Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Hur ska man löda?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Problem efter flashining

    Jag köpte ett chip idag men är inte helt säker hur det ska gå till när jag löder fast pinhead på moderkortet, det verkar rätt ansträngande.
    Man måste skruva loss hela moderkortet eller? Dessutom är det stället där chippet ska sitta inga hål på min xbox utan igenlödda, så det måste väl också fixas.
    När jag väl har fått dit chippet och ska flasha bios, vart för jag tag på dem? Funkar inte att ladda ner från x-b-o-x.net för mig
    Last edited by Whiskerer; 2006-01-10 at 00:58.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag fick ihop lödningen och satte igång attt försöka flasha chippet. Jag stötte på problem då jag aldrig hittade den via ftp så jag gjorde en dvd, jag gjorde precis som det stod i den tutorial jag hittade men när den hade flashat klart och jag skulle starta om så rebotar xboxen ett par gången och blinkar sedan rött, vad kan vara fel?

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    134
    Respekt
    20
    ksn vsrs en dålig lössning eller en dålig flash
    Det jag inte kan idag lär jag mig i morgon!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Förmodligen glömde du göra biosfilen till 512K
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Förmodligen glömde du göra biosfilen till 512K
    Nope, jag gjorde den till 512 k, men i vilket fall, hur ska jag göra för att fixa det här nu? Lådan hittade nämligen min biosfil och sa att den var 512k stor, vilket jag även försäkrade mig på genom att kolla skivan, men sedan sket sig någonting eftersom jag inte kan starta med chippet.

    jag använde mig av ett program för att skapa en dummyfil, krävs det en vis storlek på den eller? Eftersom timmen var sen och jag var trött så tänkte jag att en liten fil skulle sitta perfekt då det skulle spara mig dyrbar skönhetssömn, så det fick bli en fil på 1mb då slapp jag ju dessutom ändra i programmet, nu i efterhans inser jag att det kanske hade kunnat göra skillnad ifall jag hade valt att göra en större, eller ska den vara samma storlek som BIOSfilen?

    Kan det ha varit något annat fel på min dummyfil eller biosfil?
    Det här är filerna jag använda mig av
    http://www.xbox-hacks.net/download/x...lus%20Bios.rar
    http://www.megagames.com/dc/files/dummyfile.zip

    Och en extra fråga. Jag hade tidigare ett sipderchip som efter en längre sjukdom tvingades att dödsförklaras sent i söndags. Så kommer jag inte att begöva installera nya dashboards och grejjer, inte sant?
    Last edited by Whiskerer; 2006-01-10 at 12:36.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dummyfilen används ju inte "egentligen", så vad som är i den spelar ingen roll, den underlättar bara läsningen av skivan då xboxens dvdläsare inte alltid gillar att läsa skivor med väldigt lite data på. Ju större desto bättre, så det kanske hade hjälp med en större om ditt problem beror på att xboxen fick problem när den läste in bioset.

    Du får helt enkelt switcha om chippet till den 2:a banken och flasha via cromwell + euroasia flash discen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hej.
    Det finns ett enkelt och beprövat sätt att fixa detta fel, och det är att prata med hansi och skicka din box till dom. Xboxen är ju faktiskt ganska avancerad och om man är osäker så är det lätt hänt att man helt plötsligt får byta moderkort eller liknande! Det är lite kostsamt och jag kan säga att det är mer lönsamt att be nån som har erfarenhet av att chippa fixa din box. Detta är inte kritik mot dig, jag gör likadant själv men jag kan lova dig att jag har sagt till mig själv att jag aldrig ska mura mer i mitt liv, för det finns det dom som tjänar pengar på att göra.

Liknande diskussioner

  1. Hur ska man löda D0?
    By Kazchjack in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-09, 11:48
  2. Hur ska man få en trainer till att fungera
    By enzo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-14, 16:51
  3. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 21:44
  4. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06
  5. Hur försikig ska man vara med en ps2 med missiah installerad??
    By Sonik in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-15, 00:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •