Sida 5 av 25 FörstaFörsta ... 3456715 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #121
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ************************************************** ***

    Läs även denna tråd med VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR om 360 moddning
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27516


    ************************************************** ***





    "This is software to patch the drive ONLY, it will not mean the Xbox 360 is hacked, the gruelling task of the actual hex code patch must still be completed."
    Last edited by Hansi; 2007-01-16 at 11:33. Anledning: Lade in länk till FAQ tråden
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #122
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    ju det fattar man ju...men det blir ju närmare o närmare..=)typ nästa vecka hehehhe

  3. #123
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    "Nästa vecka", jo visst, men jag tror inte på att det finns nån gud...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #124
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Tycker man säger nästa vecka varje vecka nu...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  5. #125
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Precis...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #126
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Nästa vecka ja men vilket år dvs
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #127
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21

    wheeeeee look mommy it.s the firmware patcher

    Xbox 360 Firmware Patcher v0.5 by F360

    http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=7029

  8. #128
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Om nu bara nån Assembly-gud kunde ta och sätta sig ner för att få igång pirat funktionerna....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #129
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    =) soon my friend soooooon...... det som väntar på ngt gott...hhehehe

  10. #130
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Fast undra hur det blir med xbox live? Det är ju lixom halva grejen med 360...

  11. #131
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    151
    Respekt
    0

    Thumbs up Nu finns den ute :)

    OBS! JAG HAR INTE DEN SJÄLV, men det är väl bara att leta
    TS-H943 DVD Firmware Hack for Xbox 360 Out in the Wild
    >> This release has not been tested yet, but as the original Xbox DVD firmware mod released by the same person (Commodore4Eva) was working, chances are high this one will work too.
    The modified DVD firmware has been released for the Toshiba-Samsung H943 Xbox 360 DVD drive (it will ONLY work on that drive - the Hitachi-LG drives will need their own modified firmware). Just like Commodore4Eva's modified Xbox1 FW, it will need raw dumps, some patching (security sector on ISO and DVD drive key on firmware) and DVD+DL recordable discs to work. Release comes with tools to make this all as easy as possible. Also included is a 2nd firmware that will allow you to extract the security sector (what you have to patch on the raw ISO) from an original discs with your TS-H943 drive connected to a PC.
    From the readme/xboxhacker.net:
    Xtreme firmware for TS-H943 Xbox 360

    Here it is, the long awaited World first Xbox 360 backup firmware modification to boot all game backups!

    Features
    * Boots all Xtreme Xbox 360 backups
    * Boots all Xtreme Xbox 1 backups
    * Boots all Xbox 360 originals
    * Boots all Xbox 1 originals on Xbox 360
    * Xtreme0800 extraction firmware enables drive to function natively under Windows without any hardware conversion/adaptors
    * Use on Xbox Live at own risk

    Technical details
    * Reads Xbox 360 security sector from PSN 04FB1F (Layer 0)
    * Reads Xbox 1 security sector from PSN 605FF (Layer 0)
    * Security sector must be extrated using Xtreme0800 360 firmware for Xbox360 games and Xbox 1 games
    * Will not boot Xbox 1 backups made with Xbox1 605b 0800 firmware (maybe in future release)

    Flashing your drive
    Advisable to make a backup of your dvd drive firmware first ("mtkflash r /m orig.bin"). Please make sure you hexedit the Xtreme.bin firmware (not Xtrm0800.bin firmware) to include your dvd drive key from your original firmware (usually at $4000-4200).
    Plug SATA cable from DVD drive to PC. Power cable drive still connected to Xbox 360 Power on Xbox 360 Power on PC Boot with standard dos boot disk with included mtkflash utility.
    Run "mtkflash w /m firmwarename.bin" with relevant firmware file (Xtreme.bin for running backups or Xtrm0800.bin for security sector extraction)

    Extracting Security Sector
    Ensure DVD drive has been flashed with Xtrm0800.bin firmware. Drive can now work under Windows.
    Insert original game disk into drive and wait for windows to detect disk change.
    Run DVDinfoPro.
    Enter the following four custom cdb commands:
    AD 00 FF 02 FD FF FE 00 08 00 01 C0
    AD 00 FF 02 FD FF FE 00 08 00 03 C0
    AD 00 FF 02 FD FF FE 00 08 00 05 C0
    AD 00 FF 02 FD FF FE 00 08 00 07 C0
    Then save hexadecimal display as bin file as SS.bin

    Creating a game backup
    Ensure DVD drive has been flashed with Xtrm0800.bin firmware. Drive can now work under Windows.
    Extract Isobuilder.rar
    Insert original game disk into drive and wait for windows to detect disk change
    Run DVDinfoPro
    Enter the following custom cdb command to unlock drive: (game data visable)
    FF 08 01 01
    Run Isobuster
    Right click on DVD and select Extract From-To
    Click Length and enter number of LBAs as follows:
    Xbox 1 Original Number of LBA to read 3431264 decimal
    or
    Xbox 360 Original Number of LBA to read 3567872 decimal
    Select User Data (2048 bytes/block)
    Click Start Extraction
    Enter filename as game.iso and click Save
    Upon read error dialogue box choose fill with blank zeros for sector and select use this selection for all errors
    Copy game.iso and ss.bin to the relevent isobuilder directory (Depending on Xbox 360 or Xbox 1 game)
    Run build360.bat (Xbox 360 game) or build.bat (xbox 1 game)
    Ensure your burner will set the booktype of DVD+R DL to DVDRom
    Burn with CloneCd and choose the image.dvd file

    Thanks to everyone at Xboxhacker.net for all their discussions. Now you guys will have to get homebrew running.
    Next on the list will be the PS3 and this one will be done much quicker (once it comes out!)
    Download: n/a (firmware contains copyrighted code and might be illegal under DMCA/EUCD - don't ask for it and don't link to it from our site, thx)
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

  12. #132
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Inlägg
    61
    Respekt
    21

  13. #133
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    mm

    Har denTS-H943 DVD Firmware redan bara 2 problem....

    1 Har inte toshiba spelaren, har Hitachi..
    2 Fattar inte ett jävla skit om sån typ av patching mm

    hmmm hadde fell tydligen var inte den
    var tydligen Hitachi-LG.DVD.FW.Replacement.XBOX360-REVOLUTiON
    som jag drog ner säkert fake e den
    Last edited by Postal2; 2006-05-15 at 09:52.

  14. #134
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag jagar nätet som en galning just nu! Härligt att den ÄNTLIGEN finns...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  15. #135
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hittade den :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #136
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    undrar hur lång tid det kommer ta innan det är enkelt och alla kan göra det..

    (så skönt o ha gammla nicket tillbaks nu ) inget mer Postal2

  17. #137
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    För att det ska bli riktigt enkelt så måste HomeBrew stödjas, och det lär nog inte hända detta millenium. Men om man bara slapp ha en 360 läsare med speciell firmware i när man ska hämta rawdumps från originalen, kopplad i datorn så skulle det underlätta. Alltså om man kunde dumpa original nycklarna med en vanlig dvd läsare. Annars måste man ju antingen flasha om sin 360 läsare och flytta till datorn hela tiden, eller ha en extra 360 läsare i datorn....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  18. #138
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har inte hunnit testa allt än, men dumpade originalnycklar lär väl listas på nätet illa kvickt. Och det lär nog snart komma firmware/tools till billiga pc drivar som kan dumpa nyckar/spel.

    Alla inlägg som tjatar om var man hittar firmwaren tar jag bort, det blir för mycket brus i denna tråd annars.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #139
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jo, man hoppas ju...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  20. #140
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Inget nytt om hitachi läsaren?????

  21. #141
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Nej, inte än...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  22. #142
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21

    Är det ingen som kan lägga upp en svensk Hemsida

    Är det ingen som kan lägga guides på svenska m.m ----

  23. #143
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Ja, det skulle verkligen uppskattas! Jävligt irriterande att det inte funkar med hitachi dvdn än...

  24. #144
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag håller på och gör en backup av Ridge Racer nu, skall bli kul att se om den startar sen. Ingen ide att skriva guider innan man har 100% koll själv.

    Om någon vill testa detta men inte vågar mecka själv så kan jag byta firmware i driven för 700:- (lämna in hela xbox 360:n) eller 350:- (lämna in driven bara)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #145
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Om det funkar med Live så är det intressant. Annars får det vara.

  26. #146
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det fungerar med live än så länge iaf...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #147
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Lund
    Inlägg
    49
    Respekt
    22
    kass att man sitter på en Hitachi-LG.
    hur vanlig e samsungen

  28. #148
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    vänta ngra dagar så kommer det till lg oxå....

  29. #149
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det fungerar med live än så länge iaf...
    Du har fått det att fungera med en backup av ett spel nu alltså?

  30. #150
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    100
    Respekt
    19
    Obs! Nerladdade spel funkar inte än så länge.
    Backuperna måste gjorda med xtreme mjukvaran och vad jag vet så finns det inga sådana spel som är gjorde med det för nerladdning.

    Obs2! Firmwaren gör inte din spelare regions fri så du kan bara använnda sådana backuper som matchar din region.

Sida 5 av 25 FörstaFörsta ... 3456715 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •