Sida 31 av 51 FörstaFörsta ... 21293031323341 ... SistaSista
Visar resultat 901 till 930 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #901
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    nej igentligen menar jag helt utan att blanda in datorn om det går spelar ingen roll vad det kostar men kan ngn komma med ngt förslag

  2. #902
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Om jag har förstått rätt som jag kanske inte har gjort men det är vel att köpa en router och ett modem om jag har ett adsl bredband men då tänkte ja mej dom lite dyrare routrarna som denna http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=1520636 jag tänkte om den har inbyggt modem. kan ngn kolla det för jag förstår bara hälften av vad som står om prudukten

  3. #903
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har du ADSL får du i 99% av fallen antingen gratis eller så får du köpa ett modem av leverantören i vissa fall kanske du får "hyra" det också, så du behöver egentligen inte något modem i huvudtaget. men om du vill kunna använda internet till både din xbox och dator samtidigt behöver du en router, vill du sedan dela upp anslutningen i t.ex ett annat rum (där inte routern står) behöver du en switch. men huvudsaken är en router för att dela upp anslutningen.

    Routern du länkat till är en trådlös router, om du inte har trådlöst nätverk hemma är denna helt onödig då xboxen ändå inte har inbyggt trådlöst nätverk utan man måste köpa till en adapter för detta.

    Jag skulle tipsa dig om att köpa den här routern istället: http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=1459205
    den duger alldeles utmärkt bra för ditt ändamål om det är så att du vill handla hos siba...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #904
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    nej igentligen menar jag helt utan att blanda in datorn om det går spelar ingen roll vad det kostar men kan ngn komma med ngt förslag
    jag, har kommit med massa förslag! du behöver inte ha internet på datorn! koppla det till xboxen istället om det är så du vill ha det. annars skaffar du ett till bredband så du har ett till datorn och ett till xboxen eller så köper du EN ROUTER och löser allt direkt!

    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    Om jag har förstått rätt som jag kanske inte har gjort men det är vel att köpa en router och ett modem om jag har ett adsl bredband men då tänkte ja mej dom lite dyrare routrarna som denna http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=1520636 jag tänkte om den har inbyggt modem. kan ngn kolla det för jag förstår bara hälften av vad som står om prudukten
    vad ska du med modem till? du surfar ju nu? du har ju internet, vad ska du då med ett modem till? du lär ju ha ett om du har ADSL annars hade du inte haft tillgång till internet och har du fiberbredband så ska du inte använda modem i vilket fall. det du behöver är något som delar ut ditt internet till din xbox utan att behöva ha på datorn och denna lösning heter ROUTER, köp en som inte är trådlös om ni nojjar för grannar och allt vad det innebär.

  5. #905
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    okej sorry jag fattade fel jag trodde man behövde ett modem men då är det aldså att jag köper en router och kopplar via datorn då

  6. #906
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    och jag vill bara ha internet på xboxet så ja får la fixa det me en router elr?

  7. #907
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    okej sorry jag fattade fel jag trodde man behövde ett modem men då är det aldså att jag köper en router och kopplar via datorn då
    jag förstår inte vad du menar kopplar via datorn? du kopplar inte via datorn med en router, du kopplar från routern till ditt xbox.. och från routern till din dator.. inte från router till dator till xbox.

    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    och jag vill bara ha internet på xboxet så ja får la fixa det me en router elr?
    ja, om du vill ha tillgång med internet på din dator. annars tar du kabeln som sitter i din dator och kopplar in den i din xbox varje gång du vill använda live, väldigt krångligt och onödigt. du kan även skaffa ett till nätverkskort till din dator och dra en kabel från det kortet till din xbox och sedan dela ut internet till ditt xbox via datorn, problemet är att du måste ha på datorn för att live ska fungera. så en vanlig enkel router löser ditt problem lätt. den kabeln som nu går in i din dator, den kabeln ska du koppla in i din router, sen köper du två kablar till, en som du kopplar från router till dator och en från router till ditt xbox, klart!

  8. #908
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    okej för det är min pappas dator han vill igentligen inte att jag skall hålla på med den men det är inget som ändras då om jag kopplar ihop med routern och så

  9. #909
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det ända som ändras är en sak, IP adressen, men det är det ända som ändras, och det har ingen betydelse alls om han inte använder någon form av server, har han det så är det ganska jobbigt... men annars har det inte någon större effekt, kanske lite med vissa torrent clienter och sådant shit som inte kan ansluta till alla ordentligt men det brukar inte ha någon större förändring, och detta går att ställa in i routern så att det faktiskt går att connecta ordentligt med alla
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #910
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    okej tack tack ska se vad jag ska göra här nu

  11. #911
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    okej fresten jag hra ju en gammal skit dator där jag har xboxet men den har inget internet men den kan inte hjälpa mej elr isåfall hade det varit bra för jag använder den inte

  12. #912
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    okej för det är min pappas dator han vill igentligen inte att jag skall hålla på med den men det är inget som ändras då om jag kopplar ihop med routern och så
    nej, du behöver inte pilla med datorn. det enda som är skillnaden är det sitter en router mellan din fars dator och bredbandet. routern fungerar som en delare så fler saker kan ta del av anslutningen som går in i den. din far behöver inte oroa sig, routrar är väldigt vanligt idag och finns i de flesta hushåll. är han rädd för intrång och sådant så köper du en router som inte är trådlös, han kan inte få virus eller oväntade besök för att din xbox är ikopplad i routern.

  13. #913
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nej, du behöver inte pilla med datorn. det enda som är skillnaden är det sitter en router mellan din fars dator och bredbandet. routern fungerar som en delare så fler saker kan ta del av anslutningen som går in i den. din far behöver inte oroa sig, routrar är väldigt vanligt idag och finns i de flesta hushåll. är han rädd för intrång och sådant så köper du en router som inte är trådlös, han kan inte få virus eller oväntade besök för att din xbox är ikopplad i routern.
    utöver detta anses routrar också vara en extra säkerhets vägg mot hackers, då det i dom flesta routrarna idag inte bara har en router funktion utan också en brandvägg! (OBS: du bör ha en brandvägg i datorn också om du vill vara 100% säker på att inget slinker igenom )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #914
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Jag kör bara router, nu så surfar jag ju inte med IE heller hehe ^^

    Brandvägg behövs bara då om man vill stoppa utgående connections
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  15. #915
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    tack så mycket nu har jag fått hjälp förlåt om jag har varit trög och gjort er lite trötta på mej men tack allihop om det är ngt som jag kan hjälpa med är det bara att säja till men men jag tror ni kan mkt mer än vad jag kan :P
    men hur står det om den inte är trådlös står det ngt specielt för jag ska kolla på internet om jag hittar ngn elr står det bara ej trådlös bara undrar
    Last edited by cinemateket00; 2009-01-23 at 15:46.

  16. #916
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    hej nu tänkte jag fixa med mitt där uppe och då säjer min pappa som är ej så kunnig om detta att jag kan fixa ett modem för jag har ett sånt uttag där uppe och sen koppla moemet till xboxet går det då är mina problem lösta

  17. #917
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vaddå för uttag? telejack eller RJ45? har ni ADSL så går det INTE att ha dubbla modem och angående EJ TRÅDLÖSA routrar så står det helt enkelt INGENTING om trådlöst nätverk, och inte heller något om B/G/N protokoll... (massa siffror jag inte kan i huvudet just nu e för trött för att orka tänka på det sedan: .B/.G/.N)

    hoppas du förstår?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #918
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    vi vet ej vad det är men det är ju ett bredbandsuttag från comhem

  19. #919
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    här står det ju att man bara behöver koppla en nätverkssladd från en brebandsanslutning http://www.xbox.com/sv-SE/live/Get_Connected är det så?

  20. #920
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    tänkte kanske att jag då skulle köpa den här wirless network adapter för att slippa allt krångel min fråga är finns det inte routrar som är trådlösa som inte skickar ut singnaler till grannar då till exempel?

  21. #921
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Ehh, du kan liksom inte stoppa en signal så länge du inte sätter upp en blyvägg eller en Faraday Bur. Det du kan göra är att välja ett bra lösenord och/eller sänka styrkan på det trådlösa nätverket så att det inte når utanför dina väggar.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  22. #922
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    tänkte kanske att jag då skulle köpa den här wirless network adapter för att slippa allt krångel min fråga är finns det inte routrar som är trådlösa som inte skickar ut singnaler till grannar då till exempel?
    omöjligt att skapa en sådan router, routrar accepterar signaler från ALLT som har rätt lösenord och sådant som finns inom räckvidden...

    och det lättaste sättet att få igång det är antingen via en router eller en switch, om du har comhem: vad har du för modem? dom skickar nämligen ut modem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #923
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    det är ett vanligt bredbandsmodem från comhem det är det ända jag vet

  24. #924
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    definera vanligt? går det via telejacket eller via en rund kabel du var tvungen att skruva dit?

    och kolla på undersidan av modemet, vad står det för modell nummer?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #925
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    omöjligt att skapa en sådan router, routrar accepterar signaler från ALLT som har rätt lösenord och sådant som finns inom räckvidden...

    och det lättaste sättet att få igång det är antingen via en router eller en switch, om du har comhem: vad har du för modem? dom skickar nämligen ut modem
    Lättast annars är att bara spärra så att bara dom macaddresserna du har hemma får en IP-address.

    Skulle psytroll komma dock så är du fortfarande körd
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  26. #926
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    är xbox 360 wierless network adapter ngt att rekomendera?

  27. #927
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    är xbox 360 wierless network adapter ngt att rekomendera?
    Om du inte vill ha sladdar, har ett trådlöstnätverk samt pengar så jag
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  28. #928
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    att föredra är dock kabel (utan någon trådlöst helvete) då detta är mycket mer stabilt, inget kan liksom störa signalerna som går genom kabeln på samma vis som trådlöst gör, trådlösa nätverk kan störas av spikar i väggar med mera detta kan omöjligt ske genom en kabel osså är det enligt mitt tycke lättare att få igång med kabel, då du bara kopplar in kabeln i xboxen -> routern så ställs allt in automatiskt (du behöver dock ställa in lite inställningar i routern för din internet anslutning i vissa fall)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #929
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Det är inte svårt med trådlöst om man gör rätt.

    Se till att google lite bara...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  30. #930
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är inte svårt nej, men att få det hyffsat säkert och fungerande är lite mer avancerat än att ha kabel, utöver det så finns det alltid risk för svaga signaler pga spikar och grejer i väggarna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 31 av 51 FörstaFörsta ... 21293031323341 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •