Sida 13 av 25 FörstaFörsta ... 3111213141523 ... SistaSista
Visar resultat 361 till 390 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #361
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Godfather_C
    jo jag vet att det är ss koder min fråga var vad man gör men bara lösa nr dom andra ss koderna jag har ligger som filer

    Du kan inte göra någonting med dom eftersom det som sagt är MD5 CHECKSUMMAN, inte själva security sectorn som du behöver. Du kan bara dubbelkolla att du hittat en korrekt SS.BIN genom att jämföra checksummorna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #362
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    aha där med helt värdelöst egentligen finns ju inget som säger att det är äkta koder kan tänka mig att det finns folk ute på nätet som garvar läppen av sig åt att skicka ut felaktig checksumma så folk bränner sönder skivor =)
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  3. #363
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Det finns tydligen olika versioner av hitachi dvd:n: 0046DH, 0047DJ, 0047DH. Kommer man att behöva olika hack för varje eller går det med samma hack till alla????

  4. #364
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    ajfan ja då har man väl sån jävla otur att man inte får rätt men säkert gör han ett universal för det är säkert samma hårdvara i grunden i alla dom spelarna
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  5. #365
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Inte olika versioner av hårdvaran!

    Det finns olika FW versioner till Hitachin om jag tolkar diskussionerna rätt. Och man kan iallafall byta imellan 46 å 47. Så det är inte helt kört om C4E/uberfry eller vem det nu kan vara som släpper en fungerande fw för verision 47.

  6. #366
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Tänkte då köpa ett kontrollerkort för SATA. Hittade ett på clasohlson. Är inte riktigt haj på det här området så tänkte fråga någon kunnig om det här kortet funkar? Om det funkar till moderkortet på min dator eller nåt sånt.
    Sedan har jag ingen SATA kabel, följer det med kortet eller ska jag köpa en kabel också?

    Det är kortet längst upp på sidan.
    http://www.clasohlson.se/default.asp...2%3A16%3A52+PM

  7. #367
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av bluebulls84
    Tänkte då köpa ett kontrollerkort för SATA. Hittade ett på clasohlson. Är inte riktigt haj på det här området så tänkte fråga någon kunnig om det här kortet funkar? Om det funkar till moderkortet på min dator eller nåt sånt.
    Sedan har jag ingen SATA kabel, följer det med kortet eller ska jag köpa en kabel också?

    Det är kortet längst upp på sidan.
    http://www.clasohlson.se/default.asp...2%3A16%3A52+PM

    Bilden är för suddig, jag kan inte se vilket SATA chip det sitter på kortet. Men det är väl bara å prova och sedan lämna tillbaka om det inte blev bra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #368
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi
    Bilden är för suddig, jag kan inte se vilket SATA chip det sitter på kortet. Men det är väl bara å prova och sedan lämna tillbaka om det inte blev bra.

    Kan ju lämna tebax det fast än det blev bra bara låna det lite
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  9. #369
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    fan vilken nice idé, tänkte jag inte på...

  10. #370
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    43
    Respekt
    19
    jag har en LG GSA-2164 brännare. kan man bränna xbox360 backuper på den?

  11. #371
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

  12. #372
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi
    Bilden är för suddig, jag kan inte se vilket SATA chip det sitter på kortet. Men det är väl bara å prova och sedan lämna tillbaka om det inte blev bra.
    Varför skulle det inte gå bra med just det här kontrollerkortet? Vad är det jag ska kolla efter och vise versa om du förstår vad jag menar? Så kan jag göra lite research innan jag köper ett...

  13. #373
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Det börjar bli rätt jobbigt att bara vänta. Man vet ens inte om det kommer något Hitachi FW. Två personer sägs arbeta med det, men ingen updaterar. Som det ser ut nu verkar det som att vi får införskaffa oss samsung dvd spelare.
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

  14. #374
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    commodore4eva fick DVDn för två dagar sen, tror inte en hackad firmware görs på en fikarast direkt ;-)

  15. #375
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av digitalaflaesk
    commodore4eva fick DVDn för två dagar sen, tror inte en hackad firmware görs på en fikarast direkt ;-)
    Nån som vet på ett ungefär hur lång tid det tar att göra ett sånt hack...?

  16. #376
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Kommer alla spel som man laddar ner färdigpatchade och funkar till samsung att funka till hitachin också????

  17. #377
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Om dessa två pers. lägger läsningen av ss delen på samma offset som på sammy'n, så kommer de att funka även på hitachi'n.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  18. #378
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Blixten100
    Om dessa två pers. lägger läsningen av ss delen på samma offset som på sammy'n, så kommer de att funka även på hitachi'n.
    Förstod inget av det du skrev..men det får vi hoppas att dom gör.

  19. #379
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Är det ens möjligt att bara byta ut dvd enheten i boxen te x hitachi box mot samsung box? Finns det ingen spärr i lådan som säger ifrån?
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

  20. #380
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man måste ändra den unika nyckeln i firmwaret bara
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #381
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    kunde inte hålla fingrarna i styr, sprang ner till närmaste siba butik och köpte ett Core paket, naturligtvis va det en hitachi spelare i den =S hoppas verkligen att mannen,myten,legenden commondore4eva kirrar en ny fw. annars blir jag olycklig

  22. #382
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av BadRuby
    kunde inte hålla fingrarna i styr, sprang ner till närmaste siba butik och köpte ett Core paket, naturligtvis va det en hitachi spelare i den =S hoppas verkligen att mannen,myten,legenden commondore4eva kirrar en ny fw. annars blir jag olycklig

    skulle kollat vad det var för LOT nr:604 skall vara med sammy drive

  23. #383
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Vadå, 604 och neråt?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  24. #384
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21

  25. #385
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ett par frågor,

    1. Har hört att man måste flasha om boxen när man ska lira olika spel stämmer det?

    2. När man väl har moddat boxen, kan man ladda ner backups, bränna ut och sen spela dem? eller måste man bränna på något specielt sätt?

  26. #386
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av hank
    Ett par frågor,

    1. Har hört att man måste flasha om boxen när man ska lira olika spel stämmer det?

    2. När man väl har moddat boxen, kan man ladda ner backups, bränna ut och sen spela dem? eller måste man bränna på något specielt sätt?
    Stämmer ej, se dock till att spelen du laddar ner är gjorda för Xtreme hacket. Bränningen är också speciell då du måste ställa in saker för brännaren och sen bränna med CloneCD. Allt kan vara lite konstigt första gången men sen rullar det bara på.

  27. #387
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av PalmiNio
    Stämmer ej, se dock till att spelen du laddar ner är gjorda för Xtreme hacket. Bränningen är också speciell då du måste ställa in saker för brännaren och sen bränna med CloneCD. Allt kan vara lite konstigt första gången men sen rullar det bara på.

    spelen måste inte vara gjorda för ngt speciellt hack... utan annars är det ju bara att lägga till SS manuellt så skall det funka iaf =)
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  28. #388
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Ok nu har jag beställt ett sata kort här...någon som kanske har det eller vet om det funkar?

    Sweex Sata Controller Card 2-Portar (PCI)

  29. #389
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    är det bara jag eller någon annan som inte ens hittar något LOT nr på boxen överhuvudtaget?



    edit : gah, hittade nu jag trodde det stod på själva xboxet
    Last edited by BadRuby; 2006-05-26 at 21:41.

  30. #390
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av bluebulls84
    Ok nu har jag beställt ett sata kort här...någon som kanske har det eller vet om det funkar?

    Sweex Sata Controller Card 2-Portar (PCI)

    Jag vet att det INTE funkar med mtekflash, har provat det kortet själv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 13 av 25 FörstaFörsta ... 3111213141523 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •