Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: MS Dashboard borta efter hårddiskbyte

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21

    Question MS Dashboard borta efter hårddiskbyte

    Hur kan jag återställa MS dashboard som försvunnit sedan jag bytt till en 80GB hårddisk - försöker jag gå dit via menyn startar bara PSCARE.com menyn om!
    Tacksam för svar- utan den kan jag väl inte ställa om till 720p HDTV?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Superdisc: Install original ms dashboard...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21
    OK, jag förstår,
    men om jag har ställt startfilen så att den går direkt till XBMC - påverkas den inställningen av att jag ominstallerar MS dasboard? Jag sabbar väl inte vägen till XBMC menar jag. Jag vill kunna starta MS dashboard från Avalaunch för att kunna göra video inställning tex ( NTSC/PAL mm).
    Jag är imponerad av vad boxen kan med XBMC - och skulle vilja testa progressiv scan mot LCD-TV som har RGB ingång och jag har skaffat en RGB kabel ( Scart advanced).

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21
    Nu har jag installerat MS Dasboard igen från Superdisc och det funkar fint, boxen startar direkt till XBMC som jag vill. Men när jag kör MS dashboard från menyn så får jag inte upp "Settings" - helt tomt, den hänger sig där. Övriga Musik och Minne funkar.
    I MS läge på den utvändiga switchen för boot får jag felkod 05 - service. Varför?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21
    Tack för tråd till felkoderna - måste alltså låsa hårddisken för att kunna starta original bios. Men problemet är framför allt att jag inte kommer in i settings när jag kör chippat trots återinstallation av MS Dashboard, och kan inte ställa klockan, video mode osv. Vad kan jag göra för att återställa detta?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla vad du har för filer i c:\, lista alla .xbe och kataloger här så kan jag kanske komma på något.

    Jag har för mig att vissa live-uppdateringar lägger ms dashboard i speciella underkataloger, något kan ha blivit knas där vilket borde hjälpa om du tar bort vissa filer.

    Eller så är din superdisc inte fräsch/korrekt, prova någon annan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21
    Låste hårddisken med Config Magic för en stund sedan, och boxen startade galant på original-bios, men problemen under settings kvarstår, det är helt tomt på skärmen. Kan lista filerna i eftermiddag. Superdisken brände jag nyligen så den bör vara ok.

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21
    Kan det vara att jag patchade default.xbe i sammanhanget att försöka rätta till detta med att det inte gick att använda remote kontrollen för DVD ( Funkar perfekt nu sedan jag installerade XBMC ) ? Jag har nog kvar originalfilen på datorn.

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21
    Kan här ha gått snett?:

    #5 3 Dagar Sedan
    pege63
    Registered User Registrerade: 2002-12-04
    Från: Engelholm, Sweden
    Inlägg: 4.689
    Respekt: 12


    Alltså vill man både har fjärkontroll i XBMC & när man spelar upp DVD filmer får man patcha xboxdash.xbe filen hur man gör att att man kopierar xboxdash.xbe till en valfri mapp på PCn, patchar den sen döper man om den till regfridvd.xbe, sen i din evox.ini fil ändrar du sedan till DVDPlayer= "C:\regfridvd.xbe"
    Patchen hittar du på nätet den heter ngt med "DVD region x patch", gör du så har du remote i xboxen iaf.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har man gjort sådär så har du bara en extra kopia av original dashboard, regfri.xbe, som inte används när du bootar originalbios.

    Jag skulle göra backup på hela c:\

    Därefter format c:\, install original ms dashboard.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21
    Enbart formatera C:\ finns inte under PSXCARE.COM på Superdiscen - hur menar Du?
    Sen flyttar jag väl bara tillbaka filen som startar XBMC ?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det går att formattera via ftp kommandon också, se de äldre guiderna för diskbyte.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21
    Nu fungerar det äntligen så här långt, jag deletade hela C:\ och bootade Superdiscen och installerade MS Dashboard original - och vips så hade jag settings tillbaka! Tack Hansi.
    Efter detta FTP-ade jag enbart tillbaka Xboxmediacenter.xml samt Evoxdash.xbe för att får direktboot på XBMC. Återstår nu bara att få tag på Enigman Video disken så jag kan fixa progressiv scan och HD TV.
    EVOX menyn med Avalaunch har försvunnit från disken, men det når jag ju via Superdisken eller hur när den behövs?
    Tack igen Hansi!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 70
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 13:38
  2. Evo-X borta efter misslyckad flashning..
    By maako in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 19:22
  3. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  4. Få spel startar efter hårddiskbyte
    By themiffo in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-15, 14:36
  5. Felkod 16 efter hårddiskbyte
    By nutmeg in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-26, 13:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •