Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Fungerar inte

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Fungerar inte

    Tjena,

    jag har beställt en Xbox med SmartXX chip som jag var och hämtade idag.

    Tyvärr fungerar inte den utan när man startar den så "bootar" den tre gånger och sedan står den bara och blinkar rött/grönt. En gång av sju ungefär så kommer det en grön text som säger att något är trasigt och att man skall kontakta supporten. Den visar också felkod 05.

    Jag har mailat PSXCare om problemet men räknar inte med att få svar förrän på måndag så jag undrar om detta är någon som man kan fixa själv utan att behöva skicka tillbaka den.

    Jag är ny på det här med Xbox och chip men sysslat med datorer i en herrans massa år så jag är väl inte helt bakom flötet

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Kungsbacka
    Inlägg
    220
    Respekt
    21
    Du har la fått garanti från psxcare på den nu va? Isf ska du nog inte in o pilla för då ryker den...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Visst har jag fått garanti.

    Jag tänkte bara höra om det kanske var något välkänt och hyfsat lättfixat så att man hade sluppit att skicka den över halva (nåja) Sverige.

    Sonen min är tokledsen för att han inte kan spela :/

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Verkar som om chippet skakat ur pinheadern OCH en tekniker som glömt låsa hårddisken (blir nog lätt så när man sitter och pillar ihop en 10-15 boxar på en dag)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ok, borde det vara hyfsat enkelt att ordna själv?

    Öppna lådan, trycka dit chipet, stänga, boota med superdisc, följa instruktionerna och klart?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, och på köpet förlorar du garantin på boxen :-(
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Kungsbacka
    Inlägg
    220
    Respekt
    21
    Hansi, sätter ni någon speciell klisterlapp på någon skruv eller?

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Zelloc >> Jo, det sitter två klisterlapper för de två skruvhål som inte sitter under tassarna.

    Hansi >> Att öppna, titta och förlora garantin, innebär det per automatik att ni inte fixar felaktigheter som uppenbart fanns vid leverans eller innebär det att man teoretiskt inte har någon garanti för något? Dvs att man får betala för en lagning av ett fel som fanns när man fick xboxen?

    Sedan undrar jag lite var min orginalhårddisk är och även de två orginalspel som skulle finnas i paketet.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är garantisigillet brutet så avgör vi från fall till fall om vi fixar problem gratis eller inte. Det är dumt att bryta det :-)

    Saknas det spel så ligger dom kvar någonstans. Ibland kommer boxarna med spel separat, oftast ligger spelen med i lådan. Någon har glömt slänga i ett spelpaket eller så har det ramlat ut under hanteringen.

    Vi skickar inte med originalhårddisken när man köper en xbox med större hårddisk.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ok, det låter rimligt med garantin.

    Eftersom jag tyckte det hade varit onödigt att skicka upp boxen för en grej så simpel som att chipet hade lossnat öppnade jag den inatt för att se efter.

    Chipet satt som det skulle (så långt som jag förstår) och det blev ingen förändring. Samma fel kvarstår. Kollas inte Xboxarna så att de fungerar innan de skickas?

    Jag tankade också hem Superdisc 3.7rc8 lite (jag har ingen DVD brännare) och brände på en cd-rw men boxen bootar inte från den.

    Så, då tar jag och skickar tillbaka den? Vart skall jag skicka den?

    Jag hittar ingenstans där det står att man skulle få med sin orginal hårddisk men inte heller att man *inte* får den med. Det hade varit trevligt att få den informationen innan. Finns det någon möjlighet att *köpa* sin orginal hårddisk så att man har den ifall att? Vad skulle det gå loss på isf.

    Skickar ni med mina spel när ni returnerar xboxen till mig?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan få en originalhårddisk om du vill. Känns onödigt att ägna en massa extra tid åt att packa med dessa så vi sparar dom på hög här. Jag brukar donera hårddiskar till en kille som bygger datorer åt sjuka barn (han får massor med datorer från företag, men oftast är hårddiskarna urplockade)

    Skicka din xbox till den adress du har på kvittot :-)

    NetCare AB
    Hallandsgatan 30
    118 57 Stockholm
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Varför fungerar inte Mame-x
    By <dr_fredrik> in forum Test
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-25, 17:59
  2. Att starta utan chippet fungerar inte!!
    By lintan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 08:12
  3. Mina DVD-R skivor fungerar inte längre!
    By Empfmil in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-11, 19:51
  4. cd2,cd3,cd4 osv. Dessa går INTE att ladda. Bråttom.
    By Mantis in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-06-04, 22:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •