Sida 17 av 25 FörstaFörsta ... 71516171819 ... SistaSista
Visar resultat 481 till 510 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #481
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av GorteX
    Faen man börjar ju fundera om de ens kommer att komma någon FW till hitachi.
    Man skulle vara lite mer hajj på de här me å mejsla i krysslådan
    Börjar bli lite skeptiskt med. Nä, men tror prob är i mjukvaran att skriva till DVD,n. Vi har lött lite i den nu och byggt en SATA loop med modeB switch. Så det är bara att putta in FWen OM den kommer.. Såg att (skit)FOROS360.COM hade en fake FW. Inte direkt förvånnad!! Hur F***N kan man orka lägga ut skit när det tar villken noobs som helst att kolla i villket hex prog som helst....

  2. #482
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Trevligt Green med ett inlägg där folk är negativa ... Och noob är ett skällsord, lär ut det du kan istället fär bete dig som ett fån
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #483
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    21
    Var inte skällsord mot alla, utan menade hur f*n forus360 kan tro att folk i största allmänhet är precis urblåsta!!! . Blir så jä**la förbannad på töntara som orkar skicka ut "news" hela tiden när det bara är fake! Och om det är något jag kan som man kan lära ut så är jag mer än villig att säga hur man gör..

  4. #484
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Okejj Green ... Jag är nog lika less som dig, så denna tråd får ligga på "ignore" för mig ett tag .... Lev väl och hoppas på det bästa ... Var inget direkt mot dig men det kanske vart så till en del ... Vi är alla en del av en stort samhälle där vi en gång i tiden hjälpte varandra på alla sätt och vis vi kunde och och utrycket n00b och biatch inte ens existerade ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #485
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    19
    Ska bli spännande och se hur det går för alla som har flashat sin boxar med xteme firmware nu när MS har släppt uppdateringen för dashboarden. Har dom fixat det och bannar alla från live kommer det finnas mängder med xbox'ar till salu på ******* inom en snar framtid

    Devil360 ska ju också komma ut me sin info om vad det är dom håller på med idag.

    Samtidigt som Blackbolt kommer med sitt XBMC 360 skin idag.

    6/6/6 verkar bli en bra dag

  6. #486
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Lite fundersam här.
    Har flashat en xbox360 igårkväll enligt de instruktioner jag hittar bla här i forumet.
    Såg till att keyn såg korrekt ut osv. Dvdfilmer, xboxspel osv funkar fint. Dock säger den unreqognized disc när jag stoppar i en verbatim dvd+r dl som jag brännt spel på.

    Någon som varit med om något liknande? Har man flashat fel? Allting såg klockrent ut.

  7. #487
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Trodde ju i min enfald att Xtrememoddningen var "osynlig" och därför väldigt svår att patcha bort ?

  8. #488
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av banan1
    Lite fundersam här.
    Har flashat en xbox360 igårkväll enligt de instruktioner jag hittar bla här i forumet.
    Såg till att keyn såg korrekt ut osv. Dvdfilmer, xboxspel osv funkar fint. Dock säger den unreqognized disc när jag stoppar i en verbatim dvd+r dl som jag brännt spel på.

    Någon som varit med om något liknande? Har man flashat fel? Allting såg klockrent ut.
    Har du satt booktypen på skivan till DVD-ROM ?

  9. #489
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av GrandAnse
    Använde du Sweex-kortet för att ansluta Hitachin till PC:n ?

    /Richard
    Jag använde sweex kortet.

  10. #490
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Bränner med clonecd, ska man behöva göra det då?
    Isåfall, var? Hittar det verkligen inte ;(

  11. #491
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    LIVE UPDATE released! No BANS! Unconfirmed backups still working!
    Join #fw @ efnet för senaste info.

    Detta är ju bra, inga bans än så länge. Nu får vi bara hoppas att dem inte gjorde som med xbox 1, att dem väntade 1 vecka innan dem började banna folk.


  12. #492
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    19
    Verkar som de börjar röra på sig nu. Snackade just med commodore4eva och han sa att han skulle släppa firmwaren snart..

  13. #493
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av `rzr
    Verkar som de börjar röra på sig nu. Snackade just med commodore4eva och han sa att han skulle släppa firmwaren snart..
    Är han din polare eller vad?

  14. #494
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bluebulls84
    Jag använde sweex kortet.
    Hade du problem att få XP att hitta DVD:n, använde du "crossed wires"-tekniken eller "Slax live cd" ?

  15. #495
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    Är han din polare eller vad?
    nej, men irc är din vän

  16. #496
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av GrandAnse
    Hade du problem att få XP att hitta DVD:n, använde du "crossed wires"-tekniken eller "Slax live cd" ?
    Nej, hade inga som helst problem. Använde Live cd:n.

  17. #497
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    21
    Tror ni om devil360 då? Låter ju kanon om det inte är en fake

  18. #498
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    dem brända spelen , kan man spela live med dem utan att bli bannad eller gäller bara offline
    Last edited by istallion; 2006-06-07 at 13:39.

  19. #499
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Just nu kan du spela live med dom. Men på live kan vad som helst hända närsomhelst.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #500
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Hur ska dom kunna se egentligen om man lirar brända grejer? Man har ju bara flashat förbi en liten spärr?

    Jag säger inte att du har fel Hansi, menar bara hur dom rent teknsikt skulle kunna lösa det

  21. #501
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är nog inte speciellt svårt att kolla om dvdläsaren har hackat firmware och banna utifrån det...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #502
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21

    billiga core paket

    Ser att ni har "rea" på era corepaket med Hi/Lg dvd beror detta på att ni tror att det inte kommer ngt hack på ett bra tag

  23. #503
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Känns onödigt att ha en massa corelådor stående. Iofs har jag möjlighet att lämna tillbaka dom, men det är ju roligare om någon kund kan göra en bra deal :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #504
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Vad hade du kunnat ta för en?

  25. #505
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21

    re

    Låter ju vettigt men tyvärr tror jag nog att din kundkrets inte är allt för intresserad av att köpa omaddade maskiner

  26. #506
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Jag hade tatt en för 2000 spänn.. men det beror oxå på hur desperat du är på att sälja dem

  27. #507
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Köp en chippad också så får du en ochippad core för 2000
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #508
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Börjar en lösning med switch för Orig.firmware och Xtremefirmware närma sig eller?

  29. #509
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Det finns väl redan ?!

  30. #510
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av apesv03
    Börjar en lösning med switch för Orig.firmware och Xtremefirmware närma sig eller?
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=458 Dock tycker jag det är litet väl dyrt med 1000 kr extra bara för en switch. Skulle hellre se till att de ersatte den vanliga xtreme boxen med denna och behöll priset på 4999:-. fast det bestämmer ju inte jag.

Sida 17 av 25 FörstaFörsta ... 71516171819 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •