Sida 6 av 25 FörstaFörsta ... 4567816 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #151
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    funkar backup med en annan xbox 360 som är flashad

  2. #152
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Jag håller på och gör en backup av Ridge Racer nu, skall bli kul att se om den startar sen. Ingen ide att skriva guider innan man har 100% koll själv.

    Om någon vill testa detta men inte vågar mecka själv så kan jag byta firmware i driven för 700:- (lämna in hela xbox 360:n) eller 350:- (lämna in driven bara)
    Kan du byta DVD också ? Har en hitachi i min nu.

    /Richard

  3. #153
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ren tekniskt är det inga problem. Rent praktiskt är det problem att få tag på lösa drivar. Finns en site på nätet som säljer, men när man väljer shipping to sweden så blir det typ $150 i frakt. Kan man kanske ta om man köper 100st, men tveksamt om det finns så många köpare sen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #154
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av RalleB
    Obs! Nerladdade spel funkar inte än så länge.
    Backuperna måste gjorda med xtreme mjukvaran och vad jag vet så finns det inga sådana spel som är gjorde med det för nerladdning.

    Obs2! Firmwaren gör inte din spelare regions fri så du kan bara använnda sådana backuper som matchar din region.

    Det är ingen speciell xtreme mjukvara för att göra backuper. Jag har läst rapporter om att äldre imagefiler fungerat efter att man lagt till SS sektorn. Det beror väl helt enkelt på hur komplett "releasen" man tankat ner är. Och det lär ju inte ta många minuter innan torrenttrackerna osv är fulla med brännfärdiga releaser som fungerar med detta hack.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #155
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jarkko
    funkar backup med en annan xbox 360 som är flashad
    Vad menar du?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #156
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Om det dröjer med ett firmware-hack för Hitachi så lär du nog kunna sälja 100st snart. Finns ju inga tecken på att han jobbar med LG/Hitachi vad jag har kunnat se.

  7. #157
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    När tror du man kan börja köpa klara packet av er?

  8. #158
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    HANSI!!!!! du säger att det funkar.....Fixa guide nu..=) show us the path..

  9. #159
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Som alla andra som fått igång det sitter jag givetvis och spelar backupspel nu istället för att skriva guider :-)

    Lyckades välja fel fil (image.000 istället för image.dvd) i CloneCD och brände därmed upp 2st DVD+R DL skivor och slösade bort ett par timmar helt i onödan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #160
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Spacmec
    När tror du man kan börja köpa klara packet av er?
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=65
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #161
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    Fasen,,,,man blir ju bara ledsen ..hehehehhe..får la pilla med det när jag kommer hem...

  12. #162
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    DVD Firmware Hack!
    The hack is a modified firmware of the Xbox 360 Toshiba-Samsung TS-H943 DVD-ROM drive. It will ONLY work on that drive - the Hitachi-LG drives will need their own modified firmware.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #163
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    40
    Respekt
    23
    Kan man se om man har samsung i dashboard eller måste man öppna xboxen ?

  14. #164
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Läs Nyheterna Ordentligt På Scenen....
    Last edited by Blixten100; 2006-05-15 at 22:38.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  15. #165
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    fan me att man ska behöva suffer för att man köpt sin 360 2 minuter efter rellease skulle ha väntat så man fick den med toshiba spelaren !!

  16. #166
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det kommer nog en till FW....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  17. #167
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

    mm

    mm gör det säkert o då jävlar hansi står jag utanför din dör med min DVD som jag lyckats få ut från min 360 med cash i fickan! Lär bli dyrt med tåg o taxi iofs....

    Undrar om det var lättare o knäcka toshiba driven...
    så nu har man typ 100 sömnlösa nätter framför sig innan det kommer nån form av enkel flash grej så alla kan göra det och att det blir lätt o patcha spelen så att man kan få igång dom me.

    Det var en stor dag idag ibland önskar man bara att dom kunnde hålla käft tills allt var klart!!! så man kunnde använda det direkt

  18. #168
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Ni som ännu inte hittat firmwaren kan kolla på xbins! Bara ett tips

  19. #169
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jaså dom har fått upp den där... Jag fick tag på FW'en via BitTorrent....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  20. #170
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    För oss vanliga dödliga

    Kan man lämmna in sin box hos PSXCare och få den fixad så att man kan spela spel som man laddat hem? Eller kan man bara spela spel som man dumpat själv?

    Vad är det för skivor man ska bränna spelen på. Detta förutsätter givetvis att man har en toshibaläsare men det tror jag att jag har. Ska kolla när jag kommer hem från jobbet.

    Förenklat: Kan jag lämmna in min box, får den fixat och sedan tanka xbox360 spel från tex. torrentleech och så stänga in mig hela sommaren med härliga spel?

  21. #171
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ett spel som är korrekt dumpat och fått säkerhetssektorn på plats fungerar även om det är dumpat på en annan 360 än din egen. Det kommer säkert att finnas fungerande spel för nerladdning.

    Jag har testat Traxdata DVD+R DL med bra resultat. Igår köpte jag även Verbatim DVD+R DL för att testa med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #172
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Tror ni att det kommer komma ett hack till hitachi dvd:n också eller ska man sikta in sig på att byta till en samsung dvd????

  23. #173
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    klart att det kommer en till osss hitachi ägare med bara vänta tar nog inte lång tid

  24. #174
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Men är det ide att skicka in sin box till psxcare, eller ska man vänta på ett mer komplett chipp? Hur går det till när man ska rippa. Finns det någon guide för detta ännu. jag är inte riktigt med när det gäller säkerhetssektor men betyder det att jag i princip bara kan spela spel jag har kopierat själv? Så man måste hyra spel och rippa eller köpa ett och byta hela tiden hos ebgames?

    Någon som har en guide på gång elle får man klara sig själv fortf?
    Edit: vilken läsare är det nu man ska ha, är många bud, samt hur ser man skillnad på dem?
    Last edited by Nisse.pettersso; 2006-05-16 at 12:01.

  25. #175
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Hansi, har du prövat att starta xbox live?? Fungerar det?

  26. #176
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    Personligen är jag bara glad att jag har hitatchi dvd i min för det verkar som den är bättre till film med alla som har samsung dvd i som jag känner klagar på att det rycker o har sig när dom ser på film men min gör inte det iaf men visst lite avundsjuk är man ju att det inte kommit så man kan patcha våra ännu... men det tar nog inte många dagar skulle jag tro

  27. #177
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    och vad jag hört så funkar dom spelen som redan finns att ladda så länge man tar ner rätt region densamma som man har på sitt xbox o live skall med funka än så länge

  28. #178
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    och vad jag hört så funkar dom spelen som redan finns att ladda så länge man tar ner rätt region densamma som man har på sitt xbox o live skall med funka än så länge

  29. #179
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Finally - it?s here! Commodore4Eva has released the first Xbox 360 backup firmware modification allowing you to boot all game backups!

    Xtreme firmware features:

    * Boots all Xtreme Xbox 360 backups
    * Boots all Xtreme Xbox 1 backups
    * Boots all Xbox 360 originals
    * Boots all Xbox 1 originals on Xbox 360
    * Xtreme0800 extraction firmware enables drive to function natively under Windows without any hardware conversion/adaptors
    * Use on Xbox Live at own risk
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  30. #180
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

    Old News

    Tack PAge63 För den underbara nyheten!!

    PS: Vaknat Precis eller?

Sida 6 av 25 FörstaFörsta ... 4567816 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •