Sida 18 av 25 FörstaFörsta ... 81617181920 ... SistaSista
Visar resultat 511 till 540 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #511
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    "bara för en switch"

    =

    "Läsa ur firmware/unika nyckeln"
    "Lägga in unika nyckeln i extreme firmware"
    "Programmera chippet"
    "Kämpa mot epoxyhelvetet"
    "Löda 30 anslutningar"
    "Borra och dra kablar för snygg lösning av switchen"

    Ja, vi får väl se framöver hur mycket tid våra tekniker måste ägna åt en sådan chippning. Går det att göra på mindre än en timme så sänks priset.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #512
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    tjena m8's

    är det ngn som vet hur det går med hitachi firmet o så ? börjar bli trist att vänta
    o kan ngn insatt själ bekräfta är det sant att vissa har chip på g som alltså knäcker hela boxen ???
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  3. #513
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Jaha...Det här börjar bli allt mer frustrerande. När kommer egentligen ett hackat firmware till Hitachi. Nån har tydligen fått info från commodore4eva där han sagt "soon". Och det har han väl sagt, i vad jag hört ett par veckor nu.

  4. #514
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Sluta och gnäll, ta och bidrag med ngt själv då istället för att sitta & vänta på att bli serverad som ett litet barn
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #515
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pege63
    Sluta och gnäll, ta och bidrag med ngt själv då istället för att sitta & vänta på att bli serverad som ett litet barn
    Hahaha, jag gnäller inte. Jag väntar tålmodigt. Har väl trots allt rätten att säga vad jag tycker eller? Tyvärr så kan jag inte hjälpa till vad det gäller att få fram ett firmware, om jag hade kunskaper så skulle jag mer än gärna dra mitt strå still stacken pege63. Men snälla anklaga mig inte för att vara gnällig.

  6. #516
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pege63
    Sluta och gnäll, ta och bidrag med ngt själv då istället för att sitta & vänta på att bli serverad som ett litet barn


    nej jag gillar inte heller ditt sätt ... man har väl rätten att fråga hur saker o ting går
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  7. #517
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    "bara för en switch"

    =

    "Läsa ur firmware/unika nyckeln"
    "Lägga in unika nyckeln i extreme firmware"
    "Programmera chippet"
    "Kämpa mot epoxyhelvetet"
    "Löda 30 anslutningar"
    "Borra och dra kablar för snygg lösning av switchen"

    Ja, vi får väl se framöver hur mycket tid våra tekniker måste ägna åt en sådan chippning. Går det att göra på mindre än en timme så sänks priset.
    Några hundringar extra fick jag höra av dig det skulle kosta med switch. Inte 10!!! Antar att du räknade lite snålt på arbetstiden. Även om detta är priset för att täcka era kostnader, borde det vara ganska glädjande med någon typ av rabatt på exempelvis kommande chip, eller kanske halva priset på en extra trådlös handkontroll?

  8. #518
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    sluta jiddra, börja trolla
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  9. #519
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    http://newz4you.com/

    vet inte om detta är gammalt men kör på ändå...

  10. #520
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Källan är ju intressantare:

    http://www.xboxhacker.net/index.php?...3&topic=1289.0

    Hitachi:s firmware inom 48h alltså

  11. #521
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    commodore4eva:

    Firmware för hitachi är 99% färdigt. Endast en rutin kvar att testa när jag kommer hem. Sedan kommer jag porta koden från version 47 till version 46. Detta kommer släppas inom 48 timmar.

    Det kommer inte krävas en full firmware update, endast några få minnesbanker.

    Du måste inte spara/lägga in din drivenyckel, men det är alltid bäst att spara en kopia.

    Checksumman kommer att nollställas för detta firmware.

    Eftersom jag inte har en version 46 drive så får ni själva testa och rapportera. Efter detta kommer jag titta på firmware version 59.

    Jag har endast spenderat en timme per natt på grund av mitt riktiga liv, och jag har varit borta de senaste tre dagarna så var vänliga och ha tålamod. Assemblerprogrammering med en hexeditor är inte roligt, men man får jobbet gjort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #522
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi
    commodore4eva:

    Firmware för hitachi är 99% färdigt. Endast en rutin kvar att testa när jag kommer hem. Sedan kommer jag porta koden från version 47 till version 46. Detta kommer släppas inom 48 timmar.

    Det kommer inte krävas en full firmware update, endast några få minnesbanker.

    Du måste inte spara/lägga in din drivenyckel, men det är alltid bäst att spara en kopia.

    Checksumman kommer att nollställas för detta firmware.

    Eftersom jag inte har en version 46 drive så får ni själva testa och rapportera. Efter detta kommer jag titta på firmware version 59.

    Jag har endast spenderat en timme per natt på grund av mitt riktiga liv, och jag har varit borta de senaste tre dagarna så var vänliga och ha tålamod. Assemblerprogrammering med en hexeditor är inte roligt, men man får jobbet gjort.


    wooohooo nu jäklar
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  13. #523
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

    jaha

    mm vi får väll se...

    dags då o ha en tråd för ENDAST dom med hitachi och en för samspúng så vi inte blandar ihop skiten vi gör!!!

    Glöm inte det boys en för varje drive!!

    o sen en där några av er kan fortsätta dissa varandra (finns en dell sånt jävla onödigt påhopp här i denna tråden) sånt klarar vi oss utan!

    o sen en fråga till HANSI, kommer man kunna skicka in sin hitachi via posten till er för att få den flashad eventuelt en ombygnad för en FW switch när det finns en hitach FW.. förstår om du inte vet svaret på frågan än eftersom ni måste leka lite med en hitachi FW innan ni vet vad ni kan bygga etc.

  14. #524
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi
    commodore4eva:

    Sedan kommer jag porta koden från version 47 till version 46.

    Eftersom jag inte har en version 46 drive så får ni själva testa och rapportera.
    Om man har version 46...e man körd då eller???

  15. #525
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Postal

    o sen en fråga till HANSI, kommer man kunna skicka in sin hitachi via posten till er för att få den flashad eventuelt en ombygnad för en FW switch när det finns en hitach FW.. förstår om du inte vet svaret på frågan än eftersom ni måste leka lite med en hitachi FW innan ni vet vad ni kan bygga etc.
    Du kommer kunna skicka hit din xbox360 eller endast driven, precis som man redan nu kan göra om man har samsung. Vi rekommenderar att man skickar/lämnar in hela boxen så att vi har möjlighet att testa att allt gick bra.

    FW switch kommer nog bli lite jobbigare än på samsungen då firmwarechippet är i en mycket mindre kapsel. Å andra sidan slipper man epoxin.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #526
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pengopai
    Om man har version 46...e man körd då eller???
    Nej, varför skulle man vara det?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #527
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    105
    Respekt
    23
    Whoever came up with
    "THE BIGGER THEY ARE THE HARDER THEY FALL"
    musta been kickin' some ass!

  18. #528
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av klaring


    WEEEEEHOOOOO ....

    nu skall man bara kolla vilken verision man har o sen skall det flashas =) om det nu är så att min inbyggda sata kontroller funkar ngn som testat med dom som är inbyggda på asus p4p800 deluxe korten funkar ?
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  19. #529
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    ngn som bara kan förklara det här ? /Ensure Hitachi drive is in mode b either by two wire trick or slax linux boot cd
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  20. #530
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    jaha och vad heter filen som man ska söka efter då? själva FW hacket alltså

  21. #531
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    torrenten som jag drar heter helt enkelt 47d

  22. #532
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    från vilken torrent sida? provat piratebay och inget där

  23. #533
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Haha, du menar inte att du drar 360 grejor därifrån.
    Kolla bt.xbox-sky.com istället.... (får man länka till andra siter ?)
    Varsågod fö !
    Last edited by warquz; 2006-06-15 at 09:18.

  24. #534
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Hur vet man om man har en 47a. Om inte så måste man vänta eller går det att flasha om en 46a till en 47a?

  25. #535
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ------------------------------------------------------
    Xtreme firmware for Hitachi 47D Xbox 360
    ------------------------------------------------------

    Here it is, the long awaited World first Xbox 360 backup firmware modification to boot game backups on Hitachi!

    Put Link here!!!

    Features
    -----------------

    Boots all Xtreme Xbox 360 backups
    Boots all Xtreme Xbox 1 backups supported by emulator
    Boots all Xbox 360 originals
    Boots all Xbox 1 originals supported by emulator
    Use on Xbox Live at own risk

    Technical details
    ------------------------

    Reads Xbox 360 security sector from PSN 04FB1F (Layer 0)
    Reads Xbox 1 security sector from PSN 605FF (Layer 0)
    Flashes sector 9003e000 (Master Checksum)
    Flashes sector 90035000 (Security Sector Read)
    Flashes sector 9001c000 (Drive Response Table Decrypt)
    Flashes sector 90003000 (Custom Code)
    Flashes sector 90027000 (Challenge Response)

    Flashing your drive
    ---------------------------
    xtreme.bat automatically makes a backup of your dvd drive firmware called orig.bin.
    Plug SATA cable from DVD drive to PC. Power cable drive still connected to Xbox 360
    Ensure Hitachi drive is in mode b either by two wire trick or slax linux boot cd
    Go to Windows
    Run xtreme.bat batch file from a dos prompt specifing drive letter eg "xtreme.bat g"
    All done!
    Run restore.bat to revert to original firmware eg "restore.bat g"


    Thanks to everyone at Xboxhacker.net for all their discussions. Thanks go to Seventhson for flashsec and memdump and Loser for firmcrypt, without these tools this would not be possible.

    Hitachi drive seems to be less tolerant of dual layer media. Try a few times to boot a backup.
    Firmware for 46 version will be released soon but I cannot test it. Code is offset slightly throughout the firmware.

    Commodore4Eva
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #536
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    Hansi kan du förklara det där lite ?

    two wire trick o linux slax boot cd ?

    o hur kommer jag in i windows on jag bootat med en linux cd ?
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  27. #537
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Du bootar med en linux cd och då kommer du inte in i windows. Varför vill du in i windows och linux samtidigt?

  28. #538
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    Plug SATA cable from DVD drive to PC. Power cable drive still connected to Xbox 360
    Ensure Hitachi drive is in mode b either by two wire trick or slax linux boot cd
    Go to Windows
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  29. #539
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Du skall kontrollera om driven är i mode b genom "two wire trick" eller genom att boota med "slax linux boot cd".

    När du kontrollerat att allt står rätt till avslutar du linux och går till nästa steg.

  30. #540
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    oki tack =) men du har du en guide på hur man öppnar boxen hittar den inte
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Sida 18 av 25 FörstaFörsta ... 81617181920 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •