Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Första Gången?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Värmland
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Första Gången?

    Har köpt en X-box som jag ska chippa, har köpt Alladin Advance V3 hos psxcare, har även beställt en 120 gig hårddisk och laddat hem superdisc 3.6.

    Hur ska jag nu göra?

    1. Installera chippet.
    2. Starta x-boxen (???)
    3. Köra superdiscen.
    4. Byta hårddisk.
    5. Köra superdisc igen.

    eller

    1. Installera chippet.
    2. Byta hårddisk.
    3. Starta x-boxen.
    4. Köra superdisc.

    eller ska jag hämta hem något annat som den ska bootas med?

    Har läst mycket här nu under helgen men inte helt kommit underfund med i vilken ordning allt ska göras, undrar också hur länge boxen kan vara utan ström så att den inte tappar klockan (ska vissta vara viktigt).

    mvh
    olle

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Mamlö
    Inlägg
    267
    Respekt
    22
    1. Installera chip, flasha med X2 4979. (Jag kan inte alladin så jag vet inte när du har möjlighet att flasha om biosen men när du kan det så ska du använda X2 4979)

    2. Bränn SD 3.6 på en CD-RW.

    3. Kontrollera så att SD fungerar. (Installera ingenting) Du kan även ansluta med din dator och ta backup på C: och E: om du är intresserad av XBox-Live. E: är dina sparningar (E\:Udata och E\:Tdata)
    Evo-X kör det möjligt att ansluta till xboxen via FTP.

    4. Byt hårddisk

    5. Instllera Evo-X Large drive.

    6. Kopiera C: och E: från din orginaldisk till den nya disken om du tog backup tidigare.

    7. Tuta och kör

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Värmland
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Ok.

    Kan jag jag göra så här:
    1. Installera chipet.
    2. Starta boxen? Med chipet aktiverat eller avaktiverat?
    3. Prova så att superdisc skivan fungerar (hur ska det se ut när skivan körs första gången)
    4. Byta hårddisk.
    5. Köra superdisc och installera evo x (är det något mer som ska installeras?).

    Går det att byta till x2 4979 efter att jag har gjort allt detta eller måste jag göra det innan jag installerar evo x?

    mer frågor blir det nog när jag har satt ihop allt.

    mvh
    olle

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Värmland
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Problem

    Har nu satt in chippet, gorde så här:

    Installerade chippet, startade boxen med chippet avaktiverat ställde in klockan startade om med chippet aktiverat och körde superdisc, installerade med small drive.

    När allt var klart så fungerade allt perfekt.

    Bytte sedan hårddisk efter några dagar och satte in den och startade med chippet aktiverat och körde superdisc, installerade large drive.

    Bootade sedan om och det verkade fungera tills jag skulle se om boxen startade med chippet avaktiverat. Men det gick inte fick felmeddelande 16 (dashboard). Sökde då reda på guiden "hur man byter hårddisk" och läste att man skulle ta backup på c: & e:.

    Så jag bytte tillbaka hårdisken och tog backup på c & e, satte tillbaka den större hårddisken och förde över filerna, utom ini filen.

    Startade sedan boxen men fick nu felmeddelande 5 (hdd not locked).

    Varför går det inte att starta boxen med avaktiverat chipp med den större hårddisken när det går på orginalhårddisken som jag har installerat superdisc 3.6 på?

    Edit:
    Klockan håller inte minnet heller även fast jag aldrig har dragit ur strömmen. Vad kan det bero på?

    Vad göra?
    Last edited by ollo; 2003-11-21 at 12:59.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Re: Problem

    Originally posted by ollo
    Har nu satt in chippet, gorde så här:

    Installerade chippet, startade boxen med chippet avaktiverat ställde in klockan startade om med chippet aktiverat och körde superdisc, installerade med small drive.

    När allt var klart så fungerade allt perfekt.

    Bytte sedan hårddisk efter några dagar och satte in den och startade med chippet aktiverat och körde superdisc, installerade large drive.

    Bootade sedan om och det verkade fungera tills jag skulle se om boxen startade med chippet avaktiverat. Men det gick inte fick felmeddelande 16 (dashboard). Sökde då reda på guiden "hur man byter hårddisk" och läste att man skulle ta backup på c: & e:.

    Så jag bytte tillbaka hårdisken och tog backup på c & e, satte tillbaka den större hårddisken och förde över filerna, utom ini filen.

    Startade sedan boxen men fick nu felmeddelande 5 (hdd not locked).

    Varför går det inte att starta boxen med avaktiverat chipp med den större hårddisken när det går på orginalhårddisken som jag har installerat superdisc 3.6 på?

    Edit:
    Klockan håller inte minnet heller även fast jag aldrig har dragit ur strömmen. Vad kan det bero på?

    Vad göra?

    Sätt dig i ett hörn och skäms :-)

    Felmeddelandet säger ju klart och tydligt att du måste låsa hårddisken, och även i min guide så har jag väl skrivit att man skall låsa hårddisken med config magic?

Liknande diskussioner

  1. shoutcast och tvguide för första gången
    By jjoab in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-08, 07:08
  2. Första gången flash med superdisc
    By PunkE in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-31, 10:49
  3. Problem med bios, första gången!
    By Ubermench in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-03, 20:38
  4. Flasha bios för första gången...
    By Liftwaffe in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-05, 21:43
  5. första leveransen bokad?
    By dmyr in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-01-17, 20:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •