Sida 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 191

Diskussion: Xbox 360 chip??

  1. #151
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Från SAT svensk tv suger
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  2. #152
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tror ni dom kommer att lyckas knäcka kärnan i Xbox 360 innan nästa år eller är det hack av DVD-läsaren som gäller?

  3. #153
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Tror inte så många prioriterar den delen (att fullt ut kunna köra homebrew), eftersom 80% av syftet med en hackad konsol är att spela piratade spel. Eller säkerhets kopia på lagligt ägda spel, som det också så fint heter... SÅ knappast under detta år, och förmodligen inte under nästa heller.....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #154
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21

    nya chippet?

    Står i valet och kvalet om jag ska chippa eller flasha firmware.
    Eller jag och jag... jag kommer lämna in 360'n för att få det fixat.

    Såg att det nyligen (5 september) släppts en ny version av NME-chippet - version 1.1.... är det bra?

    Inga andra chip på G?

  5. #155
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund
    Står i valet och kvalet om jag ska chippa eller flasha firmware.
    Eller jag och jag... jag kommer lämna in 360'n för att få det fixat.

    Såg att det nyligen (5 september) släppts en ny version av NME-chippet - version 1.1.... är det bra?

    Inga andra chip på G?
    Hej Enlund jag rekomendera dig att flasha firmware helt klart me tanke på de chipp som finns ute i dag så är det inte värt lägga pengarna på de chippen när man få samma sak genom en flash vill du va helt hundar å tänkt gör det själv rekomendera ja dig dessa saker. Xecuter 360 Unlock kit II för att öppna boxen, Xecuter 360 Connectivity kit för att underlätta flashning på smidigt sätt, sen om du tänkt göra nån form av backup på dina orginal spel hehe så bör du använda dig av en Pioneer 111D dvdbrännare.

  6. #156
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    å det är inget problem att återställa till original-firmware om det skulle behövas?

    Finns det några bra guider ute ännu hur man gör saker och ting.
    - Typ "backup" på sina originalspel
    - Bränner ut spel man tankat ner från nätet
    - lista på brännare och media som funkar bra
    m.m.

    Det var mycket det som tilltalade mig med NME. Det finns en så bra guide på deras sajt hur man gör allt.....

    Tack för svaret!

  7. #157
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    ja det ska gå återställa till orginal firmware

    ja vet inte om det finns nån guide ute för det.

    pioneer brännare och verbatim skivor funka bra

  8. #158
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    nån säger att aven lite on brännare ska funka men ja vet inte själv detta.

  9. #159
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Eftersom NME-360 inte funkar med Pioneer 111D så behöver jag köpa en ny brännare där man kan välja booktype till DVD+R (Pioneer har DVD-ROM).

    Tips? OBS! Den ska vara svart.

  10. #160
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Är det samma tillvägagångssätt att bränna ut spel sen oavsett vilken dvd man har i XBoxen? (Om jag väljer att flasha firmware.)
    Har förstått att de flesta vill ha Samsung-dvd i sin XBox360.... men är det för att den är enklare att flasha firmware på eller har den även andra fördelar?

  11. #161
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    145
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Enlund
    Är det samma tillvägagångssätt att bränna ut spel sen oavsett vilken dvd man har i XBoxen? (Om jag väljer att flasha firmware.)
    Ja, sålänge spelen har exakt samma SS (Security Sector) som orginalet hade, så funkar spelet på vilken flashad DVD drive som helst.

    Citat Original inlägg av Enlund
    Har förstått att de flesta vill ha Samsung-dvd i sin XBox360.... men är det för att den är enklare att flasha firmware på eller har den även andra fördelar?
    Så vitt jag minns så skall Samsung-DVD'n vara snäppet lättare att flasha (inte 100% säker, rätta mig om jag har fel) och ljudnivån på DVD'n när den arbetar skall vara något lägre än Hitachi-DVD'n.

  12. #162
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    20
    Hej. Har inte riktigt förstått det här med Flashning och Chippning? Vad är skillnaden? Det enda jag vet är att när man chippar löder man dit ett Chip . Vad gör man när man flashar? Hur gör jag detta och kommer jag kunna köra nedladdade och brända spel via detta?

  13. #163
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dvdläsaren har ett litet program i sig som styr hur den skall hantera olika skivor, hur information skall skickas vidare till xboxen osv.

    Flashar man så skriver man om minneskretsen med ändringar i det programmet.

    Chippar man så ansluter man ett chip som kompletterar minneskretsen. Antingen ersätter chippet minneskretsen helt, eller så tar det bara över det fåtal adresser som måste ändras.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #164
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    20
    OK tack för svaret. Om jag nu flashar xboxen, kommer jag kunna göra nedladdade/brända spel då?

  15. #165
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #166
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    20
    OK. Skulle du säga att det är lätt att Flasha eller ska man skicka in DVDn till psxcare?

  17. #167
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Klart du skall skicka hit, så jag tjänar lite :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #168
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    20
    Haha ja vi får väl se . Det kostar alltså 249:- att göra så? Funderar på att skicka in eftersom jag är så ny på området . Jaja, du ser ju av mig om jag gör så! Tack för hjälpen..

  19. #169
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    personligen har jag inte lirat ett spel på min xbox sen jag köpte den

    Varför spela spel på en xbox? för mig är min gamla xbox en billig avancerad mediaspelare. Som jag använder som DVD/Mediacenter till min hemmabioanläggning.

    Det är enda orsaken att jag inte köpt en Xbox 360, avsaknaden av Modchip.
    Kommer det ett modchip så att jag kan köra XBMC och scripts såsom filmtrailers tv.nu osv. Så lär jag byta upp mej till en xbox. Jag hoppas verkligen att det är möjligt att det kommer ett bioshack + dash.

  20. #170
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    är det någon som vet om det kommer något chip snart som det fanns till XBOX...asså att man bara kan föra över spelen till hårddisken.

  21. #171
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    om 1 år kanske men säkert längre än så!

  22. #172
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Skulle nog inte räkna med att det någonsin kommer ett sånt chip till 360'n...
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  23. #173
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ehh, jo, det är fullt möjligt men med en massa restriktioner. Man kör linux på xbox 360 och får allt möjligt att fungera. MEN xboxen får INTE vara uppgraderad med de senaste uppdateringarna, för då låser man möjligheten. Och är boxen INTE uppdaterad så kan du inte starta de nyaste spelen. Så i PRAKTIKEN så är det rätt kört.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #174
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    fan vad surt...för skivorna kostar ju multum...blir nog inget 360 för mig, får nöja mig med mitt kära wii

  25. #175
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Flasha / Chippa?

    Jag har nyligen köpt ett 360 och jag undrar om jag ska chippa eller bara flasha om läsaren.
    Jag vet inte så mkt om fördelarna man får när man chippar sitt 360 istället för att flasha det skulle gärna vilja veta.
    Har tänkt lämna in hela boxen.

  26. #176
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Flasha med iXtreme 1.2

    Finns inget chip som uppdaterats de senaste 10-12 månaderna = dom är alla omoderna jämfört med iXtreme 1.2 flashning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #177
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Flasha, vilken version?

    Tänkte köpa ett xbox 360 och flasha det men jag vet inte vilken version jag ska välja. Är det någon idé att flasha med Extreme även om jag inte ska spela på live eller ska jag flasha med iextreme 1.2? Om jag väljer det senare alternativet, hur stor chans är det att Ms bannar mig från xblive?
    Mvh Micke

  28. #178
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ingen har blivit bannad med iXtreme 1.2

    Finns ingen anledning att välja något annat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #179
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Hur vet microsoft vem som har flashat/chippat?

    Jag har läst lite om det men inte riktigt förstått hur Microsoft vet vilka som spelar brända spel. En klasskompis sa att om man inte har i någon skiva eller kör med originalskiva kan inte Microsoft se att man har spelat brända backuper innan. Kan någon bekräfta om detta stämmer eller hur det ligger till?!
    Mvh Micke

  30. #180
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ingen har blivit bannad med iXtreme 1.2

    Finns ingen anledning att välja något annat.

    Men vad händer när microsoft kommer på iXtreme 1.2 och man blir bannad kan man lura banningen då med iXtreme 1.3 eller nåt eller är man körd då för alltid med den boxen


    Tänkte för övrigt flasha min box och undrar om man bara kör orginal spel live och brända offline kan man då bli bannad nånsin även om dom knäcker iXtreme 1.2??

    Har förståt att boxen sparar data men märker live det när man aldrig är ute med brända spel?

Sida 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360
    By Dranshmont in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 37
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 20:55
  2. Installations Anvisningar 1.6Xbox
    By deliux in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 17:10
  3. XBOX 360 och XBOX
    By pa4 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 19:29
  4. XBOX 360 spel på chippad XBOX
    By bikerunner in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 19:29
  5. Chip Till XBOX
    By Game man in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 19:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •