Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: 1.3 Manual för hur man använder funktionerna i en chippad xbox

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    1.3 Manual för hur man använder funktionerna i en chippad xbox

    Nu har jag äntligen fått lite tid och börjat på en "användarmanual" för hur man använder de olika programmen/funktionerna i en chippad XBOX.

    Ladda ner den i .PDF format här (du måste registrera dig i forumet)

    DIN LILLA GUIDE TILL DEN CHIPPADE XBOXEN



    Denna guide innehåller lite tips och instruktioner för hur man hanterar en modifierad XBOX med den vanligaste applikationerna för att spela upp filmer, emulera klassiska konsoller, lägga in spel på hårddisken m.m.


    Denna version: 2004-03-24 11:37:49

    INNEHÅLL

    Viktigt att veta 2
    Var försiktig! 2
    BIOS 2
    Dashboard 2
    Menyerna i Evolution-X Dashboard 3
    Huvudmenyn 3
    APPS-menyn 3
    Hur gör man för att: 4
    Starta spel från CD/DVD 4
    Starta spel från hårddisken 4
    Spel som vägrar fungera 4
    Starta DVD-filmer från CD/DVD 4
    Se/lyssna på DIVX/VCD/MP-3 filer 5
    Konfigurera XBOX:en i nätverket 6
    Föra över filer mellan xbox<->pc samt redigera filer på xboxens hårddisk 7
    Föra över filer mellan två XBOX 7
    Föra över spel som du har i RAR/ISO-format på din PC till din XBOX / Göra ISO-filer av spel du har i XBOX:ens DVD-läsare eller Hårddisk 8
    Attached Files Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Här är en länk som handlar om att kopiera filer mellan två xboxar, som beskriver något jag glömde lägga in i "lilla guiden", nämligen hur man ställer in "statisk ip-adress" i avalaunch vilket ofta behövs innan man kan få kontakt mellan boxarna.

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=20957
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du har problem att ladda ner filen och får meddelanden liknande

    you do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons:

    1 Your user account may not have sufficient privileges to access this page. Are you trying to edit someone else's post, access administrative features or some other privileged system?

    2 If you are trying to post, the administrator may have disabled your account, or it may be awaiting activation.

    så måste du registrera dig och logga in i forumet!

    Om du redan är registrerad och inloggad, så har du förmodligen missat ditt "aktiverings email" som forumet skickar när du registrerar dig. Om du inte läser det emailet och klickar på "aktiveringslänken" så kan du inte skriva inlägg eller hämta filer från forumet.

    Har du t.ex. hotmail är chansen stor att emailet sorterats in i din "skräppost" mapp, och raderats efter några dagar.

    Använd följande länk för att få ett nytt email med aktiveringslänk/aktiveringskoder:


    http://forum.psxcare.com/support/reg...o=requestemail

    Om du ÄR aktiverad och inloggad, prova att rensa alla "cookies" i din brower.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Hur mycket är en chippad xbox värd?
    By superboss in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-08, 14:40
  4. Hur mkt skulle man kunna få för...
    By -=KuriouZ=- in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 01:11
  5. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •