Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Hjälp!! jag vill ha en guide så jag kommer igång med att bränna spel till xbox!! =)

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Hjälp!! jag vill ha en guide så jag kommer igång med att bränna spel till xbox!! =)

    undefined

    Tjena på er! finns det nån duktig här som kan hjälpa mig.. skaffa nyss alladin chip å sådär å allt funkar =).. men jag undrar hur jag ska kopiera Orginal spel till min dator.. å jag vill ha en nån som berättar steg för steg.. jag vet att man måste ha en korsad tp-kabel.. men sen vilket program använder man??? för jag ha iaf nero 6 när jag ska bränna.. å sen har jag Simple X när jag ska göra X:iso filer.. men jag måste ha en total guide alltså hur man får typ "Halo" orginal från Boxen till datorn.. å sen hur man bränner ut dom..? å så hur man får till ett fungerande Nätverk mellan datorn/xboxen.. TACKSAM FÖR SVAR!!!

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Brukar lägga in spelet först till hårddisken på xboxen med xbcopy025. Sedan kör jag FlashFXP på datorn och använder en korsad nätverkskabel direkt emellan datorn och xboxen. För över spelets mapp till datorn. När det är klart, så gör jag en xiso fil av mappen med något xiso program. Sätter in en tom dvd-r skiva i dvd-brännaren. Kör igång Nero och tar arkiv, och bränn image. Väljer xiso filen som jag gjorde och bränner den i lägsta hastighet. Sen är det bara att köra dvd-skivan på xboxen. Klart.

    Xboxens användarnamn=xbox
    Xboxens lösenord=xbox
    Vad xboxen har för ip-adress ser du i system utilt... och settings.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

    Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

    Nintendo DSi XL
    M3i Zero

    Nintendo 3DS

    XBOX360
    Flashad Iextreme ??

    Playstation 3

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av roine_johnsson
    Brukar lägga in spelet först till hårddisken på xboxen med xbcopy025. Sedan kör jag FlashFXP på datorn och använder en korsad nätverkskabel direkt emellan datorn och xboxen. För över spelets mapp till datorn. När det är klart, så gör jag en xiso fil av mappen med något xiso program. Sätter in en tom dvd-r skiva i dvd-brännaren. Kör igång Nero och tar arkiv, och bränn image. Väljer xiso filen som jag gjorde och bränner den i lägsta hastighet. Sen är det bara att köra dvd-skivan på xboxen. Klart.

    Xboxens användarnamn=xbox
    Xboxens lösenord=xbox
    Vad xboxen har för ip-adress ser du i system utilt... och settings.



    Hej!! okej.. men du.. du råkar inte ha typ msn eller icq.. så man kan få lite direkt hjälp av dig??? vore skit schysst isåfall!! för jag är en NOOOB på detta.. trodde det va lika enkelt att bränna som dte var på gamla goda tiden med Psx =)

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    okej!! men du.. du råkar inte ha typ msn?? eller icq? så ifall nått blir galet så har jag dig till hjälp..=).. men jag anväder nyaste nero iaf när jag ska bränna.. men det finns ju så många olika saker att välja mellan.. (DvdRom-iso) (DVD-Rom (boot) Dvd-Rom (udf) Dvd-Rom (udf/iso) ja men det finns många... snälla hjälp mig!!!! hatar att vara nybörjare på saker å ting!!!

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    okej.. nu är jag inne på xboxcopy025.. men vart ska man spara spelet då??? det finns ju E: Drive (xbox saves) F: Drive (expansion) E:\games och F:\games.. vart ska jag spara?????????

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    okej.. ja jag har flashfxp nu.. hehe.. men jag ska köpa en korsad kabel idag... sen ser man väl på xboxen om man e connectad.. för det står säkert connected elelr nått..??.. sen så öppnar man flashfxp å så trycker man på Connect va? så ser man både datorn å xboxen.. å ser är det bara föra över mappen till pc.. å sen göra xiso fil.. å bränna ut va?? =).. men .. jag har hört att man måste ha nån "default.xbe" stämmer det??

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av roine_johnsson
    Brukar lägga in spelet först till hårddisken på xboxen med xbcopy025. Sedan kör jag FlashFXP på datorn och använder en korsad nätverkskabel direkt emellan datorn och xboxen. För över spelets mapp till datorn. När det är klart, så gör jag en xiso fil av mappen med något xiso program. Sätter in en tom dvd-r skiva i dvd-brännaren. Kör igång Nero och tar arkiv, och bränn image. Väljer xiso filen som jag gjorde och bränner den i lägsta hastighet. Sen är det bara att köra dvd-skivan på xboxen. Klart.

    Xboxens användarnamn=xbox
    Xboxens lösenord=xbox
    Vad xboxen har för ip-adress ser du i system utilt... och settings.



    jo det där ded ip såg jag.... men vart kollar man XBOXENS användar namn å LÖSENORD då???

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Xboxens användarnamn och lösenord är XBOX som standard. Vet ej hur man ändrar det. Står någonstans i settings på xboxen. default.xbe filen är spelets startfil. Typ som en *.exe fil i datorn.
    I brännarprogrammet tar du arkiv och tar sedan bränn image. Du väljer sedan den xiso fil du gjorde och bränner den. Då behöver du ej oroa dig om nå inställningar. Har inge msn eller icq.

    Xboxens användarnamn är xbox och lösenordet är xbox.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

    Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

    Nintendo DSi XL
    M3i Zero

    Nintendo 3DS

    XBOX360
    Flashad Iextreme ??

    Playstation 3

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Varför kör ni över spelet först? Går det inte att bränna isofilen direkt?

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag undrar om det på något sätt går att bra bränna ett orginalspel in på en skiva utan att kopla ihop xboxen med datorn?

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    danne_p hur har du tänkt att det ska gå? xboxen har ingen brännare :S

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Surfa in på www.teamavalaunch.com Med det programmet så är det bara att lägga i xbox spelet i xboxen, starta programet, fixa alla nätverksinställnigar, sen skapa en iso med programmet och bränna. :-)

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •