Sida 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 213

Diskussion: Guide - Rippa XBOX360 spel med vanlig PC dvdläsare

  1. #91
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av peppe60 Visa Inlägg
    har testat att rippa med samsung SH-D162C
    med Kreons Firmware
    och Xbox backup creator

    funkar ypperligt
    Funkar dessa backups med ixtreme eller bara xtreme?

  2. #92
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Jag har precis köpt en SH-D162D och flashat den med Kreon V1.00.

    Jag har rippat några orginalspel med både xbox backup creator och schtrom (senaste verisoner) och sedan testat dem i både Mulleter och schtrom och där får jag blandat resultat.

    Ett spel fick bad SS i mulleter (alltså SS och iextreme var inte i bockat och den sa bad SS-file) medan i schtrom fick den verified by the stealthteam

    Men allt som allt verkar alla spel som jag rippar vara dåliga på något sätt gentemot mulleter och schtrom

    Även när jag rippar spelet med schtrom och sedan stealthcheckar det i schtrom så står det att den är fel

    Detta tycker jag medför att man inte kan lita alltför mycket på dessa program eller är det någon som är av en annan åsikt?

  3. #93
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    kan man bara kopiera spel man redan har bränt eller måste man göra så som det står i denna guiden?

  4. #94
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Jocce_84: Det är väl främst avsett för kopiering av originalspel. Kopiering av backupspel borde fungera lika bra.

  5. #95
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av master_c3 Visa Inlägg
    Jocce_84: Det är väl främst avsett för kopiering av originalspel. Kopiering av backupspel borde fungera lika bra.
    Jo men jag menar om jag har ett kopierat spel och en kompis också vill ha de och jag har tagit bort de från datorn kan jag bara kopiera det med 2 dvds då?

  6. #96
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Kopiera det med CloneCD bara så funkar det.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #97
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17

    Smile

    Den dvd-läsaren som Hansi syftar på, är det denna?

    kjell o company artnr: 31802

    kostar 199:-

    Den heter SH-D162D och har IDE gränssnitt.

    Flashas med KREON v1.0 FW
    Last edited by 360RFUN; 2008-01-18 at 16:49.

  8. #98
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Varför kan man inte använda eject knappen?
    Trodde eject på DVD läsaren var hårdvarumatad utan anknytning till mjukvaran(helt mekanisk) eller null/dump'ar den hella "work-space" minnet om man trycker ut den?
    Borde den inte likförbannat reseta även om man byter skiva utan att trycka ut släden, efter som laser-släden(skenan lasern sitter på inne i drivern) "åker tillbaks" till utgångs läget för att påbörja en ny read-session? Mjukvaran borde väl "misstänka" va som är på G av det och utföra samma åtgärd som om man tryckt på eject knappen?

    /me galen n00b,använder lite egna termer för att uttrycka mina funderingar, hoppas ni fattar vad jag menar

    Planerar å rippa devil may cry 4 här i dagarna, kommer bli galet krångligt med den dvdr jag tänkte använda, släden funkar i vicket fall inte så force-matning är ända alternativet i vicket fall

  9. #99
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Skruva isär din dvdläsare så att du kan byta skiva i läsaren utan att behöva trycka ut släden. Koppla in den till datorn och kolla att den fungerar. Tänk på att du måste kunna ha den hyffsat ihopsatt när du använder den så att skivan hålls fast som den skall, samt kunna öppna/sätta ihop den när den är igång.
    hej, alltså jag försökte ta av de där "drive" saken så släden slipper gå ut och in, men jag har visst för stor skruvmejsel, kanske hittar något, men jag undrar om det finns något annat sätt
    och så en till sak, kan man omformatera datorn när man har unplugat "driven" alltså utan att släden öppnas o shit,

    svårt och förklara men typ,

    jag öppnar "skyddet" till driven, sätter in omformaterings skivan, omformaterar.. utan problem?

  10. #100
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #101
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Jag har en fråga:

    Kan man eller gör man backuper med en vanlig DVD brännare eller måste det vara en speciell DVD brännare eller vad man nu gör....
    ?

  12. #102
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Är skivan bränd kan du göra en kopia av skivan, ska du göra backup från orginal behöver du antingen hålla på öppna och byta skiva och ha dig eller en dvd spelare med kreon eller liknande (firmware)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #103
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Jag har en fråga:

    Kan man eller gör man backuper med en vanlig DVD brännare eller måste det vara en speciell DVD brännare eller vad man nu gör....
    ?
    Du bör kunna rippa med en vanlig DVD-läsare. Men har för mig att det blir bad kreon isf...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  14. #104
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Du bör kunna rippa med en vanlig DVD-läsare. Men har för mig att det blir bad kreon isf...
    Lösningen =
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=721
    +
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=889&xSec=89
    eller
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=942&xSec=89

    DVd läsare + Connectivitykit för att få ström till 360 läsaren i form av Molex istället för Special 360 modell
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #105
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Tack för svaren!

    Kan någon skicka en länk till någon Guide för att backuppa / rippa spel ( lr vad det nu kallas.)

    Jag har inte så bra Google skills

  16. #106
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Tack för svaren!

    Kan någon skicka en länk till någon Guide för att backuppa / rippa spel ( lr vad det nu kallas.)

    Jag har inte så bra Google skills
    http://www.devilsps3.centelia.net/tu...tbook.2008.pdf
    Från sidan 118 och framåt - Backing up games

    När du har rippat själva spelet, så kan du "dra ut" stealth-filerna med guiden - http://www.devilsps3.centelia.net/tu..._Batch_CRC.pdf

  17. #107
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Tackar !

  18. #108
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Ni kanske redan svarat på detta.
    Om jag har bränt ut ett spel från en iso till en dvd skiva och den funkar i mitt 360 och så. Kan jag bara för jag har en brännar rippa dvdn till en iso och sedan den ison till dvd skiva? Nåt oklart? =/

  19. #109
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Ni kanske redan svarat på detta.
    Om jag har bränt ut ett spel från en iso till en dvd skiva och den funkar i mitt 360 och så. Kan jag bara för jag har en brännar rippa dvdn till en iso och sedan den ison till dvd skiva? Nåt oklart? =/
    Ja, det kan du.

    Du behöver ju ingen brännare för att rippa en redan bränd skiva. Så länge den kan läsa DL så är det bara att rippa på. Brännaren behöver du sen för att kunna bränna förstås. ;-)

  20. #110
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Ja, det kan du.

    Du behöver ju ingen brännare för att rippa en redan bränd skiva. Så länge den kan läsa DL så är det bara att rippa på. Brännaren behöver du sen för att kunna bränna förstås. ;-)
    Det är det att jag bara har en dvdspelar/brännare på datorn så jag kan inte bara kopiera den, utan som jag hade tänkte det kopiera skivan till en iso och sen bränna den på en tom skiva.

  21. #111
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Det är det att jag bara har en dvdspelar/brännare på datorn så jag kan inte bara kopiera den, utan som jag hade tänkte det kopiera skivan till en iso och sen bränna den på en tom skiva.
    ja, det går bra. följ guiden i denna tråd, leta upp avsnittet "Min brända backup matchar inte original stealth, följ bildserien under.". kolla den med abgx360 efteråt så allt gått rätt till och bränn.

  22. #112
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, det går bra. följ guiden i denna tråd, leta upp avsnittet "Min brända backup matchar inte original stealth, följ bildserien under.". kolla den med abgx360 efteråt så allt gått rätt till och bränn.
    Alltså att jag kollar iso filen med abgx360 innan jag bränner ut den igen?

  23. #113
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Alltså att jag kollar iso filen med abgx360 innan jag bränner ut den igen?
    precis! då skapas en .dvd fil också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #114
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Det är det att jag bara har en dvdspelar/brännare på datorn så jag kan inte bara kopiera den, utan som jag hade tänkte det kopiera skivan till en iso och sen bränna den på en tom skiva.
    Ja jo.. men det brukar inte vara några problem. :-)

  25. #115
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Tack så måcket för alla svar =)

  26. #116
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Satt igår en stund och provade att göra en iso av ett spel för att sedan kunna bränna ut det igen.
    Spelet funkar i mitt 360 utan problem.
    Men när jag stoppa in den i min dvd brännare en NEC 2500 (flashad till nån trevlig verison så jag kan bränna dvd+DL som jag igentligen inte ska ^ ^) så säger tex imbburn, dvddecryter och clonedvd att det inte finns någon skiva i eller att den inte hitta nå filer.

    Vad kan det vara för fel då?
    Håller på att jaga rätt på en DVDbrännare till så att jag kanske kan clona spelet, men då om jag clonar den kommer den vara en lika säker på live då som kopian som jag kopierar?

  27. #117
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du gör en exakt kopia av skivan ska den självklart vara lika säker, men om du är smart så kollar du upp i ABGX360 att allt stämmer efter kopieringen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #118
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Mitt problem är att jag inte kan skappa en iso av spelet för den tycker jag inte har något spel i brännaren. Vad kan detta bero på och hur göra man så att det funkar?

  29. #119
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det kan bero på många saker... men förmodligen är det din brännare som inte kan läsa skivan ordentligt... det händer ibland vad är det för spel du ska kopiera?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #120
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Calla på duty 5

Sida 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Koppiering av PS1 spel fungerar inte med DMS4pro på PS2
    By mouyo342 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 10:17
  2. PS2 spel som funkar med HDLOADER (omoddad)
    By hokeydokey in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 61
    Senaste inlägg: 2004-09-29, 16:33
  3. Problem med iso spel
    By loveinhim in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-08, 10:28
  4. Problem med att ladda upp spel
    By spinxx in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-20, 11:39
  5. 1.0-box som successivt slutar fungera med spel
    By Bobster in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 02:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •