR=YES" i settings i nyare evolution-x, men läser du länken i svar#2 så förstår du att du ändå skall ha IGR=NO för att många spel skall fungera.


    2: SKÄMS! Du har inte läst avdelningen för xbox/evolútion-X guider! 329 besökare före dig har hittat felsökningsguiden, trots att det bara var 10 dagar sedan jag skrev den!

    http://forum.psxcare.com/support/sho...threadid=10602


    3: Du har säkert inte kollat alla settings som finns...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Hallå där! Om man använder xbcopy och kopierar in spelet direkt ifrån skivan heter mappen e:\games\xbcopyoo1 eller f:\games\xcopy001
    Döp om denna mapp i t.ex. xcommander.
    Kan vara lite jobbigt annars att ta reda på vilka spel som ligger i vilken mapp.
    Första spelet man lägger in i xbcopy får mapp namnet xbcopy001 andra spelet får mapp namnet xbcopy002 OSV.

Liknande diskussioner

  1. jag har klabb med några spel......?
    By Dash in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-02, 23:24
  2. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 13:08
  3. messiah klon + psx spel med amerikans licens = error...
    By mbse in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-12, 22:48
  4. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 12:15
  5. THAI spel
    By Rocky in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-05-03, 12:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •