Sida 23 av 25 FörstaFörsta ... 132122232425 SistaSista
Visar resultat 661 till 690 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #661
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Just nu tar vi 1350:- för att göra "den jobbiga typen" pga tidsödande arbete att få rent den från epoxyn.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #662
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Finns det nåt sätt man kan se vilket typ av DVD läsare det är i Xboxen, ja har sett bilden på samsung och hitachi, men mer specifikt vilken version det är eller måste man öppna skalet och se efter?

  3. #663
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du måste öppna och titta på klisterlappen på dvd'n, enda sättet att se vilken revision man har...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #664
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om lådan din 360 kom i saknade handtag (lot# runt 0636 och över) och dvdläsaren är en hitachi så kan du kallt räkna med att det är den onda 78:an.

    Utöver det spelar versionen ingen större roll. Har du lot# runt 0628 och över så brukar samsungläsarna vara ms28 istället för ms25, vilket gör dom lite svårare att flasha på vissa datorer. Hos oss är det INGA problem med ms28 :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #665
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Sen kommer ju Executer med ett chip för 0078 snart enligt vad jag läst iaf så då kanske hanteringen av 0078 blir lite smidigare.
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  6. #666
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    jag har för mej att den allra allra senasre xboxen inte är knäckt än... philips kanske det var på den? inte säker.

  7. #667
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Det har släppts en ny update för xboxen över live. Kan man köra den utan att vara rädd för att bli bannad om man har flashad xbox?

  8. #668
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    de här är vad uppdateringen gör
    * Improved support for HD video output over VGA, including 1080p resolution
    * Improved plug and play performance for wired headsets when being used with wireless controllers
    * Changes made to recently played games list to improve accuracy

  9. #669
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av general_31 Visa Inlägg
    de här är vad uppdateringen gör
    * Improved support for HD video output over VGA, including 1080p resolution
    * Improved plug and play performance for wired headsets when being used with wireless controllers
    * Changes made to recently played games list to improve accuracy

    visst, om dom hade lagt in ett sätt att banna alla modifierade maskiner, tror du det hade ståt det på listan då?
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  10. #670
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hej!

    Har två små frågor som jag inte lyckats hitta något svar på i forumet.

    Var just och kollade vad elgiganten i Umeå hade att erbjuda för xbox 360 premium paket. Det visade sig att lägsta Lot nr var 0639, vad jag har förstått så är det "kört" om det ligger en hitachi i den, men om det är en samsung, är det i så fall en ms28?

    Sen undrar jag även om någon vänlig själ kan nämna några modeller av pci sata raid kort som man kan köpa i sverige, som dessutom har via vt6421 (så att jag kan flasha om det nu är en samsung ms28).

    Tack på förhand!

    /Nille

  11. #671
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är det samsung så är det ms28
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #672
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Vart hittar man nummret?
    På boxen eller lådan (kartongen?)

    Btw, köpte min Xbox 360 då Xboxet var helt nytt, undra om det är Samsung eller Hitatchi... Ifall ja nu skulle ha en Hitatchi går det att chippa den ändå?

  13. #673
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Läs FAQ'n.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  14. #674
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hej, jag har funderingar på att skaffa en 360 men undrar om det strular mycket med kopierade spel när man har flashat om den. Att den inte klarar läsa skivor osv. Gäller det även dom gamla xbox spelen då?

  15. #675
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Köp inte en 360 för att spela gamla xboxspel, det är endast ett fåtal som fungerar och vill du köra dom som backuper så måste du göra dom själv med originalspelet tillgängligt och på dvd+r dual layer skivor.

    Backuper av 360 spel fungerar utmärkt om du bara gör en liten ansträngning och läser på lite först.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #676
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Men om man har orginalspel till gamla xboxen så funkar dom bra eller?

  17. #677
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det fåtal spel som är med i kompatibilitetslistan fungerar väl bra...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #678
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Köpte Xbox 360 Premium igår, visade sig vara Hitachil, men kan inte öppna för att se version Är man i riskzonen om den tillverkades 2006-06-25?

  19. #679
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Inlägg
    63
    Respekt
    21
    Trez: Du borde kunna flasha din xbox360 hitachi dvd-drive. Det är modeller tillverkade efter September (2006-09-xx) och nyare som innehåller dom nya dvd-läsarna.
    Last edited by QuBaR; 2007-01-02 at 02:49.
    H78 iXtreme 1.2
    XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

  20. #680
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    var nånstans kan man läsa när xboxen är tillverkad?

  21. #681
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av heddy Visa Inlägg
    var nånstans kan man läsa när xboxen är tillverkad?

    på baksidan på boxen

  22. #682
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Lot 0639

    Hej, jag blir inte klok på vad som fungerar och inte vad gäller brända skivor! Är det någon som inhandlat 360 prem på Elgiganten med Lot 0639? Fick nämligen en sådan i present idag. Vågar dock inte öppna den förrän man vet om det går att köra brända skivor i den eller ej. FAQ:en hjälper inte mycket där....Vore mycket tacksam på ett svar (gärna positivt )

  23. #683
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    Alla läsare går att flasha nu utom Philips läsaren, som dock ingen i sverige har fått än (i skrivande stund)

  24. #684
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Detta med att flasha, hur pass säkert är det om man gör det själv?.
    Läste om flera i "köp o sälj" tråden som söker ny DVD-läsare till boxen för deras blev "felflashad", det vill man ju helst slippa...

  25. #685
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    janols: Om du läser genom några olika guider ett par gånger och
    känner att du förstår vad som står i dom så är det inget som helst
    problem. Själv gjorde jag iaf så (innan visste jag inget om xbox 360)
    och nu har jag en fullt fungerande 360 flashad av mej själv . Bör
    kanske nämnas att jag köpte en begagnad för att vara säker på att
    få en äldre modell som är lite mindre "känslig" för vad man har för
    dator.

  26. #686
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av neonille Visa Inlägg
    janols: Om du läser genom några olika guider ett par gånger och
    känner att du förstår vad som står i dom så är det inget som helst
    problem. Själv gjorde jag iaf så (innan visste jag inget om xbox 360)
    och nu har jag en fullt fungerande 360 flashad av mej själv . Bör
    kanske nämnas att jag köpte en begagnad för att vara säker på att
    få en äldre modell som är lite mindre "känslig" för vad man har för
    dator.
    Ok, jag har en 360 i en låda (som inte öppnas innan julafton) med lot #0638, det e en låda utan handtag så efter vad jag har förståt så är det förmodligen en Hitachi 078 i den, vet inte hur pass "svåra" dessa anses vara jämfört med andra DVD-läsare i olika 360-maskiner men jag hoppas kunna fixa det efter att ha läst på mycket...

    Nån som vill ge mig lite länkar till bra tutorials för denna specifika hitachi 078 läsare, samt gärna lite basic info om flashning hehe... Tack på förhand!.

    Mvh // Janols.

  27. #687
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    Vad jag har förstått ska 78'a inte vara så svåra nu, boota up med slax 2.0 eller högre och sätt den i mode b och sen kör maximus FW toolbox 3.0 (finns video på youtube exakt hur man ska göra.)

  28. #688
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Jag har en Hitachi 0078fk läsare i min 360.
    Har precis beställt en Pioneer 111d från PsxCare o tänkte försöka flasha om lådan nu i veckan.

    Enligt Intel Chipset Identifyer har jag följande chipset.
    Detected Chipset: Intel(R) 845 Chipset
    Memory Controller: 82845
    I/O Controller: 82801BA (ICH2)

    Går det att flasha en Hitachi disk med detta?.

    Tack på förhand // Janols...
    Last edited by Janols; 2006-12-25 at 16:16.

  29. #689
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Vad är det som gör det svårare att flasha en ms28 jämfört med en ms25?
    Går flashningen till på samma sett?
    Har själv en samsung ms28.

    Mvh Chris

  30. #690
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Mitt datum är 2006-11-11

    Låter som det är kört va, tror dock jag har hitashi läsare.

Sida 23 av 25 FörstaFörsta ... 132122232425 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •