Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 39 av 39

Diskussion: Matrix Infinity

  1. #31
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Funkar modbo på nya ps2 slim, scph-90004, med nya bioset 2.30? Free MCboot funkar inte på den.
    Finns det macrovision fix på den? Går den att stänga av? Jag tänkte jag skulle köra mina "hemmaskrivna" program från hårddisk.

    "And if you want to use USBAdvance it is important that the chip either has no 'macrovision fix', or allows it to be disabled, since that modchip feature (when active) prevents USBAdvance from working."
    Last edited by foobar1; 2009-01-16 at 09:45.

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Modbo har iaf fungerat på alla pstwo 90004 vi testat det i...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Installationsanvisningar till Modbochippet, vet ni var det finns?
    Moderkortet är GH-071-42.

  4. #34
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Ett par snabba frågor om Modbo 760

    Ett par snabba frågor om Modbo 760 innan jag dyker in hos er och tar den istället för SwapMagic.

    - Fungerar det att boota NTSC-diskar på PAL-maskinen?
    - Kan man boota direkt från hårddisk med hjälp av Modbo 760? Har kollat upp bl.a. HD Combo men blev inte riktigt klok på vad som gäller.

    Kommer in en sväng imorrn om inte annat!

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    NTSC fungerar bra.

    Kanske går att fixa boot från hårddisk om man ägnar ett par dagar åt att läsa 6 år gammal information på internet, chippet är väl baserat på matrix infinity firmwaren och då finns devmode boot från minneskort.

    Men skall du bara köra hårddisk via USB så är det så slött att det inte är värt att pyssla med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #36
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för svar! Hur lång tid tar det ca att sätta i chippet? När jag fixade mitt Wii hos er var det klart medans jag väntade. Är det samma lyx med PS2:an (om jag kommer in t.ex. torsdag eller fredag runt lunch)?

  7. #37
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag undrar om Matrix Infinity fungerar med PS2 Modellnummer SCPH-30004 R
    (Version 5/6)

    Det är så att jag behöver köra NTSC spel på mitt PAL PS2, detta chip borde fixa problemet, eller?

    Jag som är så IQ-befriad åkte till USA och köpte NTSC U/C spel som såklart inte funkar på PAL xD.

    Undrar för övrigt samma sak som Mezza, bor inte så nära butiken men jag kan ta mig dit.
    Och jag kan väl lämna in min PS2 även fast jag är minderårig?

    *EDIT* Förresten, har ni sett att den officiella Matrix Mods sidan inte fungerar? Någon som vet om de kommer att fixa sidan eller om de har slutat uppdatera??..

    Tack!
    //Zeelia
    Last edited by Zeelia; 2009-07-23 at 07:40.

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Kanske är lite kaka på kaka, men fungerar "Modbo PS TWO" med "USB Extreme + HD Advance paket! (PAL)" med USB-hårddisk?

    Texterna är ju lite motvisande, men samtidigt kör jag själv med gamla HDLoader och gamla PS2:an med inbygt hårddisk och förstår vad syftet med varningstexterna är, men jag vill bara dubbelchecka.

    Modbo PS TWO: "Den nya PS TWO basenheten har inbyggt nätverkskort, men den har INTE plats för någon hårddisk och fungerar därför INTE med HD LOADER / HD ADVANCE eller hårddiskbaserade spel som Final Fantasy XI"

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan använda USB hårddisk, men det är usb 1.0 vilket är gjort mer för tangentbord och möss så det går skitslött...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Matrix Infinity
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 12:15
  2. Matrix Infinity anvisningar
    By Hansi in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-10, 18:23
  3. Matrix Infinity?
    By Monks in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-07, 11:02
  4. Fixa felflashat TSOP med Matrix
    By MaCRo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-16, 00:25
  5. MATRIX chip för PS2?
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-07, 23:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •