Sida 26 av 51 FörstaFörsta ... 16242526272836 ... SistaSista
Visar resultat 751 till 780 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #751
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    .:Jacke:.: XDVDMulleter. Läs FAQ:n, sök på Google och allt löser sig.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...03&postcount=3

  2. #752
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Som flera andra verkar ha haft tidigare i den här tråden, har även jag problem med att få igång följande release:
    Fight_Night_Round_3_PAL_PROPER_XBOX360-SLV

    Dock har jag inte sett nån som löst det för iXtreme.

    Jag körde spelet i Mulleter och då saknas det först och främst stealth och video. Video fixar Mulleter själv och pfi, dmi och ss har jag patch för som jag använder som går in hur bra som helst.

    Dock, så säger Mulleter hela tiden "Image appears to be a peculiar size!"

    Har även testat köra CRC->AutoFix men det hjälper inte.

    P.g.a. det här googlade jag runt som en tok och kollade även torrents igen där jag hittade en Fix till nämnda release. Jag kör fixen och den står och tuggar ett tag. När det är klart stängs fix-fönstret ner och sen så har image filen raderats.

    Hur löser man det här?
    Någon som fixat/patchat samma release och fått igång det med iXtreme?

    Tackar på förhand
    // mArBLe

  3. #753
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Nu har jag laddat ner imgburn eftersom clonecd kostar att ha.
    Någon som kan hjälpa mig förklara hur man använder imgburn när man ska bränna?

  4. #754
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av steggo Visa Inlägg
    Nu har jag laddat ner imgburn eftersom clonecd kostar att ha.
    Någon som kan hjälpa mig förklara hur man använder imgburn när man ska bränna?
    är snäll idag då detta finns i hur många trådar som helst.

    1. tools / settings / write (flik) / Layer Break DL Media > User Specified: Sectors in L0: 1913760 tryck sedan OK.
    2. Klicka på "Write image file to disc". öppna .dvd filen eller image filen vid "Source". (går att dra att släppa någon av dem på programmet med.)
    3. bränn.
    4. (tools / settings / io / Buffer Size <- denna kan du ändra om du vill ha bättre buffring. tex 200MB.

  5. #755
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag fick fixat SLV releasen av Fight Night Round 3.
    Det visade sig vara något så enkelt som att bara ha 8GB ledigt på hårddisken så att fix-filen kunde skapa en ny image-fil.

  6. #756
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    En jätte korkad fråga:

    Måste man bränna spelen? Går det inte som på gamla boxen att skicka upp dom på disk?

  7. #757
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    ja man måste bränna dem.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #758
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Nu har jag försökt mig på att förstå allt vad gäller bränna spel till 360 men fattar typ inget ändå, trög som jag är trots att jag läst allt här inne!
    Så jag hoppas jag kan få lite hjälp?

    Har brännt ut några spel till min brorsa, vissa har funkat andra inte.

    Har nu själv beställt ett 360 med senaste firmware också vidare. men vad menas med detta " iXtreme 1.4 VÄGRAR starta backuper som INTE är "live-säkra", dvs innehåller korrekt security sector samt PFI och DMI"?

    Är det så att vissa spel inte går att bränna utan att man gör något med de där ss filerna (vad är ss filer?). Hur vet man i förväg innan man börja bränna vilka spel som funkar och inte? Ska man annvända den här ss merger programmet och vart hittar jag den då?

    Många frågor men otroligt tacksam för svar!

  9. #759
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pool19 Visa Inlägg
    Är det så att vissa spel inte går att bränna utan att man gör något med de där ss filerna (vad är ss filer?). Hur vet man i förväg innan man börja bränna vilka spel som funkar och inte? Ska man annvända den här ss merger programmet och vart hittar jag den då?

    Många frågor men otroligt tacksam för svar!
    glöm ss merger. xdvdmulleter är det som gäller. finns en autofix funktion i den som oftast fixar okompatibla spel. du kan fort se om de är kompatibla med ixtreme eller inte med det.

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27516 sök efter xdvdmulleter i denna tråd.

    http://www.abgx.net/filename/?ch=6 denna sidan kan man också få en hint ifrån.

    annars är tråden du är i bra...

  10. #760
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hej igen snabb fråga bara, när jag sätter i spelen i boxen vill den att jag ska uppdatera spelet för att det ska funka. Jag tryckte på yes och allt funkar fint. ( tack ) Men är lite nyfiken på vad det betyder. Eftersom jag inte har internet kabeln i antar jag att det är chipet men vore kul att förstå. ha det bra.

  11. #761
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av timjan Visa Inlägg
    Hej igen snabb fråga bara, när jag sätter i spelen i boxen vill den att jag ska uppdatera spelet för att det ska funka. Jag tryckte på yes och allt funkar fint. ( tack ) Men är lite nyfiken på vad det betyder. Eftersom jag inte har internet kabeln i antar jag att det är chipet men vore kul att förstå. ha det bra.
    den lägger bara in nödvändiga updates, tex dashboard etc som ligger på skivan.. lägger man inte in dem så kan man i vissa fall inte starta spelet, spara etc. påverkar inte flashning eller chipning.

  12. #762
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej har flertalet tillfällen stöt på image.000 filer och jag förstår mig inte på dem!
    jag har läst allt i vanliga frågor och svar men får det inte att funka!
    vanliga iso filer har jag aldrig haft problem med och jag anväder 3 olika rekomenderade bränningsprogram från detta forum; clone, dvd decrypter och imgburn
    jag har prövat att slänga dvd filen och skapa en ny med dotdvdcreator.exe och jag har prövat att byta namn på filen men jag får alltid samma fel medelande när jag dubbelklickar på dvd filen;
    "can not open file.... sökvägen\layerbreak=1913760
    reason : the system could not find the file specified"

    Detta händer med alla .000 filer jag stöter på inte bara en eller två.
    vad gör jag för fel?
    tacksam för svar

  13. #763
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av ninjaniller Visa Inlägg
    Hej har flertalet tillfällen stöt på image.000 filer och jag förstår mig inte på dem!
    jag har läst allt i vanliga frågor och svar men får det inte att funka!
    vanliga iso filer har jag aldrig haft problem med och jag anväder 3 olika rekomenderade bränningsprogram från detta forum; clone, dvd decrypter och imgburn
    jag har prövat att slänga dvd filen och skapa en ny med dotdvdcreator.exe och jag har prövat att byta namn på filen men jag får alltid samma fel medelande när jag dubbelklickar på dvd filen;
    "can not open file.... sökvägen\layerbreak=1913760
    reason : the system could not find the file specified"

    Detta händer med alla .000 filer jag stöter på inte bara en eller två.
    vad gör jag för fel?
    tacksam för svar

    Du kör med 5 år gamla versioner av dina brännprogram...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #764
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    kan radera denna post. skulle länka till imgburn med adressen blev ****
    Last edited by int21; 2008-05-21 at 11:44.

  15. #765
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej, får panik på det här med bränningen snart.

    1, har flashat mitt 360 på PSXCARE
    2, köppte verbatim skivor dl 8,5 gb
    3, köppte Samsung SE-S204N (extern brännare som klarar av dl)
    3, hämtade hem ImgBurn

    Det jag gjorde sen var att skriva in dom där siffrorna i layerbrake...det jag undrar är vad jag ska göra nu ? ska jag ändra nåt mer i ImgBurn ? Jag har packat upp till iso fil och dvd fil och kollat i notepad på dvdfilen...och la in dvd filen i ImgBurn. Ändrat hastigheten till 2,4x också...behöver man någon firmware till denna brännare ?? eller ska allt funka som det ska nu ?

    När behöver man ss-koder och dylikt ?

    Har läst hela forumet och fattar inte riktigt...trög som jag är när det gäller detta så får ni utsäkta mig.

  16. #766
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av orre99 Visa Inlägg
    Det jag gjorde sen var att skriva in dom där siffrorna i layerbrake...det jag undrar är vad jag ska göra nu ? ska jag ändra nåt mer i ImgBurn ? Jag har packat upp till iso fil och dvd fil och kollat i notepad på dvdfilen...och la in dvd filen i ImgBurn. Ändrat hastigheten till 2,4x också...behöver man någon firmware till denna brännare ?? eller ska allt funka som det ska nu ?

    När behöver man ss-koder och dylikt ?
    du behöver inte ändra något mer. firmware uppgraderar man om man får dåliga resultat på sina skivor eller om man har extremt gammal brännare/firmware. din brännare är ju hyfsat ny så det ska inte vara några problem... annars finner du firmware till den här: http://www.samsungodd.com/eng/Firmwa...FWDownload.asp

    direktlänk: http://www.samsungodd.com/Lib/popup/...S204N_TS02.exe

    ss och sånt behöver man inte tänka på så mkt i dagsläget. xdvdmulleter har en autofix funktion som fixar sånt automatisk. ladda imagefilen i xdvdmulleter och kolla så den är ixtreme kompatibel är den inte det trycker man på autofix. alla releaser i dagläget "ska" vara ixtreme-kompatibla. det är oftast äldre releaser som behöver fixas. annars kan du kolla här. http://www.abgx.net/filename/?ch=6

  17. #767
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    du är en gud ! nu gick det skitbra, fick panik för jag hade redan sabbat flera skivor

    har fixar rainbow six 2 och gta 4 nu

  18. #768
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hur gör man om det inte finns en dvd-fil ?
    jag brände nhl 08 och då var regionskoden fel...hur gör man då ?
    skulle uppskatta ett snabbt svar

  19. #769
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av orre99 Visa Inlägg
    Hur gör man om det inte finns en dvd-fil ?
    jag brände nhl 08 och då var regionskoden fel...hur gör man då ?
    skulle uppskatta ett snabbt svar
    du kan skapa en .dvd-fil med detta programmet som jag skrev för ett tag sen.. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=33907
    bara att släppa image-filen på programmet så skapas det en .dvd-fil.

    det spelar ingen roll om om spelet är ntsc eller pal. är det ntsc måste det vara region free europe för att de ska gå att spela på en pal-maskin. du kan lätt kolla det med xdvdmulleter. du kan inte ändra region på något sätt, tyvärr.

  20. #770
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hur gör man om det är en 000-fil ? alltså, istället för iso-fil...

  21. #771
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av orre99 Visa Inlägg
    Hur gör man om det är en 000-fil ? alltså, istället för iso-fil...
    samma sak, filändelsen spelar ingen roll.

  22. #772
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Är det någon som har testat bränna med NEC 3500 (FW 2.1B) och Verbatim skivor?
    Tänkte införskaffa 20st sånna skivor imorgon annars.

  23. #773
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dnz Visa Inlägg
    Är det någon som har testat bränna med NEC 3500 (FW 2.1B) och Verbatim skivor?
    Tänkte införskaffa 20st sånna skivor imorgon annars.
    det ska inte vara några problem att bränna verbatim med den. gå in på avancerad sökning här på forumet, sök efter "3500" utan " och i "xbox 360 - allmänt" delen så får du det bekräftat.

  24. #774
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det ska inte vara några problem att bränna verbatim med den. gå in på avancerad sökning här på forumet, sök efter "3500" utan " och i "xbox 360 - allmänt" delen så får du det bekräftat.
    Ok, tackar för det snabba svaret!

    Edit: hade lite mer funderingar.
    Behöver man fortfarande hålla på med SS filer och sånt eller var det bara i början när de första releaserna kom?

    Tycker det verkar rörigt med "XDVDMulleter", "ss.bin", "patch fil", ".dvd fil", "layerbreak" m.m.
    Som jag förstått används XDVDMulleter för att kolla så att isofilen är iXtreme anpassad.
    Security Sector har jag ingen aning om.
    Samma med patch filer.
    .DVD filer är väl den filen som innehåller layerbreak koden 1913760? Och om det saknas någon .dvd fil med iso filen (ev. med .000 filen) så skapar man en sån.

    Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig genom denna djungel av termer.
    Har försökt läsa på så gott det går men är fortfarande någorlunda lost.
    Last edited by dnz; 2008-06-02 at 23:27.

  25. #775
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dnz Visa Inlägg
    Ok, tackar för det snabba svaret!

    Edit: hade lite mer funderingar.
    Behöver man fortfarande hålla på med SS filer och sånt eller var det bara i början när de första releaserna kom?

    Tycker det verkar rörigt med "XDVDMulleter", "ss.bin", "patch fil", ".dvd fil", "layerbreak" m.m.
    Som jag förstått används XDVDMulleter för att kolla så att isofilen är iXtreme anpassad.
    Security Sector har jag ingen aning om.
    Samma med patch filer.
    .DVD filer är väl den filen som innehåller layerbreak koden 1913760? Och om det saknas någon .dvd fil med iso filen (ev. med .000 filen) så skapar man en sån.

    Skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig genom denna djungel av termer.
    Har försökt läsa på så gott det går men är fortfarande någorlunda lost.
    svaren på dina frågor tas faktiskt upp i FAQ.

    det är i princip bara äldre spel som man behöver kolla med xdvdmulleter / fixa dem. använd "autofix" knappen, du behöver inte krångla med lösa patch filer, autofix fixar sånt som de låter, automatiskt. nya spel SKA vara helt ok, väldigt sällsynt att just den delen inte är ok, det uppmärksammas snabbt.

    ang. .dvd och layerbreak står det i faq med.

  26. #776
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    svaren på dina frågor tas faktiskt upp i FAQ.

    det är i princip bara äldre spel som man behöver kolla med xdvdmulleter / fixa dem. använd "autofix" knappen, du behöver inte krångla med lösa patch filer, autofix fixar sånt som de låter, automatiskt. nya spel SKA vara helt ok, väldigt sällsynt att just den delen inte är ok, det uppmärksammas snabbt.

    ang. .dvd och layerbreak står det i faq med.
    Hur vet man om ett spel behöver patchas?
    Är det alltid säkrast att kolla isofilerna i xdvdmulleter?

    Har även precis fått hem Halo 3 (Halo_3_XBOX360-CCCLX) som står att den ska vara prepatchad och klar. Men den har ingen .dvd fil, är det vanligt?

  27. #777
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dnz Visa Inlägg
    Hur vet man om ett spel behöver patchas?
    Är det alltid säkrast att kolla isofilerna i xdvdmulleter?

    Har även precis fått hem Halo 3 (Halo_3_XBOX360-CCCLX) som står att den ska vara prepatchad och klar. Men den har ingen .dvd fil, är det vanligt?
    jag kollar alla spel i xdvdmulleter innan jag bränner. spelen ska se ut såhär i xdvdmulleter. på högra sidan under "xtreme compatibility" ska alla boxar vara ikryssade, är de inte det använder du autofix. är du riktigt osäker så använder du autofix på alla spel, finns spelet med i databasen och inte är okej så fixas det. men det ska inte behövas på nysläppta spel.



    har du ingen .dvd fil så skapar du en manuelllt i anteckningar, med detta program eller med xdvdmulleter.
    Last edited by int21; 2008-06-03 at 01:28.

  28. #778
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Schysst! Då känner jag mig säkrare.
    Tack

  29. #779
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tjena igen, nu ska handlas nya skivor och då undrar jag om det är stor skillnad mellan verbatim 8,5 gb dl dvd+r skivorna och Arita DVD+R DL 8.5GB Printable 2.4x då prisskillnaden är riktigt stor. vet att man kan kolla på rewievs på dom osv fast jag förstår inget av dessa testerna.

    skulle uppskatta ett snabbt svar då jag hade tänkt beställa skivorna ikväll.

  30. #780
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av orre99 Visa Inlägg
    Tjena igen, nu ska handlas nya skivor och då undrar jag om det är stor skillnad mellan verbatim 8,5 gb dl dvd+r skivorna och Arita DVD+R DL 8.5GB Printable 2.4x då prisskillnaden är riktigt stor. vet att man kan kolla på rewievs på dom osv fast jag förstår inget av dessa testerna.

    skulle uppskatta ett snabbt svar då jag hade tänkt beställa skivorna ikväll.
    vad brände du på senast?

    jag skulle inte chansat, att verbatim är dyrare säger ju en del. bättre köpa på säkert kort än att vara dumsnål och ev. få köpa nya skivor.

    brännresultatet beror mycker på brännare, firmware i den, media och läsare media ska läsas i. "skillnaden" går inte att säga rakt ut, då man måste ta hänsyn till många sådana faktorer. i det stora hela har verbatim väldigt bra kompabilitet med många brännare och de läses bra i en 360.

Sida 26 av 51 FörstaFörsta ... 16242526272836 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •