Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Xbox 360 - Optisk konverter Toslink Optisk in -> Koax ut

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Xbox 360 - Optisk konverter Toslink Optisk in -> Koax ut

    Får min Xbox 360 på fredag och undrar hur jag ska göra för att koppla ihop den med min förstärkare. Förstärkaren har bara en digital koaxial ingång och jag har för mig att jag läst att det ska finnas en digital optisk utgång på Xbox 360 (eller är det någon kabel som behövs?). Har tittat runt lite efter en konverter och hittade den här: "Optisk konverter Toslink Optisk in -> Koax ut" http://www.psxcare.com/product.php?xProd=206&xSec=31 Är det en sådan jag ska ha? Är det något mer jag behöver tänka på?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den konvertern kommer iaf fungera bra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Har köpt en "Optisk konverter Toslink Optisk in -> Koax ut" nu men det fungerar inte alls. Har kopplat det såhär- Xbox 360 optisk ut-optisk toslink kabel-konverter optisk till koax-digital koax kabel-digital in på förstärkaren. Något tips på varför det inte fungerar? Hur får jag det att fungera?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    kör den på 9V istället för 6V
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Tack det funkar bra nu!!!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Sry för att dra upp en riktigt gammal tråd men det kändes onödigt att starta en ny för i princip samma sak.

    Jag har köpt den convertern ni säljer (optisk -> koax) och allt fungerar perfekt än så länge. Dock undrar bara jag vad ni menar med att: "Även om det står 6V på produkten så fungerar det bara med 9V!"? För jag fick med en 6v nätadapter och det fungerar perfekt.

    Är det bara er modell (även om den ser exakt likadan ut som min) som måste köras på 9v eller gäller det oavsett vart man köper den? Tänkte om ni ev importerar där dom kör annan spänning så den är byggd på annat sätt.

    Men om det nu funkar med 6v för mig så är det väl bara att köra på? Man kan inte förstöra den? Är väl kanske inte bra att ge produkter för lite kräm om dom skall köras på mer?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Fungerar den och du kör med medföljande nätadapter så är du väl rätt safe...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Fungerar den och du kör med medföljande nätadapter så är du väl rätt safe...
    Ok tack!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Liknande diskussioner

  1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:23
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •