Sida 2 av 51 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #31
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    liten lista med olika regions former.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...Xbox_360_Games

  2. #32
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hejsan! Jag beställde för en vecka sen en xbox 360 med hackat firmware från psxcare i tron om att det nu skulle vara lätt som en plätt o bränna ut olika PAL-releaser.
    Hittills har jag hämtat ner:
    Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PROPER _PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360
    [XBOX 360] - Quake 4 (PAL) [FULL DVD]
    The Elder Scroll IV - Oblivion PAL with SS

    Det ända spel som fungerade när jag brände ut det var oblivion, men döm av min fövåning var ju skiten på italienska. Ghost recon har jag brännt ut 2 ggr o xboxen säger bara att den inte kan läsa skivan. Samma med Quake 4. Jag använder Verbatim dvd+r dual layer skivor. Är det någon som kan och orkar förklara för mej hur jag ska göra när jag hämtat ner ett spel och ska bränna ut det till min 360? Det verkar vara nått med dom ss-filerna i och med att oblivion funkar.
    Hade uppskattat till tusen om någon hjälpte ett spån som mej!

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av e00frsv
    Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PROPER _PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360

    Hur brände du spelet??? Det står att man ska kopiera in "Image.dvd" från "Xtreme_Package.rar" sedan brännar du spelet med CloneCD.


    vh
    scorpio2020

  4. #34
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej Scorpio2020! Jag brände bara den där image.000 filen i clonecd. Jag kan inte hitta den där Xtreme_package.rar i min katalog där jag laddat ner spelet skumt nog. Vet du var man kan få tag i den annars?
    MVH
    fredde

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har lagt image.dvd som attachment till första inlägget i denna tråd.

    Image.dvd innehåller information om var layer break skall göras.

    Väljer du image.000 direkt i clone cd så tillverkar du bara ett femtikronors ölunderlägg.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    Väljer du image.000 direkt i clone cd så tillverkar du bara ett femtikronors ölunderlägg.
    Hahahaha.... Nu somnar jag gott efter den klockrena insikten...

  7. #37
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av e00frsv
    Hej Scorpio2020! Jag brände bara den där image.000 filen i clonecd. Jag kan inte hitta den där Xtreme_package.rar i min katalog där jag laddat ner spelet skumt nog. Vet du var man kan få tag i den annars?
    MVH
    fredde
    kopiera "IMAGE.dvd" som Hansi lagt upp som attachment till samma katalog där du har image.000, sedan är det bara att öppna image.dvd med CloneCD

    lycka till

    vh
    scorpio2020

  8. #38
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Om man ska bränna xbox"1" spel (ex. halo 1 och halo 2) måste man då använda sig av dual layer skivor??

  9. #39
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    Om man ska bränna xbox"1" spel (ex. halo 1 och halo 2) måste man då använda sig av dual layer skivor??
    mm..
    Last edited by hmm; 2006-06-14 at 00:59.

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom kräver dual layer skivor om du skall spela dom på en "xtreme" moddad xbox 360 eller en XBOX1 med motsvarande samsung firmware hack (för att kunna spela på live t.ex.)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #41
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi
    Dom kräver dual layer skivor om du skall spela dom på en "xtreme" moddad xbox 360 eller en XBOX1 med motsvarande samsung firmware hack (för att kunna spela på live t.ex.)
    Vet du varför det kommer sig att fw hacket inte fungerar på vanliga dvd+r??

  12. #42
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Fruktsoda
    Vet du varför det kommer sig att fw hacket inte fungerar på vanliga dvd+r??
    De såkallade "Security sectors" ligger på det 2:a lagret. Det går i nuläget inte att flytta dem därifrån för då protesterar xbox360:n och spelet bootar inte.

  13. #43
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Har patchat Condemned_PAL_XBOX360-PI med rätt SS kod, och då skapade SS-merger 1.6 en "Image.dvd" i den mappen. Öppnade nyss den filen i cloneCd och får upp:

    Information om ImageFil:
    Sektorer: 3810672
    LayerBreak: 1913776

    Är det bara att bränna nu eller måste jag ställa in nått i clonecd? Eller ska jag ta bort denna "Image.dvd" som SS merger skapade och ersätta den med hansi´s?
    Har föressten fixat bitsettings/booktype till dvd-rom. Nått mer jag missat innan jag klickar bränn?=)

    ps: .dvd filen som ss merger skapa har alltså 1913776 och ni nämner 1913760. *förvirrad*
    Last edited by hmm; 2006-06-10 at 23:04.

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    151
    Respekt
    0
    Du bara öppnar upp image.dvd filen i clonecd och bränner. Du behöver inte pilla på några inställningar i clonecd
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

  15. #45
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av a00sambe
    Du bara öppnar upp image.dvd filen i clonecd och bränner. Du behöver inte pilla på några inställningar i clonecd
    tack, då vet jag det=) Hur är det med det andra då?

  16. #46
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    en dum fråga, men alla är inte genier!

    Jag har chipp till min ps2 och bränner ut spel på vanliga 4,7 gig skivor. men mina xbox 360 spel är 7gb!?

    Hur gör jag?

  17. #47
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Dubbel "layer" skivor
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Någon som vet om traxdata DL fungerar?

    Det spelet jag laddade ner så stod det att det bara var att bräna i nero så fixade sig allt, men xboxen säger att skivan är skitig. Är problemet bara att jag måste bränna i clonecd med .dvd filen?

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av hank
    Någon som vet om traxdata DL fungerar?

    Det spelet jag laddade ner så stod det att det bara var att bräna i nero så fixade sig allt, men xboxen säger att skivan är skitig. Är problemet bara att jag måste bränna i clonecd med .dvd filen?
    vad är det för spel ??? skriv hela release namn.

    vh
    scorpio2020

  20. #50
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    spelet var Tom Clancys Ghost Recon Advanced Warfighter Pal Multi5 XBOX360-RADIAN

    fick en .iso när jag packa upp
    möjligt att jag var aningen snabb när jag brände ut det, lite ivrig å få igång det är man ju =)
    märkte i efterhand att enligt iso-filen så verkar det vara en pi release, å de måste patchas va?

  21. #51
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av hank
    spelet var Tom Clancys Ghost Recon Advanced Warfighter Pal Multi5 XBOX360-RADIAN

    fick en .iso när jag packa upp
    möjligt att jag var aningen snabb när jag brände ut det, lite ivrig å få igång det är man ju =)
    märkte i efterhand att enligt iso-filen så verkar det vara en pi release, å de måste patchas va?
    hej! hank

    Jag tankade ner denna release , då var det bara att bränna. Står det i info filen att du ska patcha , så ska du det.

    denna release behöver inte patchas.
    "Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PROPE R_PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360"

  22. #52
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Lund
    Inlägg
    49
    Respekt
    22
    om spelet har filändelsen .360, är det bara att köra merge med rätt ss och sen döpa om den till .000 och sen använda IMAGE.dvd? eller hur ska man gå till väga?

  23. #53
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gävle
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av a00sambe
    Du bara öppnar upp image.dvd filen i clonecd och bränner. Du behöver inte pilla på några inställningar i clonecd
    Vadå? Har filen IMAGE.000 och IMAGE.dvd i samma mapp. Jag startar CloneCd och ska man väljer bränn från ImageFil i CloneCd och bläddra fram till mappen där spelet ligger?

    Jag gör på detta sätt, men jag får inte fram IMAGE.dvd filen.
    Vad gör jag för fel?

  24. #54
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20

    ..

    det är flik nr 2 från vänster som gäller i CloneCD, bränn från Image-fil..å välj den som heter .dvd, jag kör med clonecd vers.5.2.8.1 å det funkar nice, förutom att man måste ha pioneer brännare å verbatium DVD för att det skall funka med min Xbox360 med FW=46 p hitachi...

    /matt

  25. #55
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Gävle
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Nu funkar det. Jag hade en gammal version av CloneCd. Tack för hjälpen

  26. #56
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    18
    tjena
    är det ngn som fått igång detta Top.Spin.2.PAL.XBOX360-DNL lyckas inte hitta rätt ss fil till det om man skall lita på ss merger 1.6
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  27. #57
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej!
    Jag har brännt ut Call.of.Duty.2.PAL.PROPER.XBOX360-DNL. Den ska ju vara färdig patchad. Jag brände med en Nec 3520 och verbatim DL. Men xboxen vill inte läsa den tar ca 30 sec sen får jag unrecognized disc. Vad kan detta bero på?

    Brände med clonecd. Har hitachi 47d driven. patchad med 47d v1.1

    MVH:
    Joejo

  28. #58
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20

    ....

    Hej

    tycks vara så att hitachi å NECs brända skivor inte är kompisar, de flesta och som det står i Commodore4eva:s text fil som följer med hacket, så funkar pioneer-brännare och hitachi bra..

    /matt

  29. #59
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ok.
    Pioneer brännaren är beställd + verbatimskivor. sen får vi se om det blir någon skillnad.

    Kan man se på xboxen på något vis om uppdateringen lyckades?

  30. #60
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja den ler ngt
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Sida 2 av 51 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •