Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: hjälp med val av chip

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Question hjälp med val av chip

    Hejsan! Jag helt ny i området och vet väldigt lite om chippning och sånt, men jag vill gärna chippa min Xbox ändå, med ett mycket bra chip. Och jag hörde att PSXcare var ett bra och billigt ställe.

    Men jag vet inte vad jag ska välja för något chip, så jag tänkte om ni skulle kunna hjälpa mig.

    Jag vill iaf ha ett chip där jag kan spela emulatorer på sin Xbox (har jag hört att man kan) som t.ex N64, Super Nintendo osv. Jag vill också kunna spela brända spel, nerladdade spel och även kunna kunna ladda ner filmer och sånt kanske.
    Framförallt detta men mkt annat också, vilket är det bästa chipet på marknaden just nu? Jag har hört talas om SmartXX och Xecuter.

    Och om man chippar så ska man väl också köpa en ny, större hårddisk(?). Vad rekommenderar ni då? 120 GB eller hur stor ska den vara?

    MKT tacksam för ALLA svar.

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Xenium eller SmartXX är väl de bästa för tillfället!
    Storleken på hårdisken kan du bestäma själv, tänk på att ett spel som ligger på HD snittar väl en 3-4Gig...
    Emulatorernas rom filer tar inte så mycket plats (Mame, WinUAeX) men N64 och PS1 spelen tar väl lite mer plats....
    Själv kör jag med 120Gig... det räcker gott för mig.... jag streamar all film och musik från PC:en dock så de tar ju ingen plats på boxen

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    just de ja! Jag glömde det att jag skulle vilja kunna spela Xbox Live också, jag har hört att man ska kunna det även om man har chippat.


    Xenium och SmartXX, är det någon skillnad mellan de två?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    ok, ursäkta mig. Visste inte att fallet var sådant.

    men ni som vill skriva får gärna göra det ändå, behöver all hjälp jag kan få. Eftersom jag inte förstår allt som BIOS och flashning av det osv.

Liknande diskussioner

  1. Massor med hjälp!
    By zarenpojken in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 20:44
  2. Hjälp med X-bit Chip igen
    By Vallås Locos in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 16:02
  3. VAL AV BIOS
    By Danneman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 11:32
  4. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47
  5. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •