Sida 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 161

Diskussion: smb guide på svenska uppe...

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    En vild gissning: i alla fall i den förenklade som jag kör så är inte resursnamn och verkligt namn samma - testa att döpa resursen till videos. Se guiden för utförligare info. Tror att du har bättre chans att först få den förenklade guiden att funka och sen kan du försöka med säker fildelning (guide 2).

    MVH
    Oscar

  2. #32
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    50
    Respekt
    20
    din datorn kanske inte har netbios installerad. Detta är ett protokoll som kan läsa av datornamn. Prova istället för datornamet, IP nr. anv följande:

    <bookmark>
    <name>Music Vidz</name>
    <path>smb://xbox:junkie@IP/vidz</path>


    (IP = IP nr på din dator)
    går inte det så provar du med att ange hela sökvägen: g:/vidz
    Då får du nog dela ut D: också.
    Last edited by tiito78; 2004-08-11 at 13:06.

  3. #33
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    tack som fan! ja har haft värsta problemen mä å få streamingen å funka! med hjälp av din guide fixade ja d! körde på secure smb!

  4. #34
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    inget av det funkade för mig...
    inställningarna på datorn var korrekt...men .xml filen var helt åt skogen...
    uppdaterade xbmc till 0825....och därignom ändrade jag i samba funktionen

    men nu funkar det iaf

  5. #35
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    50
    Respekt
    20
    En härlig känsla när man väl har fått det och funka.... ett litet häftift tipps ni kan göra nu när ni är klara med smb, är och installera "linksboks" på xboxen (smb och linksbooks har inget med varan o göra).... På så sätt kan ni surfa på nätet genom xboxen... programet finns på #xbins... har precis lagt in det och det funkar megadeluxchampion....

  6. #36
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    å fan, men ja har inget tangentbord till boxen... ere inte svårt å surfa då?
    finns d å få tag på nån annanstans? ja mircar inte...

  7. #37
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    50
    Respekt
    20
    prova på DC, annars kolla på http://ysbox.online.fr/?pagename=Main.HomePage
    Man kan anv kontrollen, funkar utmärkt...

  8. #38
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Hmm har ett probb jag följer den säkra utdelningen här i smb guiden å när jag skall komma in i "Local Security Policy" så får jag följande fel:
    En ruta kommer upp Gruop Policy Error e titeln på rutan sedan står det Failed to open the Group Policy Object on this computer. You may not have appropriate rights.
    Details: Insufficient system resources exist to complete the requested services

    Fattar inte för jag är ju admin, jag är enda användare på burken ju :/

    plz help!

  9. #39
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    50
    Respekt
    20
    sök på gogle, hittatde ett X-antal träffar ang detta felet..... kolla b.la här: http://support.microsoft.com/?id=294257

    jag sökte på :Failed to open the Group Policy Object on this computer

  10. #40
    jag har problem med attt få detta att funka.

    om jag har en mapp som heter musik och lägger den direkt under c:
    då funkar det med <path>smb://Datornamn/musik</path>

    men när jag har på mitt riktiga ställe där jag har musiken är typ.

    d:\mapp1\mapp2\musik

    när jag delar ut mappen musik i den sökvägen så hittas det inte.
    är det så att man måste ha första mappen utdelat man kan inte dela ut undermappar?

    tillägger att först när man försöker komma in får man felmedleandet
    NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND

    försöker man en gång till får man access denied
    Last edited by The Game; 2004-10-04 at 16:32.

  11. #41
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    50
    Respekt
    20
    dela ut d: så skall det funka.....

  12. #42
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Nggnn, ghaa, efter att ha suttit o läst o fixat o donat så får jag allt o funka ... nästan.... XMBC hittar alla filer på datorn som jag delat ut , men så fort man försöker köra nån fil så verkar den frysa/låsa sig. Provade två giler, på den ena så frös den xmbc i nån minut och den andra så l¨ste sig boxen. Kör med xbmc-2004-06-19

  13. #43
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    44
    Respekt
    22
    Hej.

    Jag är lite fundersam... varför ska man lägga till "xbox-användaren" under "Aktivera att dator- och användarkonton är tillförlitliga för delegering" när det står i den engelska guiden att man ska lägga till "xbox-användaren" under "Åtkomst till den här datorn från nätverket"?

  14. #44
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Löste mitt problem =) och tänkte dela med mig. Jag kör med 2 nätverkskort , ett för internet och ett kopplat till krysslådan. Jag löste problemet enkelt (när jag väl kom på felet) genom att se till att firewallen inte spärrade något på det nätverkskortet jag har kopplat till xboxen

  15. #45
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jävligt snyggt jobbat!! Du har just löst ett problem som jag grunnat på ett bra tag!!!
    STORT TACK!!
    Keep up the good work!!

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har ett litet problem. När jag kör xboxmediacenter så har jag lyckats på fram katalogerna från min dator, både film , musik, picture. Jag kan även gå in i bild katalogen och se alla olika bilder. Men när jag försöker starta en "bild" blir det bara svart, den verkar inte låsa sig för det går så fint att trycka på back knappen. Samma sak gäller filmerna och mp3

    100mbit är inställt, testade även att ftp:a över filerna till xboxen , då funkade det. Testade även att skapa en katalog på min dator med bara en bild,för att se om det hjälpte att inte ha så många bilder "inte så mycket att lista". Denna lade jag sedan in i XboxMediaCenter.xml, fick kat i xboxen , men när jag skulle visa filen så blev det bara svart, låter som den däremot tänker, väntade ett tag, borde inte ta så lång tid att cacha en bild.

    Någon som har en lösning på problemet kanske?

  17. #47
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Castvik, verkar som du har samma problem som jag , i mitt fall var det branndväggen som stoppade , stängde jag av den på det nätverkskortet jag har till boxen funkar det utmärkt (kör med 2 nätverkskort) kolla så du inte har liknande problem, märk väl då även att winxp har inbyggs brandvägg.

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Xp:s brandväg är avstängd och brandvägen som sitter i routern ska väl inte bry sig om mitt nätverk utan den bryr väl sig om nätet på andra sidan routern "internet" . Eller rätta mig om jag har fel, och i så fall vad ska ändras i routern??

  19. #49
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Kan tyvär noll om routrar, men försök att skippa routerna eller tillfälligt sänka allt vad brabdvägg heter i routern bara för att kolla, om det funkar då så är det nåån inställning i rotern som behöver göras, och det är ju alltid lättare att kolla portar och ips o fixa sånt när man vet vad felet ligger =) Lycka till =)

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Testade på min andra burk där jag har xp, då fick jag det att fungera till skillnad mot windows 2000 burken, kan det vara så att man kör smb://bara i xp eller

  21. #51
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    ska NOG fungera med win2k oxå, MEN det kanske krävs andra inställningar , lämnar den frågan till de som kan sånt bättre

  22. #52
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    nickewikman>>

    jag kör windows xp home och det fungerar utan några som helst problem. man måste således inte alls ha pro

  23. #53
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej alla!

    Läste den eminenta SMB-guiden och den beskrev precis det jag var ute efter fast tvärtom. Jag har en Xbox med 200 gb-disk och på den har jag tankat över 16 gb mp3r.

    Jag vill kunna få min pc som är bestyckad med Winamp att ansluta till Xboxen och ha alla winamplister där och spela mp3rna från Xboxen. Är detta möjligt??

  24. #54
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    frippefri >
    Jag skulle också vilja ha en sådan funktion, helst att XBOXen dyker upp som en nätverksenhet i utforskaren.

    Ett alternativ som duger tills vidare är att använda XBOX Media Centers webbgränssnitt. Då kan jag styra vilka låtar XBOXen ska spela från datorn och eftersom jag har datorn och XBOXen kopplade till samma stereo så blir det ungefär samma sak.

  25. #55
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    98
    Respekt
    20
    I nya versionen av Xeniums OS 2.0.1 så kommer xboxen upp som en annan dator som man hittar i nätverket...Helt otroligt och skitbra...Synd bara att man måste vara inne i Xenium OS:et för att det ska funka, skulle va skönt om man hade ett program som gjorde samma sak!

  26. #56
    är guiden nere?

    skulle behöva den igen

  27. #57
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    50
    Respekt
    20

    ANG SMB-guiden

    tyvärr börjar de prata om att jag har använt för mkt bandbredd, därav har de tagit bort guiden. om någon har någon server där vi kan lägga upp den igen på, så ta kontakt med mig, felipe@semera.se

    Annars försöker jag lägga upp den någon annans stans så fort jag hittar något.

  28. #58
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    57
    Respekt
    21

    smb guiden???

    Skulle ju vara kanon om det gick att ladda ner den där guiden på svenska oxå, finns det någon som har den???

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Hemma
    Inlägg
    35
    Respekt
    22
    Hej!
    Jag har exakt samma problem som Castvik. Förutom att jag kör min fildelning med xp alltså inte win 2k. Kruxet är att jag kan streama filmer från min dator men det tar extremt lång tid att starta filerna (ca 2 min för en vanlig avi fil). Streama en dvd img. tar nästan tio min innan det startar. Hade inte detta problem innan jag skaffade router (körde innan med två nätverkskort). Problemet uppstod i samband med att jag skaffade router + att jag uppdaterade xbmc i samma veva. Jag kan inte fatta vad som är fel eftersom jag uppenbarligen har åtkomst till mina utdelade mappar, fast med en usel hastighet. Kan tilläga att ftp:a saker till xboxen från min dator får problemfritt och i inställningarna i xbmc står det att jag har 100 Mbit med full duplex tilldelat med dhcp.

  30. #60
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Tjenare!
    smb sharen strular lite för mig när jag försöker dela ut min mp3 samling från PC'n
    Jag har laggt in detta i min xml fil
    <name>MinDator</name>
    <!-- smb://domain;xbox:xbox@Diablo/FTP !-->
    <path>smb://xbox:xbox@192.168.0.2/FTP</path>
    </bookmark>
    </music>
    Men i menyn för myMusic på xbmc visas ingen folder för smb sharen, visas faktiskt inte någon fólder alls av någon anledning.
    Jag har gjort samma sak i myVideo delen av xml filen och det funkar fint. smb sharen listas och jag kan kommar åt mina filmer, men av någon anledning kan jag inte komma åt mina mp3-or. Någon som har en ide om vad som kan vara fel ?
    /Div

Sida 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14
  3. Smb
    By Namp in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-02, 09:00
  4. Getting Started with Xbox Linux GUIDE
    By pege63 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-15, 20:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •