Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Enigmah Videomode Switchdisc bootar men sen händer inget

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21

    Red face Enigmah Videomode Switchdisc bootar men sen händer inget

    Jag har brännt Enigmah Videomode Switchdisc på DVD och boxen bootar OK så att jag får upp menyn, men när jag trycker på A-knappen händer ingenting - stendött. Bootar jag sedan om och går in i MS dashboard under video setting har jag inte heller fler alternativ - vad är det som gått snett?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    vad är det du tror skall hända?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21
    Nej, jag håller med dig - ibland är man inte skärpt... jag förväntade mig nog en undermeny - men det är klart - ville jag ha NTSC så skulle jag kanske trycka på B, inte på A.... som jag gjorde för det hade jag läst på forumet!?
    Nåväl, nu har jag ställt om till NTSC - men ser ingen förbättring under XBMC menyn - under sytem har jag 720 x 480 upplösning - och om jag bootar xboxdash med MS dashboard så har jag inte fler alternativ under video settings - enbart fönsterstorlek - PAL angivelsen har försvunnit. Borde jag inte kunna välja 780i 1080i osv här?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bara om du kopplat med komponentvideokabel
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21
    Jag har köpt en separat scartkabel av typen advanced så den skall vara RGB -typ. Har även digitalt ljud ut med optisk koppling. Men pga att jag måste använda EXT 1 scart ingången för både Nokia satellittunern och xboxen så har jag anslutit boxen till Nokians scartingång för Auxillary , kan det vara orsaken? Måste jag koppla den direkt till LCD-TVn?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste ha en komponentvideokabel. Inte RGB.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=132&xSec=9
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21

    Question

    Aj aj, då har jag problem, inte med kabeln för den har både scart och komponentanslutningar, men TVn har bara DVI ingång alternativt två scart eller super-VHS. Ingen Komponentkontakt. Vad göra? Jag fick för mig att en advanced scart levererar komonentsignal även över scart-kontakten (R-G-B)
    till EXT1
    Last edited by Akki; 2005-09-17 at 15:17.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är inte R/G/B som skall användas utan yb/pb/rb
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    72
    Respekt
    21
    OK, då är det kört fn med den TVn eller hur? Har 360 DVI out?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste hitta någon komponent->dvi adapter isåfall, kolla där du köpte tv:n.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. enigmah videomode switchdisc instruktioner?
    By sprung in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-03-14, 10:40
  3. Xboxen bootar om 3ggr sen blinkar den bara rött&grönt
    By Trayser in forum Xenium Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-09-18, 14:41
  4. Var finns enigmah videomode switchdisc
    By Nafets in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-25, 21:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •