Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Visar resultat 91 till 106 av 106

Diskussion: För er som är trötta på fläktljud och inte har garanti kvar.

  1. Hur sjutton lyckades han få upp den så varm? ??
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  2. #92
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20

    hhehehe

    kan man klippa svarta på original fläkten och
    sätta den på chassit också.
    hmmm även ankor gråter över vad som har hänt

  3. #93
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    kan man inte klippa svarta sladden på original och fästa den på chassit också?
    hmmm även ankor gråter över vad som har hänt

  4. #94
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20

    vet inte

    han la den i bokhyllan mot väggen och körde på 10%
    sidorna va nästan igentäppta
    hmmm även ankor gråter över vad som har hänt

  5. Då får man fane mej skylla sig själv. Man behöver inte byta ut fläkten. Så himla mycket låter den inte..
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  6. #96
    Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Inlägg
    214
    Respekt
    20
    Nä, nu väntar jag på en tystare fläkt än papst 80mm som även ska flytta mer luft.
    Last edited by wei§müller; 2005-02-28 at 17:49.
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

  7. #97
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20

    ha .. ja

    papst är bra
    min förra lät som en åsna på natten
    nkatj rwsdfngvjkabk,gfsd
    hmmm även ankor gråter över vad som har hänt

  8. #98
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Denna fläkt Papst 8412N/2GL är alltså den tystaste man kan få tag på? :-)
    Det finns inte någon som testat att sätta in en 3412NGL. Denna fläkt är lite större 92mm men går att få mer effekt vid lägre varv(Som då också blir tystare). skulle d fonka tro?

    / Micke

  9. #99
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20

    hmm

    jag har en 80 milimeters adda fläkt (12db)
    flyttar lika mycke luft
    hörs knappt
    hmmm även ankor gråter över vad som har hänt

  10. #100
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    47
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av mickej
    Denna fläkt Papst 8412N/2GL är alltså den tystaste man kan få tag på? :-)
    Det finns inte någon som testat att sätta in en 3412NGL. Denna fläkt är lite större 92mm men går att få mer effekt vid lägre varv(Som då också blir tystare). skulle d fonka tro?

    / Micke
    För det första micke så är den fläkten (3412 NGLE) inte tystare... den ligger på 23 dB medans 80 mm (8412 NGLV) ligger på 12 dB...dock så flyttar 92 mm fkäkten helt klart mer luft, vilket ger klart bättre kylning... för det andra skulle jag se det som omöjligt att sätta in en 92 mm fläkt (chassit i sig är 90 mm högt) om man inte vill modda boxen ordentligt ful och/eller höja upp chassit en bit... du skulle iofs kunna sätta den på utsidan av xboxen men då börjar man närma sig "modda boxen ordentligt ful", vilket jag själv inte tycker det är värt....

    Hej svejs

  11. #101
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Hmm... alltså, min orginal xbox 1.6 ligger på ca: 62-64grader både på cpu o gpu, och min temperatur kontroll måste fungera för när man startar xboxen så ligger den lågt och stiger i takt med att xboxen är på. Satte nu i en 80mm Papst fläkt och om jag kör på 100% så ligger det på ca: 64-66grader, MEN om jag drar igång ett spel... så blir den tokvarm, typ 80grader.. givetvis hade jag koll på detta hela tiden så jag valde att stänga av och låta den kylas. Men varför i hel"#¤ blir min xbox så varm för? Jag har kopplat in den till orginalkontakten och satt XBMC på 100%... snabbar kan den ju inte snurra och om den skall göra det så kommer den ju låta lika mycket som orginalfläkten!

    WHAT TO DO???

  12. #102
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    138
    Respekt
    20
    imatt en xbox stängs av vid 70 grader kan din inte stämma.
    om den varit så varm skule den nog stängts av men 1.6 fungerar fortfarande inte om du har läst det.

  13. #103
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Jo men den stängdes av, exakt temperatur vet jag ej eftersom jag var inne i ett spel när den stängdes av. Men sedan efter att jag startat om xboxen omedelbart så gick jag in för att kolla temperaturen, och då låg den på cirkus 80grader. Vad jag har förstått det så fungerar temperaturkontrollen på vissa 1.6 eller så beror det på vad man har för dashboard installerad eftersom adressen till temperaturkontrollen är förändrad på v.1.6 och senaste XBMC skall klara av även 1.6. Rätta mig om jag har fel. Men med tanke på att jag kan få min temperatur att stiga resp sänkas beroende på vad jag väljer att använda för hastighet på fläkten så tror jag absolut att den stämmer på min. Och att den startar på runt 40grader för att sedan stiga till runt 60grader tycker jag låter ganska troligt. Och sedan efter fläktbytet steg det ytterligare lite för att sedan vid spelande stiga till 70-80grader... Frågan är vad jag kan göra nu för att sänka temperaturen, eller finns det inte så mycket att göra? Bara att slänga i orginalfläkten igen? Tråkigt eftersom detta verkar ju ändå funka för dom flesta..

  14. #104
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Spelar ingen roll om xbmc kör fläkten i 100%, så fort du kör ett spel så gäller default 20%
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #105
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tja har läst lite här och undrar lite, har klippt upp på baksidan och gjort rent , men fläkten verkar gå upp till 100 % efter bara nån min trots att jag bara startat upp boxen utan nån skiva i ... hur löser man detta lättast tacksam..

  16. #106
    Registrerade
    Oct 2009
    Från
    United States
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    För er som är trötta på fläktljud och inte har garanti kvar

    där ser ni hur kul vi har på chatten.

    För atts lippa anstormningh nu, så kommer jag inom kort lägga upp en logg som visar hur TRÅKIGT man kan ha.....eller kanske inte ändå B

Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande diskussioner

  1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  2. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  3. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •