Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: flasha xbox smartxx lt opx

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    flasha xbox smartxx lt opx

    Hej, jag har ett ochippat xbox, som ska chippas med smartxx lt opx om ett par dagar. När jag kommer att få det kommer det inte att gå att spela brända spel. Jag har hört och försökt förstå nått om flasha men hur.

    Jag har letat runt som en galning i forumet och har hittat flera guider men alldrig någon som jag förstår. Jag vill ha en bäbis guid med steg för steg om hur man gör så att man kan spela brända spel på sitt chippade xbox. Om det finns någon eller om någon har lust att skriva en "bäbis" guid så vore jag otroligt tacksam!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Låt oss chippa boxen så får du tillbaka den fit for fight med mediacenter osv
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Göteborg

    Det är bara det att jag bor i gbg, och jag känner inte för att åka till sthlm baran för det , annar så hade jag ju klart gjort det.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hello nybörjaren 2

    Jag håller med dig kan du inte skicka upp en guide Hansi???


    Please

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hejsan!

    jag har nyligen köpt en Xbox på Onoff. vet inte vilken version, troligen det nya!! Hörde att finns aladdin chip som man kan köpa till och installera?
    Vad behöver jag? vilken chip? varför just denna chip?
    allt jag vill göra är att kunna titta på film (brända & orginal) lyssna på musik, spela spel med båda CD/DVD, brända och org.

    vänligen
    Kalle

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    och om man gör fel men flashningen så är smartxx inte så känslig va?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Med SmartXX är det bara att prova igen om det blir fel
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    va gött

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Men du (hansi) eller någon annan, du/ni hade inte någon guid eller nått i den stilen.

    P.S.
    Det verkar inte bara vara jag som längtar efter en bäbis guid

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av nybörjaren2
    Men du (hansi) eller någon annan, du/ni hade inte någon guid eller nått i den stilen.

    P.S.
    Det verkar inte bara vara jag som längtar efter en bäbis guid
    jag är en av dom men jag har iaf laggt in Evoxm81.6 och har precis fixat superdisc3.6 Men så läste jag att jag måste ha 3,7 Ska testa. Och varför måste man bränna rw? och kan inte bränna superdisc på dvd..

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av GuldVixen
    jag är en av dom men jag har iaf laggt in Evoxm81.6 och har precis fixat superdisc3.6 Men så läste jag att jag måste ha 3,7 Ska testa. Och varför måste man bränna rw? och kan inte bränna superdisc på dvd..
    En av nybörjarna eller en av dom som kan?

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    5 mil från gbg
    Inlägg
    112
    Respekt
    20
    Smart XX LT OPX uppdaterings guide

    Du behöver:
    ? En PC med cd brännare
    ? Tomma DVD-r skivor
    ? Program installerade på din dator: Nero Burning ROM
    ? En Xbox med installerat SmartXX LT OPX chip


    Börja med att läsa hela guiden!!

    1. Sätt på din xbox med POWER
    2. Läs vad det står i vänstra hörnet på din tv
    3. Står det: connexant eller focus skall du ha en biosfil som heter ?X2_4981.67 ?eller ?Evox M7 MOD? VIKTIGT: filen får absolut INTE ha 16 i namnet.
    4. Står det Xcaliber skall du ha ?M8_Plus_16? eller evox "M8_16
    VIKTIGT: 16 måste finnas med i namnet på filen för att passa på xboxen med Xcaliber.

    Filen finns på ?fildelningsställen? te.x DC++ eller thepiratebay.org
    Filen är oftast på 256 Kb

    5. Ladda ner den
    6. Om det behövs packa upp den med följande program:
    .rar packas upp med winrar
    .zip packas upp med winzip
    7. Bränn filen på en DVD-r skiva
    Förslagsvis med Nero som en ?vanlig? ISO bränning.
    8. När bränningen är klar återgå till din xbox som du startat genom att trycka på POWER

    Information: Du väjer att gå in på en meny genom att ställa ?markören? på den du vill gå in på och sedan trycka på handkontrollens A knapp

    9. Gå in på SmartXX LT OPX config menyn (finns längst ned i menyn)
    10. Gå sedan in på Bios/Bank
    11. Gå sedan in på Flashing Meny
    12. Välj sedan Open from Cd ROM
    13. Nu åker släden på din xbox ut
    14. Lägg i skivan med din biosfil
    15. Nu kommer namnet på filen visas på tv´n (om inte se nedan ?Tips vid problem?)
    16. Välj den fil du lagt på skivan
    17. Tryck på handkontrollens A knapp
    18. Välj sedan Program flash now!!
    19. Först raderas den gamla filen sedan programmeras den nya filen in.
    20. När detta är klart:
    21. Ta ur skivan
    22. Stäng av xboxen

    23. Sätt på Xboxen med POWER knappen
    24. Överst står det ?Original bios? och under den skall om allt gick bra din bios ligga
    25. Gå ned ett steg till din bios
    26. Tryck på handkontrollens A knapp
    27. Nu startar Xboxen om, får du ingen bild inom 2 sekunder måste du omgående stänga av xboxen.

    Får du ingen bild är det förmodligen fel på din bios fil. VIKTIGT: Hela xboxen kan förstöras om du lägger på fel bios eller filen du laddat ned inte är vad den är döpt till.
    Uppdatering av chippet sker helt på eget ansvar.

    TIPS vid problem

    Vissa Xboxar har svårt att läsa brända skivor. Du kan enkelt testa vilka skivor just din xbox kan läsa genom att:
    Bränna en DVD film på samma skivfabrikat som du vill använda i din xbox.
    Sätt i din xbox fjärrkontroll även kallat ?DVD KIT? (du måste ha denna för att kunna se på film, när du programmerat ditt chip behöver du inte längre ha denna fjärrkontroll)
    När du kan spela upp filmen utan att det hackar har du hittat en skiva som fungerar på din Xbox.

    Åter gå nu till punkt 7, bränn på samma fabrikat som din fungerande film var bränd på.

    Felsöknings hjälp och manualer finns på tillverkarens forum. (www.smartxx.com )







    är guiden bra Hansi eller någon annan som kan?
    Smartxx Lt Opx
    www.ozgur.webb.se

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Man kan ju lika järna trycka på power kanppen så man kommer till smartxx menyn sen har man xboxen ihopkopplad med en dator och skriver in xboxens ip ex. http://192.168.0.1 så kan man byta bios via webbläsaren. Så slipper man slösa dvd skivor med 300kb

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    5 mil från gbg
    Inlägg
    112
    Respekt
    20
    aja men jag har letat as mycket efter ?X2_4981.67 ?, ?Evox M7 MOD?, ?M8_Plus_16? eller evox "M8_16 men hittar inget inte på thepiratebay eller nått men filerna är ju så små skulle ingen kunna lägga upp dom. Eller i alla fall säja vad man ska söka på på thepiratebay eller DC
    Smartxx Lt Opx
    www.ozgur.webb.se

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Grejen är den att det är olagliga filer vi snackar om. Så farbror blå kan komma och vifta med batongen om man lägger upp dem på diverse forum.... Men på IRC så är det lugnt, för där går tex xbins genom typ 35st skiftande proxy-kedjor....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Precis som om det inte ligger tiotusentals filmer, skivor, spel och program på piratebay som är olagliga att ladda upp/ner?

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Nu snackade jag om forum inte torrent-trackers....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Jaha oj, såg inte det.. Men isåfall fungerar ju mirc bra...

Liknande diskussioner

  1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. hur lägger jag in EvoX på min xbox ( har SmartXX LT opx chip)
    By lidas_LTopx in forum SmartXX Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 00:12
  3. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •