Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Behöver hjälp med DVD Bränning

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Behöver hjälp med DVD Bränning

    Tjena allihopa. Det är så här att jag har problem med att bränna mina copier. Jag har gjort en imgae fil på hd som jag vill bränna till en dvd skiva. Jag har en MSI DR4-A DVDRW, precis köpt på Onoff. Jag har instalerat den så som dets tår på anvisningarna. Den bränenr cd-r, och den bränner dvd när man ska göra en dvd joile skiva. Men när jag ska bränna ett image fil vägrar den att bränna den. Tex jag ska bränna ner den här ps2 image filen med hjälp av Alcohol 120%, och så tar jag Guide för Imagebränning, sen väljer jag cue filen som har bin filer med sig, sen trycker jag på nästa och en ruta där man ska välja hur man vill bränna och med vilken brännare upp. Och så väljer jag allt rätt, och jag har en Verbatim DVD+R Datalife inne, och när jag trycker för att bränna kommer en ruta upp där det Vänligen sätt in en tom skiva i följande cd/dvd brännare, och det roliga är att det står på enhetstatus att det är en tom skiva i. Nu vet jag inte vad jag ska göra, har testat med nero, och den säger ungefär samma sak. Är det någon som kan hjälpa mig??

    P.S
    DVD brännaren bränenr både dvd-r och dvd+r!

    Tack Dan

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hittade denna info på nätet.. det kanske hjälper Dig.

    Köpte mig en DVD-brännare i veckan som gick. Det blev en MSI DR4-A. Ville testa lite hur den fungerade så jag laddade ned en DVD-image från nätet. Dock lyckades Nero Burning Rom som jag fick med till brännaren inte läsa den .img-fil som det var. Efter lite undersökning hittade jag att följande två freewares klarar dock detta:
    ImgTool
    DVDDecrypter

    Ett annat freeware program som kan komma till nytta är DVDShrink som låter en krympa ihop en film DVD så den passar in på en DVD-R. Afonic DVD Rip Guides kan komma till nytta med.

Liknande diskussioner

  1. TV'n krånglar med min NTSC/US PS2!! HJÄLP
    By Goro in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 22:37
  2. behöver hjälp med min ps2-dvd!! snälla!
    By Hittis in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-03, 00:40
  3. Hansi var är du? Jag behöver hjälp NU?
    By Schnaasfan in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-08-01, 10:34
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-19, 14:27
  5. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •