Sida 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 191

Diskussion: Xbox 360 chip??

  1. #121
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det går inte att göra ett 100% säkert system utan att låsa in det så att man inte kan peta på det. Det är bara en fråga om hur mycket tid och pengar man är beredd att lägga ner.

    Om du hade knäckt xbox 360 IDAG, hade du börjat tillverka och sälja dina chip NU när det bara finns ett begränsat antal 360 på marknaden, och du vet att konkurrenterna är snabba på att kopiera ditt chip...eller hade du väntat ett par månader tills alla som vill ha en xbox360 verkligen fått tag på en :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #122
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Kan man fysiskt komma åt alla ledningar, så är det teoretiskt hackbart. Sen beror det ju helt klart på hur långt man är beredd att gå, för det är inte så kul att dissekera IC-kretsar och CPU/GPU'er...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #123
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kul å kul, beror väl på vad man har för utrustning :-)

    Det finns ett hysh hysh företag i USA som vi anlitade för en massa år sedan för att läsa ur hexkoder ur lässkyddade PIC kretsar (preskriberat nu, och de koderna är i princip fritt tillgängliga nuförtiden...) vilket gick alldeles utmärkt trots att det skulle vara helt omöjligt att utföra om man skulle tro allt man hittade när man googlade i ämnet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #124
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Se där...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #125
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av SuFFix
    det kommer inte att komma chip till xbox 360. Microsofts skapare av xbox 360 har gjort så gott som en 10m tjock järnvägg. ´teknikerna lät skapa ett ultimat chip som skulle försöka knäcka denna 360.
    har min farbror som jobbar som tekniker för microsof och därmed hjälpt till att utveckla den.

    synd men sant så måste man punga ut 700 spenn på spelen
    Varför skulle de inte gå... Ett system som går att låsa, går också att öppna, bara nån kommer på ett sätt att komma runt krypteringen, t.ex flashar om dvdn lr nått liknande, så kommer de bli lika enkelt som me xbox 1. Verkade omöjlig från början, men nu när folk vet hur den funkar, så skulle tillåme en apa kunna chippa den...

  6. #126
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    så skulle tillåme en apa kunna chippa den...
    Det vill jag inte påstå...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  7. #127
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    Nu är dom på G igen......Icemodchip hemsida uppe igen,,,,,,Börjar bli förbannad .....snart löddar jag in Estrella chip(s) i 360...fungerar väll bättre

  8. #128
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Dom måste ju vara rejält tröga om dom inte fattar att ingen är intresserad....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #129
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Finns ingen som vet om det har hänt nåt nytt på den här fronten??

  10. #130
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Tyvär...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #131
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av TheSpe******t
    Months of hard work have come to an end. The 360 FW security details were posted a few days ago already, so why not make it official Smiley It's been done.

    Respect to all the people on this board who made it possible with their brilliant contributions:

    Anita999, Geremia, Nayr, Bluecop, Interestedhacker, MacDennis, Phantasm, Marvin, Tiros, SpenzerX, Team Modfreakz, Fuzzylogic, Takires, loser, jasper, SMO, Groepaz, Zobyone, Jumba, Amadeus, Tser, DjHuevo, oz_paulb, DaveX, darkfly, evestu, Robinsod, Dark_Neo, Gael360, Seventhson, probutus.

    Just for fun, here's a little video: http://rapidshare.de/files/15810304/360hack.mpg.html. And no, the team decided not to release a hacked FW. The security details are proof itself. The team advocates hacking, not piracy.
    http://www.xboxhacker.net/index.php?...33&topic=481.0

    Bara firmwarehack så man kan spela backups från samma region, men något är det iallafall.

  12. #132
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Om nu "And no, the team decided not to release a hacked FW" så skulle den vara ute vid detta laget eller hur?!
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #133
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    grymt mer info från de som gjorde det i denna tråd http://www.xboxhacker.net/index.php?...33&topic=481.0
    Läs XBMC Manual och FAQ

  14. #134
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Påminner om snacket om att VIASAT NDS/CD är knäckt men ingen som kunnat visa ngt alls
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  15. #135
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi låter följande tråd

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=25735

    vara den officiella tråden för att diskutera DVD Firmware hacket på 360.

    Om ingen annan hinner före skall jag skriva svenska förklaringar till historiken och hur det fungerar i den tråden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #136
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Hej Hej..
    Jadu, det tar tid sånt här å hitta nytt chipp...
    Hur går det för er?? Tror ni att det kommer att ta lång tid?? eller tror ni att det aldrig kommer att komma något chip??

    Aja, lycka till iaf... Ni är bästa onlineshoppen ändå

    //Zane

  17. #137
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av zane
    Hej Hej..
    Jadu, det tar tid sånt här å hitta nytt chipp...
    Hur går det för er?? Tror ni att det kommer att ta lång tid?? eller tror ni att det aldrig kommer att komma något chip??

    Aja, lycka till iaf... Ni är bästa onlineshoppen ändå

    //Zane
    http://www.devil360.com/

    The Devil360 will be a modchip for the Xbox 360 console, the 'small' security hole has been found! This device is in no way related to the DVD firmware exploits - it's a totally different approach. However we did not manage to get the product ready for today (6/6/6), because we are working hard on improving it to: * Try to protect it from any type of update * Make it programmable via PC * Boot unsigned code * Allow to swap HD with larger drive with a special interface between the 360 and the HD (all types IDE/SATA).

  18. #138
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Klart det kommer Chip, titta på vilka grejor svenska försvaret smugglade in från öst via Estonia, var bla topphemliga flygradar grejs som nu körs på Ericsson, det knäckte dom, rent logiskt borde det komma chip snart, Xbox360 är ingen topphemlig militär grej.

  19. #139
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    svenskaförsvaret som iof är ett skämt har gemensamt med XB360 vad?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  20. #140
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Brendt
    Klart det kommer Chip, titta på vilka grejor svenska försvaret smugglade in från öst via Estonia, var bla topphemliga flygradar grejs som nu körs på Ericsson, det knäckte dom, rent logiskt borde det komma chip snart, Xbox360 är ingen topphemlig militär grej.

    hur orkar du sitta och jämföra chip till en konsoll men någon halvdan historia om svenska försvaret? som för den delen verkar vara en historia som "din kompis som känner en kille vars kusin nästan vet vem killen som knäckte den va"

    skriv bara relevanta saker, man börjar bli less på alla skräpinlägg
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  21. #141
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    NME 360 - On-the-Fly-Patcher

    hej ska finnas nåt chip som känner av va det är för skiva man stoppa i sin 360 med detta namn NME 360 - On-the-Fly-Patcher nån som vet nåt om det?

  22. #142
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    NME chippet kan du hoppa över. Det var out-of-date redan när det släpptes. Det chippet går inte uppdatera när det kommer förbättrade firmware. Och dom som använder det chippet måste bränna sina spel på ett speciellt sätt just för det chippet.

    Snart kommer det billiga chip man kan uppgradera vid behov. Tills vidare rekommenderar vi varmt en omflashning av driven.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #143
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Tack för dit svar Hansi.

    Mvh. frassic

  24. #144
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    När kommer någon att lyckas att knäcka hela Xbox 360 för Hitachi-användare? Känns som att det är meningslöst att satsa på något än då de inte finns ett chip eller mjukvara som blir lika hackat som Xbox 1 är.

  25. #145
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    va!!
    Detta är ju bättre än xbox1 man kan spela brända spel LIVE kan du ju INTE med xbox1. Man kan spela brännda spel det är väl därför man flashar spelar.
    Vill man se film så har man ju DVD, vill man ha musik har man ju strereo, 360 är för spel
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  26. #146
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Fast jag gillar också att använda xboxen som mediacenter
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  27. #147
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Jag kallar det inte för det eftersom den inte kan spela in fr TV avsaknaden av TV kort är ett stor minus, jag tar det för vad den är en konsol för spel. Har en box för det ändamålet synd att det inte är en HD box bara
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  28. #148
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    va!!
    Detta är ju bättre än xbox1 man kan spela brända spel LIVE kan du ju INTE med xbox1. Man kan spela brännda spel det är väl därför man flashar spelar.
    Vill man se film så har man ju DVD, vill man ha musik har man ju strereo, 360 är för spel
    Så du menar på att själva Xbox 360 är hackat? Jag kan bara ändra mjukvaran men kan riskera både att bli bannad från Xbox-Live och köpa en ny icke svartlistad Xbox 360. Det finns ingen Live-säkert chip till dom Xboxarna med Hitachi-läsarna och dessutom behövs det vara speciell brännare och speciella skivor.

  29. #149
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pege63
    va!!
    Detta är ju bättre än xbox1 man kan spela brända spel LIVE kan du ju INTE med xbox1. Man kan spela brännda spel det är väl därför man flashar spelar.
    Vill man se film så har man ju DVD, vill man ha musik har man ju strereo, 360 är för spel
    Det går att flasha den gamla xboxen också (om den har samsung dvdläsare) samt göra backuper på samma sätt som till 360 med security sector, dual layer osv så kan du spela dina brända spel live.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #150
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pege63
    Jag kallar det inte för det eftersom den inte kan spela in fr TV avsaknaden av TV kort är ett stor minus, jag tar det för vad den är en konsol för spel. Har en box för det ändamålet synd att det inte är en HD box bara

    Vem orkar spela in saker från tv...jag har inte ens orkat dra antennkabeln till tv:n sedan jag flyttade för nästan 2 år sedan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 5 av 7 FörstaFörsta ... 34567 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360
    By Dranshmont in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 37
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 20:55
  2. Installations Anvisningar 1.6Xbox
    By deliux in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 17:10
  3. XBOX 360 och XBOX
    By pa4 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 19:29
  4. XBOX 360 spel på chippad XBOX
    By bikerunner in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 19:29
  5. Chip Till XBOX
    By Game man in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 19:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •