Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Får inte PC-DVD att funka i min X-box

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Inlägg
    140
    Respekt
    22

    Får inte PC-DVD att funka i min X-box

    Har testat att byta ut DVD:n i min X-box. Tog bort originalet och satte in en "vanlig" DVD-läsare, matade den med ström från en Y-kabel (som även matade HDD), satte DVD-läsaren som SLAVE och kopplade in IDE:n som vanligt.
    Men den funkar lite si och så...om jag startar upp X-boxen med en Superdisc i den nya DVD-spelaren nu så bootar han fint på den och jag kommer in i SD-menyn. Samma sak gäller om jag bootar på en DVD/RW-skiva som har en "spel-meny", då drar den igång skivan och visar menyn hur fint som helst. Men om jag drar igång boxen som vanligt och går in i tex XBMC, XBMP eller boXplorer så säger den att det är tomt i DVD-spelaren....

    Så uppenbarligen kan den alltså läsa skivorna med den nya spelaren vid uppstart men inte när den väl är igång...Är det nån mer som har testat detta och fått det att fungera? Eller som vet vad som är galet?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    44
    Respekt
    22
    Du måste stoppa i en skiva i din orginalläsere som du har inkopplad på den 12-poliga kabeln samtidigt som du stoppar en skiva i din nya "vanliga" läsare som du har inkopplad på ide-kabeln för att få xboxen att fatta att det är en skiva i.

    Eller så moddar du din nya läsare. Här har du en guide som kanske kan hjälpa dig lite: http://dwl.xbox-scene.net/%7Exbox/xb...s/samsung3.pdf

    Edit: Du måste klippa ut och klistra in länken för att den ska funka...

    Vad är det för ny läsare du har stoppat in i xbox förresten?
    Last edited by thrap; 2004-12-18 at 00:10.

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Vänersborg
    Inlägg
    140
    Respekt
    22
    Tack för svaret. Ok, men jag trodde att det skulle gå att bara byta ut originalläsaren mot en annan, och då bara förlora möjligheten att läsa original-spelsskivorna. Men det är alltså inte möjligt, utan man måste in och pilla på spelaren? Känns som lite överkurs för min del

    Spelaren är en HP GDR-8163B

    Såg att PSXcare säljer moddade läsare men tyvärr så var det ju hutlösa priser på dom (1200:-). Polaren köpte precis en ny Crystal-box, och den läsaren verkar läsa det mesta (original är en Samsung precis som min, men hans är nyare modell). Så då blir det ju nästan billigare att köpa en ny box istället och sno läsaren från den...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •