Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Behöver en guide eller tips eller nåt.

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Behöver en guide eller tips eller nåt.

    Jag skulle vilja ändra det gröna ljuset vid eject knappen till en annan färg
    till typ lila eller röd eller blå men vet inte hur jag ska göra och vad för dioder jag ska ha och om jag måste löda eller nåt sånt.
    Skulle vara tacksam om någon kunde ge mig en guide på hur man ska öppna boxen och vad för typ av dioder man ska använda och var man kan köpa sådanna.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Inlägg
    214
    Respekt
    20
    Om du vill ha annan färg än grön/röd eller orange så kolla in länken.

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=50825
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    jag skulle vilja ha en beskrivning på hur man ändrar färg mellan grön, orange och röd, har hört att man kan göra det i nått program i xboxen men vet inte hur man ska göra.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Inlägg
    214
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Buchwacker
    jag skulle vilja ha en beskrivning på hur man ändrar färg mellan grön, orange och röd, har hört att man kan göra det i nått program i xboxen men vet inte hur man ska göra.
    Du kan ändra i ett program som heter EVTool, sök på dc/google så hittar du det säkert! Annars lägger du in avalaunch som dashboard och då kan du lätt ändra färg på powerled i någon av menyerna!
    Last edited by wei§müller; 2004-12-08 at 18:00.
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    men asså jag har ju avalaunch men jag fattar inte hur man ändrar när man gå in i det. lr är det ett skin som man kan ha?? som gör att eject byter färg?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Inlägg
    214
    Respekt
    20
    Kommer inte riktigt ihåg! men testa under settings eller nått! Vilket avalaunch har du?
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    vet inte hur ser man det?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Inlägg
    214
    Respekt
    20
    Leta i meyerna, så ska du se att du hittar på det! Annars får du testa ladda hem en annan version av avalaunch.
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    ahhhh yes :D

    skulle ändra så att det lyser hel rött men råka blanda ihop sladarna och då lyste det halva orange och halva inget och dvd grejen funka inte och trycka ut så jag satt i flera timmar och försökte lista ut hur sladarna skulle sitta, till slut så fixa jag det och nu lyser den halva grön/röd feeettttt Nice!

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Inlägg
    214
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Kirabira
    skulle ändra så att det lyser hel rött men råka blanda ihop sladarna och då lyste det halva orange och halva inget och dvd grejen funka inte och trycka ut så jag satt i flera timmar och försökte lista ut hur sladarna skulle sitta, till slut så fixa jag det och nu lyser den halva grön/röd feeettttt Nice!
    Du behöver inte flytta några sladdar om du vill ha hel röd eller hel orange... Fast om du var ute efter någon annan färg eller tvåfärgad så är det rätt!
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    .

    Först var jag ju ute efter helrött och hade hittat en guide på xbox-scene och gjorde efter den guiden också så blev det ett litet fel och istället för helrött lyckades jag få halva röd och halva grön. :P men det blev snyggare tycker jag med halva&havla

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2004
    Från
    ?
    Inlägg
    214
    Respekt
    20
    Då är det bara att gratulera!
    sockan.se
    xbox v1.3
    Black jewel
    Silent Modd

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    är det nån som kan göra en beskrivning exakt vad man sk gå in på och ändra på, jag har laddat ner evtool men förstår inte det riktigt.

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    jag blir tokig på evtool, varför kan man inte ändra nått?? vad måste man göra för att ändra på sakerna????

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •