Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Föräldrar kontroll helt sjukt Hjälp!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0

    Föräldrar kontroll, hjälp

    Hur gör jag för att låsa upp färäldrarkontroll utan nyckel?
    Last edited by SuFFix; 2008-11-10 at 17:12.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    "You don't have kids and you don't care. Cool! It comes set to off by default. Parents have to go in and set it up. There's also a single setting where you can turn the whole kit and kaboodle off. If it's been configured, you'll need to have the passcode to do it. Last I heard, the "magic number" to reset your Xbox 360 passcode hasn't hit the internet yet but that doesn't mean it won't. If something gets confused or you forget the passcode, you'll have to call Microsoft for now. "


    (http://www.gamerdad.com/detail.cfm?itemID=2801)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ett hett tips till alla xbox 360 ägare är nog att sätta ett eget password för parental control innan någon annan gör det...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    en fråga ang detta password saken för parental control, om man vill att den skall vara avstängd dvs kunna lira allt mm, då kan man inte sätta någon kod och där med kan någon sätta en kod så man själv får problem inte sant? inget som någon kan utföra online eller hur? dvs bara för att jäklas med en när boxen är ansluten mot bredbandet? som jag förstått det rätt så gäller det bara om man har en kompis som jäklas med en på plats så att säga.

    /reed

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    haha, shit happends, Like Your Ears

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    36
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi
    Ett hett tips till alla xbox 360 ägare är nog att sätta ett eget password för parental control innan någon annan gör det...
    Jag hajjar inte, hur skulle någon annan kunna hacka sig in på min Xbox 360?
    Spelar just nu: Enchanted Arms

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    105
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Reinkaos
    Jag hajjar inte, hur skulle någon annan kunna hacka sig in på min Xbox 360?
    du kanske har en klåfingrig kompis som vill busa med dig när han spelar på din konsoll.
    Whoever came up with
    "THE BIGGER THEY ARE THE HARDER THEY FALL"
    musta been kickin' some ass!

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    20
    När jag ska köra BFME2 online (demot) så säger den att spelet inte är till för min "åldersgrupp" och att en förälder måste godkänna det. Går det att ta bort på något sätt? Jag har ändrat hotmailen så att jag är 26 år men det verkar inte hjälpa :P.
    MEN, jag kan spela alla spel, skräck mm, å de singleplayer, bara inte multiplayer.. Verkar ju inte vara samma problem som för dig, suffix..

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Det finns många olika funktioner då man ska ställa parent kontrollen. man kan välja bland många olika alternativ

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    sthlm
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Brahman Visa Inlägg
    När jag ska köra BFME2 online (demot) så säger den att spelet inte är till för min "åldersgrupp" och att en förälder måste godkänna det. Går det att ta bort på något sätt? Jag har ändrat hotmailen så att jag är 26 år men det verkar inte hjälpa :P.
    MEN, jag kan spela alla spel, skräck mm, å de singleplayer, bara inte multiplayer.. Verkar ju inte vara samma problem som för dig, suffix..
    Har samma problem .. eller min systerson har .. Hur fixade du detta?
    Jag reggade igång allt åt honom via 12mån redeemcode, använde hans MS LIVE konto, reggade genom morsans VISAkort etc hela vägen ut. Sen försöker vi lira något online, t.ex BF2, och inte fan går det pga hans åldersgrupp. Hans morsa ringer supporten, och säger att hon vill ändra detta, och resten av familjen vill lira.
    Supporten säger att de inte kan göra nåt eftersom nu är kontot bunden och redeemkoden är förbrukad. De rekommenderade att vi köper ett till guldmedlemskap, Haha vad i helvete.
    Vilka jävla rövhål jag vill köra upp något trubbigt där ¤Ä"##. Vad ska man göra ?????
    Vine, Vi, Fue

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Suffix: Du behöver inte klarmarkera denna tråd då den är klistrad och andra kan lära sig av detta

    Tråden återskapad och förhoppningsvis kan andra få igång saker om de har samma fel
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    LÅT TRÅDEN VARA SÅ ATT ANDRA KAN LÄRA SIG HUR MAN GÖR !
    Snälla Suffix Det finns en anledning varför vissa trrådar blir klistrade och det må vara många nu och jag skall länka till trådar i FAQ och avklistra andra men FOLK LÄR SIG AV SAKER HÄR!

    Det är sjukt irriterande att behöva återskapa denna tråd "Nu för andra gg.n" som kan hjälpa folk.

    Snälla låt TRÅDEN vara eller lev med en mindre behörighet på detta forum då de Admins som håller låda här lär ruttna de med och kanske begränsa tillgången till ditt konto.

    Ingen av oss kommer tycka att du är Noobig eller klanka på dig för att du haft problem med en 360 med föräldrakontroll någon ställt om, oavsett om du själv gjort det eller någon annan..

    Hell t.om jag stängde av mig själv på en av sveriges största communitys som Admin bara för att testa om jag kunde *skratt*
    LAde en semester på en vecka o guud vad skönt det var *ler*

    Tack.
    Last edited by Pendragon; 2008-11-10 at 12:30.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Seriöst så finns inget att lära sig då ingen lösning finns
    Last edited by SuFFix; 2008-11-10 at 17:13.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    Seriöst så finns inget att lära sig då ingen lösning finns
    Inte så mycket mer än att det är bra att hitta information om att enda lösningen är att ringa supporten.

    Vi skall lägga in denna information i FAQ tråden om det inte redan står där och kanske ta borty stickystatus från denna tråd, men det är ändå nyttigt om tråden finns kvar så sökningar från g.ex. google inte går till en död länk.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ett hett tips till alla xbox 360 ägare är nog att sätta ett eget password för parental control innan någon annan gör det...
    Men den ligger väl som off by default va??
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    Men den ligger väl som off by default va??
    Japp, man måste aktivera den o folk gör ofta det när de är hemma hos kompisar de inte tycker om eller innan de säljer maskiner för att jävlas
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Japp, man måste aktivera den o folk gör ofta det när de är hemma hos kompisar de inte tycker om eller innan de säljer maskiner för att jävlas
    surt...
    hello mr penna-drake...läget?
    var ska pennan? var ska pennan?
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    surt...
    hello mr penna-drake...läget?
    var ska pennan? var ska pennan?
    Hem till dig o sätta föräldrakontroll på alla dina konsoller äden din NES till ett supersvårt lösenord o så lågt som 7år

    Lycka till med dina Teletubbies spel eller byggare bob sedan efter den *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Helt ny i PSP världen behöver lite hjälp
    By MinneGrey in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 07:11
  2. Xbox Duo X2 HjÄlp
    By JohnnyF in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 23:03
  3. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31
  4. Helt färsk på psp. Behöver lite hjälp!!
    By flaw_80 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 35
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 10:18
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •