Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Ny PC DVD-ROM i xbox och titta på DVD-film?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Question Ny PC DVD-ROM i xbox och titta på DVD-film?

    Har nyligen anförskaffat en delvis defekt xbox för att leka med hårdvaran under julen. Tanken är att Xboxen ska användas för att titta på Divx/Xvid material brända på CDR, samt DVD-filmer (original, köpes, pressade). Xboxen kommer att moddas med ett billigt chip, troligen från psxcare. Xboxen ska alltså vara en filmmaskin, men det kan också hända att någon bekant kommer förbi för att spela något av sina legalt backuppade spel på den. Mao: inga originalspelsskivor ska in i maskinen.

    Jag har både här och på x-boxscene hittat how-tos för att installera olika varianter av Samsung DVD-läsare, med vändning av motor etc. Det är inte aktuellt för mig. Jag kommer att köpa en PC DVD för 250 kr på stan, och leta rätt på/skapa de olika signalerna som xboxen ska ha. (Har tillgång till bra mätutrustning m.m.) Nu till frågorna:

    - Är det någon som har stoppat in exvis en LG/ASUS/Pioneer/Lite-On DVD i sin xbox, och som har den som *enda* DVD-läsare? Dvs har struntat helt i rejset att få en totalt kompatibel DVD-läsare.

    - Om så: Går det då att titta på köpesfilm (DVD) med xboxen??????

    Kul om någon med erfarenhet kunde skriva några ord/råd.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    bump. Ingen?

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Inlägg
    140
    Respekt
    22
    Har tyvärr inget svar på din fråga men jag sitter i ungefär samma sits som du, fast jag har redan testat att byta disken, men det gick inte så bra...läs mer här:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...0205#post90205

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    0
    Om du byter ut DVD spelaren till xboxn så ser jag inget skäl till varför den inte skulle kunna läsa orginal DVD. Är väl svaret på din 2:a fråga.
    BMW E46 Coupé -00 m Xbox 160GB + 5.4"

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    44
    Respekt
    22
    Jag har bytt till en Samsung SD-616EEPB (295:-) och det funkar perfekt att kika på orginal DVD-filmer med den... ja den tar allt förutom orginal xbox-spel.
    Även installationen av tray-in, tray-out, eject och cd-ready -kablarna var rätt enkelt med denna samsungläsare. CD-ready lödpunkten kan vara lite svår att hitta... tror den hette M0 eller Mend

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Thrap: Tack! Det var det jag var på jakt efter. Då är det bara att köra för mig.

    En kort fråga: Har du fotat modden (kretskortet och lödpunkterna)? Jag vet inte om jag landar i just din Samsung drive, men det finns en viss sannolikhet - Samsung har rykte om sig att vara tysta, och de krängs både här och där. ********* har en Samsung TS-H352A/WBEH för sisådär 250 kr.

    Recman: du åker nog på att köra en mer grundlig mod av din DVD-ROM - jag läste din andra post, och strulet beror kanske på att xboxen inte får sina specialsignaler från DVD:n

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    44
    Respekt
    22
    Jag har lagt upp lite bilder på min samsung dvd på: http://hem.b*r*e*d*b*a*n*d.net/b285268/

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Synnerligen snyggt arbete! Gillar att du tog dig tid att nyttja ljudkontakten, och sen är det ju kul att se krympslang "in action".

    Jag ser direkt att tre av dina signalpunkter är gemensamma med Samsungen jag ska köpa (de på lilla pcb:n). Sen tror jag att jag får körigare med CD READY (ENDM) som du använder. Har hittat en bild på kretskorten på cdrinfo, och där har "min" DVD-ROM testpunkterna LD-CD och LD-DVD (troligen "CD i apparaten" respektive "DVD i apparaten" ) Så jag får göra en enkel OR-funktion med några logiska gates.

    Om du ids, så varför inte hiva iväg how-to:n till någon sajt där den kan få bo? xb-s har ju många liknande grejor, men inte din modell på det sättet.

    Som sagt kul att se - tack för att du tog dig tiden!

    Edit: Här är kertskortsbilderna, modellen framgår av PCB:n

    http://www.cdrinfo.com/Sections/Arti...side_large.jpg
    Last edited by jukka; 2004-12-20 at 00:19.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •