Sida 5 av 51 FörstaFörsta ... 3456715 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #121
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    hur ställer man in booktype på dvdbrännare? är det olika program för olika dvdbrännare? sitter på en hl-dt-st dvdram gsa-4082n. Vad det nu är för märke?

  2. #122
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av eternalist
    hur ställer man in booktype på dvdbrännare? är det olika program för olika dvdbrännare? sitter på en hl-dt-st dvdram gsa-4082n. Vad det nu är för märke?
    Jag har en HL-DL-ST GWA-4164b och det är en packard bell brännare. Jag behövde aldrig ställa in någon booktype på min så jag tror inte du behöver det heller.

  3. #123
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    65
    Respekt
    20
    har lite problem efter ett antal felbrännande med Amped_3_PAL_PROPER_XBOX360-RoME, så testade jag med Moto_GP_06_PAL_XBOX360-PI och då fungerade det direkt, så då testade jag att bränna Ridge.Racer.6.PAL.PROPER.XBOX360-DNL men den fungerade inte heller vad kan vara fel. jag har lagt in ss filerna med ss merger, jag bränner i 1x, har hitatchi driven med liton brännare.

  4. #124
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    amped och ridge racer är nog prepatched... läs nfon

  5. #125
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    65
    Respekt
    20
    ja det står att det bara är att bränna, har gjort det oxå men funkar ej

  6. #126
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Vet nån om dessa spel funkar och hur patchar man dom ?????
    Fick inte igång de alls.

    Dead_Or_Alive_4_Pal_Multi5_XBOX360-RADIAN

    Dead Rising NTSC

    Kameo_Elements_Of_Power_Pal_XBOX360-PI

    Skulle vara ytterst snällt med hjälp om detta

  7. #127
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av jojo500
    Vet nån om dessa spel funkar och hur patchar man dom ?????
    Fick inte igång de alls.

    Dead_Or_Alive_4_Pal_Multi5_XBOX360-RADIAN

    Dead Rising NTSC

    Kameo_Elements_Of_Power_Pal_XBOX360-PI

    Skulle vara ytterst snällt med hjälp om detta
    DoA tror jag inte fungerar ens efter patchning

    Dad Rising är inte PAL (Glöm aldrig att kolla regionerna!!)

    Kameo gissar jag också på en felaktig dump

  8. #128
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Ok, tusen tack fruktsoda igen. I alla fall...ville vara på den säkra sidan. Ska köpa en chippad 360 med samsung driven av psxcare . Dessutom måste jag köpa en dvdbrännare då den i min laptop e sönder så det får bli en extern sådan.

    Alltså ska jag helst köpa en extern dvdbrännare som man kan byta booktype på? Men måste man uppgradera dess firmware också på något sett sen eller? Väldigt förvirrande tycker jag.
    Tack på förhand för all hjälp.
    Last edited by eternalist; 2006-08-15 at 17:47.

  9. #129
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hejsan är nybörjare!
    jag har köpt en ny liteon brännare nrW-16H5S-05-C, laddat ner senaste firmwaret. när jag packat upp burnout revange pal proper får jag två filer, den ena image dvd fil på 1kb
    den andra image 000 fil på 7395,392 kb
    jag öppnar den ena filen, den stora i clone cd senaste versionen och bränner ut på hp dvd + skivor 8.5 gb men inget händer har någon tips?? ska jag byta skivor?

  10. #130
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Du ska bränna den lilla filen som heter image.dvd som bara är någon kilobyte.
    Detta är en hänvisningsfil till var layerbreaket ska ske.
    Du ska alltså välja den lilla filen och sedan bränna den.
    Beroendes på läsare i 360:n så kan det vara fel på skivorna men det hade ändå inte fungerat med tex Verbatim eftersom du nu har brännt image.000
    MVH
    Mikael Bäck

  11. #131
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    tack så mkt micke.........

  12. #132
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    No problems säg till sedan om du fick det att funka
    MVH
    Mikael Bäck

  13. #133
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej!
    Jag hade tänkt o köpa en xbox 360 core xtreme härifrån psxcare..,

    Mina frågor är , vilken dvd brännare rekomenderas att köpa och vilka skivor ?
    Vad är det för skillnad på den andra chippade xboxen som psxcare säljer för 3900 ?
    Är det bara att bränna ut sen o spela?
    Är det säkert att man kan spela alla köpta spel, både gamla xbox spel och kommande 360 spel ?
    Finns det risk att xbox live krånglar? Min kompis sa att internet låste sig om man försökte spela ett brännt spel :P

    förlåt att ja låter som värsta nybörjaren när ja frågar allt detta Men det är ju ändå liksom ganska mycket pengar de handlar om för mig så jag vill inte kasta pengarna i skön om man säger så ;p
    Last edited by Hampee; 2006-08-22 at 21:27.

  14. #134
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag rekommenderar en premium xtreme. Du måste ha något att spara dina framgångar i spelen på. Antingen hårddisk eller minneskort. Och minneskortet är rätt dyrt, så det är lika bra att lägga pengarna på ett paket med hårddisk direkt.

    Ingen kan idag säga om det finns någon fördel med dual firmware. Just nu görs inga åtgärder mot xbox 360 med modifierad dvd firmware. Och den dagen något görs så kanske det görs i form av en systemuppdatering som "minns" om firmware varit patchat eller någon skiva varit en piratkopia. Då kommer det inte hjälpa att man switchar om till original firmware.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #135
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Xbox Spel

    Vad behöver man göra om man ska spela xbox spel på en xbox 360 ??? Jag har tankat "Pro_Evolution_Soccer_5_Pal_Xbox-RiOT" på xbox och den är en iso fil, är det bara att bränna eller måste man göra något mer ????
    Nån som vet ???

  16. #136
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    den kommer inte att funka... man måste rippa spelen likadant som man gör med 360 spelen. och sedan bränna på dual layer skivor med security sectors =)

  17. #137
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Hansi, kan det betyda att om Microsoft nu gör en sån åtgärd så kommer de chippade maskinerna varken kunna logga in på Live eller spela framtida spel även fast man ställer om den helt till original firmware?

  18. #138
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av eternalist
    Hansi, kan det betyda att om Microsoft nu gör en sån åtgärd så kommer de chippade maskinerna varken kunna logga in på Live eller spela framtida spel även fast man ställer om den helt till original firmware?
    det beror väl på hur microsoft gör :P

  19. #139
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    58
    Respekt
    22
    tjena... har försökt använda sök och letat som fan om det här men hittar det ingenstans..

    packade upp Top.Spin.2.PAL.MULTI5.PROPER.XBOX360-DRabbits och det blev 7st image.000-007 och en image.dvd fil.......

    ska jag bara använda image.dvd filen och den sköter det med alla andra filer för jag kan inte packa upp dom imagefilerna till en ända som jag läste nånstans i på ett annat forum att man skulle göra ?
    hjälp mig gärna så fort som möjligt... vill inte sabba sista skivan jag har... dom andra har ju funkat men då har det bara varit en image.000

    //ClayMan

  20. #140
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Öppnar du image.dvd filen i notepad så är jag helt säker på att den pekar vidare på alla dina image.### filer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #141
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Jag rekommenderar en premium xtreme. Du måste ha något att spara dina framgångar i spelen på. Antingen hårddisk eller minneskort. Och minneskortet är rätt dyrt, så det är lika bra att lägga pengarna på ett paket med hårddisk direkt.

    Ingen kan idag säga om det finns någon fördel med dual firmware. Just nu görs inga åtgärder mot xbox 360 med modifierad dvd firmware. Och den dagen något görs så kanske det görs i form av en systemuppdatering som "minns" om firmware varit patchat eller någon skiva varit en piratkopia. Då kommer det inte hjälpa att man switchar om till original firmware.
    Okej då köper jag nog ett origianl xbox istället och lämnar in de för chippning lite längre in i framtiden :P
    Vill inte att de ska sluta fungera efter ett tag xp

  22. #142
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    moto gp xbox 360 PI

    packar upp filen, får en stor fil
    packar upp pal ss filen, får två filen en bin fil och en program fil ss merger
    ska jag nu ställa mig (i programmet ss merger) på included in iso?
    vilken fil är ss fil?
    vad kommer sedan filen att heta när man trycker merge och vilken fil ska sedan öppnas i clone?
    hoppas på hjälp från en amatör//L

  23. #143
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    När det bara kommer upp en image fil och inte två filer en som heter dvd och en 000. när bara 000 finns e d et bara att bränna den som den e då?
    Ex:Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PRO PER_PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360 - works as it is!
    Den kommer det bara upp en fil på
    och funkar det att bränna då?

  24. #144
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Har problem HJÄLP

    Hejsan !
    Jag har problem med några spel alltså dessa
    Call Of Duty 2 PAL _XBOX360_PI
    Condemned PAL_XBOX360_PI
    KAMEO....PAL_XBOX360_PI
    AMPED 3 PAL_XBOX360_PI

    Kan någon hjälpa mig med dessa spel är tött på att offra mera skivor
    Har en Hitatchi i boxen och en Pioneer DVR-111D
    Det jag vill veta är vad jag skall göra efter jag packat upp dom.
    Om dom behöver ss patchas eller inte.
    Vill ha en lätt beskriving

  25. #145
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Har en orgiginell ide köp orginal funkar utan problem
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  26. #146
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Dozzler
    Hejsan !
    Jag har problem med några spel alltså dessa
    Call Of Duty 2 PAL _XBOX360_PI
    Condemned PAL_XBOX360_PI
    KAMEO....PAL_XBOX360_PI
    AMPED 3 PAL_XBOX360_PI

    Kan någon hjälpa mig med dessa spel är tött på att offra mera skivor
    Har en Hitatchi i boxen och en Pioneer DVR-111D
    Det jag vill veta är vad jag skall göra efter jag packat upp dom.
    Om dom behöver ss patchas eller inte.
    Vill ha en lätt beskriving

    börja med att läsa det som redan staår skrivet här i forumet, samt i .nfo filen som följer med vid nerladdning. Lyckas det inte då kan du fråga igen och kanske med 'jag skulle gärna få' istället för 'vill ha'

  27. #147
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Dozzler
    Hejsan !
    Jag har problem med några spel alltså dessa
    Call Of Duty 2 PAL _XBOX360_PI
    Condemned PAL_XBOX360_PI
    KAMEO....PAL_XBOX360_PI
    AMPED 3 PAL_XBOX360_PI

    Kan någon hjälpa mig med dessa spel är tött på att offra mera skivor
    Har en Hitatchi i boxen och en Pioneer DVR-111D
    Det jag vill veta är vad jag skall göra efter jag packat upp dom.
    Om dom behöver ss patchas eller inte.
    Vill ha en lätt beskriving
    tanka patchade releaser istället.

  28. #148
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Det känns som folk ställer samma frågor 100ggr utan att läsa tråden, så här kommer några basic, enkla steg (rätta mig gärna någon om jag har fel!):

    1. Läs .nfo filen. Där står om spelet behöver patchas eller inte. Kontrollera även att spelet fungerar för PAL (listor på "regionsfria" spel finns lite överallt på nätet - sök!)
    2. Om spelet behöver patchas så få tag i rätt SS-fil (rätt spel, rätt region). Patcha mha SS-Merger.
    3. Bränn spelet på en DVD+R DL skiva. Har du Hitachi DVD-läsare i din XBOX så var extra noga med brännare, media, inställningar etc - läs separat tråd om vad som fungerar bra.
    4. Spela och ha kul
    Last edited by ilsken; 2006-09-13 at 14:38.

  29. #149
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Är det förresten någon som kan svara på varför man släpper spel som behöver patchas?

  30. #150
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av ilsken
    Är det förresten någon som kan svara på varför man släpper spel som behöver patchas?
    dom är dumpade innan hackade firmware kom...

Sida 5 av 51 FörstaFörsta ... 3456715 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •