Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Xbox Connect

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    78
    Respekt
    20

    Xbox Connect

    Hejsan.
    Är nu trött på att i min ensamhet sitta och tröka med diverse redan utklarade spel.
    Har länge tänkt på Xbox Connect, men saknar pengar. Saknar jävligt med pengar. Nu har jag förmodligen tillräckligt, så jag undrar vad behöver jag för att köra xbc med en router?
    Är det 2 st vanliga nätverkskablar eller?
    Och så undrar jag självklart om det är något att ha eller satsa på Live?, men då får allt Halo 2 komma först...
    Game On!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    20
    Blir billigare om du köper ett nätverkskort extra, samt en tvinnad tp-kabel.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Inlägg
    214
    Respekt
    20
    Du behöver en kabel från xbox till router. Och en från din dator till router. Har kört XBConnect nu ett tag och tycker att fungerar skitbra! XBConnect är ju gratis att ladda hem! Sen är det bara spela på...

    Mvh Wei§müller
    Last edited by wei§müller; 2004-09-25 at 17:29.
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    håller med janne. Skaffa ett sketet gammalt nätverkskort och en twinnad kabel

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Inlägg
    140
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av janne5050
    Blir billigare om du köper ett nätverkskort extra, samt en tvinnad tp-kabel.
    Alla TP-kablar är väl tvinnade eller? TP står ju för Twisted Pair...Det kanske är korsad TP som ni är ute efter?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Södra delen av Sverige
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Citat Original inlägg av Recman
    Alla TP-kablar är väl tvinnade eller? TP står ju för Twisted Pair...Det kanske är korsad TP som ni är ute efter?
    Enklaste sättet att se att en kabel är korsad är om ändstyckena är röda. Om dom är gråa är det ingen korsad kabel.
    Twisted Pair betyder inte att det är en korsad kabel.

    För att få rätt direkt... Kolla efter röda ändstycken.

  7. #7
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Inlägg
    140
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Pierre Malmros
    Enklaste sättet att se att en kabel är korsad är om ändstyckena är röda. Om dom är gråa är det ingen korsad kabel.
    Twisted Pair betyder inte att det är en korsad kabel.

    För att få rätt direkt... Kolla efter röda ändstycken.
    Jag sa inte att Twisted Pair betyder att kabeln är korsad, om det var det du trodde...

    Med ändstycken, menar du då själva kontakten? För man kan tyvärr inte lita rakt av på att bara för att den är rödmarkerad så är kabeln korsad. Den finns även raka TP kablar som är rödmarkerade, används tex till patchning mm för att skilja mellan tele- och data-kablar i där dessa är dragna tillsammans.

    Enda sättet att vara hundra på om en kabel är korsad eller inte är att hålla upp ändarna bredvid varandra och kolla på trådarna som ligger i kontakten. De är färgkodade. Om de ligger i samma ordning i kontakten så är det en rak, gör de inte det så är det en korsad kabel. As simple as that!

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    739
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Recman
    Jag sa inte att Twisted Pair betyder att kabeln är korsad, om det var det du trodde...

    Med ändstycken, menar du då själva kontakten? För man kan tyvärr inte lita rakt av på att bara för att den är rödmarkerad så är kabeln korsad. Den finns även raka TP kablar som är rödmarkerade, används tex till patchning mm för att skilja mellan tele- och data-kablar i där dessa är dragna tillsammans.

    Enda sättet att vara hundra på om en kabel är korsad eller inte är att hålla upp ändarna bredvid varandra och kolla på trådarna som ligger i kontakten. De är färgkodade. Om de ligger i samma ordning i kontakten så är det en rak, gör de inte det så är det en korsad kabel. As simple as that!
    nja de kan även ligga i spegelvänd ordning och då är de varken eller utan en rollover
    Detta är min signatur

Liknande diskussioner

  1. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. 6.3.2 Fastest way to transfer files between two XBOX Consoles using FXP
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 22:28
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •