Sida 11 av 25 FörstaFörsta ... 91011121321 ... SistaSista
Visar resultat 301 till 330 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #301
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    43
    Respekt
    19
    Jag har köpt ett pci sata-200 kort och satt i datorn och när jag ska försöka flasha firmwaren så står det att satakort 200 si3112 inte stödjer flashning av idekanaler. Vet ni något pcikort sata som stödjer flashning av ide?

  2. #302
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    43
    Respekt
    19
    Ingen som flashat genom ett pcikort? Det står på xbox-scene att det ska gå.

  3. #303
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21

  4. #304
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pengopai
    Läser man på alla andra forum så sägs det att hitachi hacket inte kommer släppas...
    Dags att försöka hitta en samsung dvd alltså...
    Snacka om att vara pessimistisk. Vi vet att det finns ett firmware till hitachi/Lg och vi vet att det klarar av alla 360 spelen, men tydligen så har det problem att spela vanliga xbox spel och är därför inte släppt ännu. Men om vi säger att de inte hittar någon lösning på xbox problemet så är det klart att de kommer att släppa firmwaren i alla fall. Det dyker förmodligen upp när som hellst.
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

  5. #305
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Läste precis på xboxers360.net att hitachi hacket kommer ut sent ikväll eller imorn.
    Vet inte hur mycket man kan lita på det dock...nån som har nån aning om dom e seriösa.

  6. #306
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Två nya trådar i 360 forumet:

    Guide för att kopiera XBOX 360 spel i en vanlig PC DVD
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26137

    Tråd för att dokumentera vilken DVD läsare olika XBOX 360 har beroende på om det är CORE/Premium, serienummer osv.
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26135
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #307
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pengopai
    Läste precis på xboxers360.net att hitachi hacket kommer ut sent ikväll eller imorn.
    Vet inte hur mycket man kan lita på det dock...nån som har nån aning om dom e seriösa.
    ja vi får väll se om det kommer nån ikväll lr imorn men tror till 90% att dom bara är fake dom kom från ingenstans och slängde ut lite filmer ( med skit dålig bild kvalite där man knappt ser vad dom gör på datorn) o säger sig veta en massa

    Fake tills det kommer nått dom får 2 days på sig!

  8. #308
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    http://forums.maxconsole.net/attachm...achmentid=5774

    guide för att patcha din sammy drive

  9. #309
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    I USA så har microsoft kört in uppdateringar via xb-live spel patchar, vissa säger att deras nätverkskort dött.

    Verkar rätt jobbigt.
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

  10. #310
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    jaha o inga patchar till hitatchi antar jag ?

    ojfan om on nätkortet är dött är det ju så lagom kul sen .....

    jävla skit microsoft må dom brinna i helvetet
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  11. #311
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    Så här gör ni..
    Köper en Från El-giganten..
    Öppnar paketen försiktigt..
    kollar om det är sammy drive..
    öppnar hela skalet byter ut hårdvaran,,,det gamla mot det nya....
    Själva garanti (microsoft loggan rengör ni med aceton..själva baksidan där klistret sitter..
    Tar en bit aluminuim folie och skär exact med bredden..kör silicon lim ..limmar fast...
    sätter ihop pakten..lämanr tillbaka den till affären....
    Har ni tur så har ni en sammy drive och cashen tillbaka...
    HAr inte gjort det själv men ...testa det med aluminuim tricker och det ser ut som orginal....
    hehehehhehe

  12. #312
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    men Jarrko

    du verkar ju veta en hel del om hitachi firmet har du ngn clue hur det går lr är det bara snack om att det skall komma nu i dagarna lr ????
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  13. #313
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    läser dom spanka sajten....dom söger att hitachi firmaware finns....men xbox 1 funkar inte helt...den kommer att släppas men frågan är när....har en sammy drive nu så lägger inte så mycket tid på hitaci...
    kolla dessa sajter
    www.foros360.com
    http://www.xboxers360.net/
    men kör http://www.google.com/translate_t
    för att förstå det mesta.....hjälper till så gott jag kan....och säger bara det jag vet...

  14. #314
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    http://www.jag-vill-ha-en-samsung.nu

    nu får jag snart hjärnsläpp fan skall det ta sån tid för att fixxa hitachi firmet
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  15. #315
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    Hansi

    kommer ni börja sälja samsung drivar lr hur kommer det bli för nu skiter jag snart i hitachi driven kan ju vara bra att ha en i reserv =) ifall ngt skulle hända med ...
    vill ju börja spela alla leechade games nu
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  16. #316
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Godfather_C
    Hansi

    kommer ni börja sälja samsung drivar lr hur kommer det bli för nu skiter jag snart i hitachi driven kan ju vara bra att ha en i reserv =) ifall ngt skulle hända med ...
    vill ju börja spela alla leechade games nu
    Dear Mr Gates, we are a small firm in Stockholm Sweden that would like to sell the samsung dvd rom seperatly from the xbox 360 unit. It has come to our knowledge that the samsung drive is the only one that is hackable.

    Looking forward hearing from you
    Yours sinceraly Psxcare

    /Skämtar du eller
    Last edited by Gron; 2006-05-23 at 17:31.
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

  17. #317
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    Driven finns att köpa på nätet ...me det kostar lika mycket som en ny Xbox360..
    Kom på att el-gignaten tar 1990:- för core paketen....och en lös drive med frakt hamnar på ca 170 dalas.....och att du måste flasha det med din firmware....
    aiiighhttt....

    Fick nyss på detta...
    UPDATED (22/05/06):

    There has been a change of plans, firmware generic is postponed until indefinite date, (but you are not alarmed) in against hitachi "it comes in a moment with us" (Today late or tomorrow) and if you want to be first in knowing you know it already where you must be.
    __________________
    Last edited by jarkko; 2006-05-23 at 17:05.

  18. #318
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Gron
    Dear Mr Gates, we are a small firm in Stockholm Sweden that would like to sell the samsung dvd rom seperatly from the xbox 360 unit. It has come to our knowledge that the samsung drive is the only one that is hackable.

    Looking forward hearing from you
    Yours sinceraly Psxcare

    /Skämtar du eller

    FAN vad trött jag blir på folk som inte har ngt vettigt att säga så kan du inte besvara frågan så kan du ju lika gärna knipa.... lr hur

    Hansi har förut sagt att det finns lösa drivar att köpa men att det inte är kostnads effektivt om man bara tar hem ett par st

    o alla utom du borde ju fatta att det går att skaffa en dvd i reserv ifall den skulle gå sönder
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  19. #319
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    Ber om ursäkt för mitt tvärkast men jag blir lite lack för det första var det en direkt fråga till Hansi

    o för det andra vill jag inte ha ett spydigt svar på en seriös fråga.....
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  20. #320
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det fanns c:a 12 st drivar att köpa från etechonlinenånting, då kostade dom säg $60 eller nåt. Sedan gick priset upp till typ $85. Sist jag kollade var dom out of stock med ett pris över $120.

    Jag håller mig nog ett par dar och ser hur det går för hitachi versionen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #321
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Ingen som har prövat att spela på live med brända skivor?? Fungerade det?? Jag har letat men inte fått något riktigt svar...

  22. #322
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    ja så vitt jag vet så fungerar det än så länge men däremot är det väl osäkert hur länge det kommer funka lr om msoft lyckas fucka upp boxen för en
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  23. #323
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Godfather_C
    Ber om ursäkt för mitt tvärkast men jag blir lite lack för det första var det en direkt fråga till Hansi

    o för det andra vill jag inte ha ett spydigt svar på en seriös fråga.....
    Jag var osmart som skrev det.
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

  24. #324
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av jarkko
    Driven finns att köpa på nätet ...me det kostar lika mycket som en ny Xbox360..
    Kom på att el-gignaten tar 1990:- för core paketen....och en lös drive med frakt hamnar på ca 170 dalas.....och att du måste flasha det med din firmware....
    aiiighhttt....

    Fick nyss på detta...
    UPDATED (22/05/06):

    There has been a change of plans, firmware generic is postponed until indefinite date, (but you are not alarmed) in against hitachi "it comes in a moment with us" (Today late or tomorrow) and if you want to be first in knowing you know it already where you must be.
    __________________

    på exakt vilken Elgigg hittar du corepaketet för under 2000lappen? enligt deras hemsida och lokala giggen så tar dom 2490kr nått, skulle uppskatta ifall du sa vart nånstans

  25. #325
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    och en sak som jag inte riktigt fått kläm på är, går det nu helt plötsligt att spela både ntsc och pal spel på en PAL maskin? och är det någon som vet vart det finns en lista med fungerande ss koder till både pal och ntsc spel, Samt fungerande releaser?

    svar uppskattas väldigt mkt så man inte tankar i onödan

  26. #326
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är upp till utgivaren för varje enskilt spel att välja vilka regioner det skall fungera på. Det har inte hänt helt plötsligt, det har alltid varit så. Här finns mer info om den saken:

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...egion_encoding
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #327
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av BadRuby
    på exakt vilken Elgigg hittar du corepaketet för under 2000lappen? enligt deras hemsida och lokala giggen så tar dom 2490kr nått, skulle uppskatta ifall du sa vart nånstans

    El-giganten i kållered göteborg.. 1990:- pix och premium låg på 3890:-

  28. #328
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Vad är det vi vet om HL firmwaren förutom att de inte släppewr den pga xbox 1 spel inte funkar. Är det bara ett rykte att den är på väg, eller arbetar någon med den?
    Det börjar bli lite tröttsamt att ingenting händer.

    Skulle vara kul med lite riktig information
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

  29. #329
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Östersund
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    commodore4eva
    Newbie

    Posts: 9


    Hitachi Firmware Update
    « on: Today at 03:54:09 AM »

    --------------------------------------------------------------------------------
    I have just rec an Hitachi 47DH drive and have commenced work on the Firmware. I will post again when completed. Hang in there Hitachi owners it shouldn't take too long.


    :P

  30. #330
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    WORK, WORK, WORK!
    Vet någon om det börjat dyka upp torrenter med spel, vågar folk det?
    har mailat lite och frågat butiker om vilka som har samsung..
    är det någon som tror att jarrkos tips däruppe skulle funka??

Sida 11 av 25 FörstaFörsta ... 91011121321 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •