Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: 2 HDD:s i en xbox utan xtender?

  1. #1

    2 HDD:s i en xbox utan xtender?

    Går det att ha 2 hårddiskar i en xbox och utan att ta ut dvd-spelaren eller liknande?
    skulle vilja göra det och behålla det snygga utseendet.

    vill gärna ha många förslag.
    finns det tpy nåt annat än xtender som är liknande i funktionen och serie byggt?
    Läs inte forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova inte forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta inte hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    186
    Respekt
    21
    "skulle vilja göra det och behålla det snygga utseendet."
    jadu det låter väldigt svårt men går säkert om man slipar "lite" på insidan ^^
    och om du ska ha tre st enheter måste du ha en switch mellan två för det är bara en ide kanal på xbox

  3. #3
    ok...några andra förslag?
    Kan psx göra detta???
    Läs inte forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova inte forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta inte hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja det går vad du behöver är XBHDDXX HDD-Switch Rundumsorglos Paket

    Tryck Power och stora HD startar
    Tryck Eject och orginal HD startar
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    ok...jag vet inte vad det är. Vart kan man köpa kitet? Är det svårt?
    Läs inte forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova inte forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta inte hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    har du prövat en sökning på google "XBHDDXX HDD-Switch Rundumsorglos Paket" det är självservering här vet du
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    lyfter tråden lite med frågan: går det att ha 2 hdd utan att behöva switcha mellan dessa? måste man ta bort dvd läsarn eller går det att dra dit en dubbel kontakt o köra?

  8. #8
    mmm...bra fråga
    Läs inte forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova inte forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta inte hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    Det går inte att ha två hd igång samtidigt. Du kan ha 2 st hd i xboxen men du måste ha ett operativsystem på båda. Du kan typ ha en disc som du har spel på och sen en disc som du har musik och film på men det msåte finnas ett komplett operativsystem på båda discarna. Sen vet jag inte vad xboxen tycker om att starta utan dvd läsaren inkopplad.

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    okej, tackar för svar..en fråga bara när vi ändå är inne på det..vart får ja tag i operativsystem?(ja, jag vet! SÖK!!!! men ja orkar inte och nu verkar du ju kunna..)

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    Det finns många att välja på. Det allra lätaste är att bara dra hem superdisc och sen lägga in evo-x. Ska du bara spela och så så duger det. Men ska du göra mer med film och sånt med så skulle jag rekomendera XBMC. Det finns en riktigt bra installdisc men jag får tyvärr inte länka dit här ifrån. Har du msn så kan jag berätta.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du kan ha 2 HD men man måste boota mellan dom för att användas seperat kolla längre ner för vad som krävs.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    okej...funkar det inte att skriva pm?
    annars, msn..konstiglars@hotmail.com
    men om det går, dra iväg ett pm..

  14. #14
    Men jag kom att tänka på en sak. jag skulle inte behöva en så JÄTTE stor HDD typ 60-80 GB så jag undrar om man kan andvända en lap-top HDD fr att inte behöva slipa.
    Läs inte forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova inte forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta inte hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    Hmm. De e ju 2.5 tum ju så du får ju bygga nån slags hållare. Sen vet jag inte om det e vanlig ide kontakt på en laptop hd.

  16. #16
    ok
    Läs inte forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova inte forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta inte hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Det finns konvertorer som fixar det om du ska ha en 2.5 HD men det blir värre med strömkontakten eftersom den inte har några sådana men den finns konvertorer för det åxå som tur e
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •