Sida 15 av 25 FörstaFörsta ... 51314151617 ... SistaSista
Visar resultat 421 till 450 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #421
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Mrgrinder
    Naerå...det ska nog ordna sig...men du säger alltså att det sitter en sata kontakt på mitt moderkort som jag kan använda? Måste jag köpa en Sata kabel eller finns den också redan inpluggad på mitt moderkort?


    nej jag säger inte att det sitter en sån kontakt på ditt moderkort men du sa att du hade SATA raid så det borde det ju göra ... o ja du måste köpa en SATA kabel köp en som är bra längd på så slipper du skruva ur driven ur xboxen med
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  2. #422
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    Thanks to a blowing of this Web we found out that the famous one hacker SeventhSon has been able to violate the protection of firmware hitachi, but does not glide to relesear it by three fundamental reasons.



    1. It is against the piracy
    2. It does not want problems with Microsoft
    3. Flashear the reader is very very difficult

  3. #423
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Stämmer det att det finns en risk att spelen som släpps efter 1/6 kanske inte kommer gå att göra back-uper på?

    Men vilken korkad fråga jag ställer egentligen, hur kan någon veta det nu.

  4. #424
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Någon som har tips på ett SATA kort som fungerar bra ihop med samsungdriven?
    Gärna så billigt som möjligt

  5. #425
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

  6. #426
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Fick se nu att det SATA kort jag beställde har ett sil3112 chip...Vad trött jag blir.
    Hansi--> När det kommer firmware till Hitachin kommer man då kunna skicka in DVDn till er så fixar ni det? Vad kommer det kosta?

  7. #427
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det lär kosta 350:- om man skickar dvdn, 700:- om man skickar xboxen.

    Att skicka xboxen har fördelen att vi kan testa att det blev rätt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #428
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av bluebulls84
    Fick se nu att det SATA kort jag beställde har ett sil3112 chip...Vad trött jag blir.
    Hansi--> När det kommer firmware till Hitachin kommer man då kunna skicka in DVDn till er så fixar ni det? Vad kommer det kosta?
    Jag sade ju att det inte var rätt kort, jag har ju provat det själv...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #429
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Det har även fördelen att Hansi får lite mer pengar att kröka för

  10. #430
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    jag byter gärna min LG drive mot en sammy och en platta bärs. Får du nogt att supa med Hansi

  11. #431
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi
    Jag sade ju att det inte var rätt kort, jag har ju provat det själv...
    Fan det missade jag.

  12. #432
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag googlade fram det här nyss, ser ut som en guide inkl firmware för hitachin.
    Blir till att labba lite imorrn då...

    http://66.249.93.104/search?q=cache:...e&ct=clnk&cd=4
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #433
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    (prova på egen risk, kan vara en hoax, jag kommer sockla chippet i en hitachidrive innan jag börjar så att jag snabbt kan flasha om det i epromproggaren när det skiter sig)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #434
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    ja det där var ju lite intressant men det är väl känt att det finns ngt firm till hitachi men inte är släppt ännu lr ngt ditåt väl ?
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  15. #435
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20

    Funkar utmärkt!

    Flashade om min 360 för ett par timmar sedan! Funkar utmärkt. Brände ut amped 3, inga problem alls! Men fasiken va dyrt med DL-skivor. Enda stället i stan som hade var claes ohlsson=79 spänn...men beställde sen hem 10 st från nätet...landar runt 40 spänn med frakt per st då...

  16. #436
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Jämfört med 600 kr per spel så är det ju rena reapriset =)

  17. #437
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Köp från opusshop.nl. Dem har bra priser. Jag beställde ett 50 pack igår för 99 Euro, det blir cirka 900 kr vilket är 18 kr / skivan. Det var ritek skivor med mediacode ritek d01. Dem vet jag ska funka bra med 360:n.

    Frakten är 12,95 euro hur mycket du än beställer så passa på och beställ ihop med några kompisar så blir det jätte billigt.

  18. #438
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Mrgrinder: Vilket satakort körde du med? Och vilken release av Amped 3?

  19. #439
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20

    Moderkort

    Jag använde mig utav Sata kontakterna på mitt moderkort (NV8 Nforce 3 250 Gb) bara att plugga in...det var rätt enkelt faktiskt. Svårast var nästa att få upp boxen;0) Releasen var Amped_3_PAL_PROPER_XBOX360-RoME...bara att bränna med CloneCd!

  20. #440
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Östersund
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    hur går det med labbningen

  21. #441
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    (prova på egen risk, kan vara en hoax, jag kommer sockla chippet i en hitachidrive innan jag börjar så att jag snabbt kan flasha om det i epromproggaren när det skiter sig)
    Det här värkar ju inte vara ett backup hack utan mer ett region hack.
    Vågar inte testa det ännu, men egentligen så ska det väll inte vara farligt att flasha dvdn om man sparat originam FW?
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

  22. #442
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    jag väntar med spänning på ett hitachi hack. Tycker det är för dyrt med spel. PCversionerna är ju inte så dyra längre för att det är ingen som pröjsar de pengarna för ett spel.

    Iofs köpte jag nylign ett begangnat Battlefield : modern combat på EB.

    Hansi hur går det med hitachi FW:n du hittade?

  23. #443
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    21
    Kan vara farligt att flasha med ett FW som inte fungerar som det ska. DVDn kan bli obrukbar och omöjlig att flasha om. Så Hansi's ide att sätta dit hållare innan är nog smart.

  24. #444
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Vad menar ni med att sätta dit "hållare" ?
    Beklagar men jag är inte så inne i det här med xbox 360 och det tekniska.

  25. #445
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    21
    Dåligt skrivet av mig.. Menar att man löder dit en sockel på kretskortet som man sätter kretsen i. Då kan man ta bort kretsen och flasha i en extern programmerare om FW'n inte skulle fungera.

  26. #446
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Jaha, då så har man backat up orig FW från H/LG funderar på om man skulle proca GDI.bin från den chinesiska sidan. Fortfarande ingen som vet något?
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

  27. #447
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Prova det, inget att förlora om du backat up ditt firmware, kör ett försök... =)
    Säger jag som inte tar risken att offra min drive

  28. #448
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hade missat att det var ett helt annat minneschip på hitachi. Jag har varken sockel eller passande programmeringsadapter för det hemma, måste beställa hem.

    Trist, programmeringsadaptern lär kosta 1500-3000:- till en sådan :-(
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #449
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Hade missat att det var ett helt annat minneschip på hitachi. Jag har varken sockel eller passande programmeringsadapter för det hemma, måste beställa hem.

    Trist, programmeringsadaptern lär kosta 1500-3000:- till en sådan :-(

    På grund av oväntade utgifter är vi tvungna att höija våra nuvarande priser på xbox.xbox 360 ps2 m,m med ca 40-50%

    hehehehheheeheh

  30. #450
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Någon som testat http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307380
    Tror ni den funkar till xboxen?

Sida 15 av 25 FörstaFörsta ... 51314151617 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •