Sida 15 av 51 FörstaFörsta ... 5131415161725 ... SistaSista
Visar resultat 421 till 450 av 1505

Diskussion: Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

  1. #421
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden, Växjö
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Det är inget fel på releaserna. Så troligtvis har du bara gjort något fel i bränningen.
    - du är säker på att du har DVD+R DL skivor?? -R funkar inte
    - vilket märke på skivorna? Många billigare skivor funkar inte så bra....
    - Låter du datorn vara helt ifred när du bränner? Ha inga andra program igång samtidigt.
    - Vilken hastiget bränner du i? 2.4X eller 4X brukar fungera bäst.
    har verbatim DVD+R DL bränner i 2 -2.4x och inga program e i gång i bakgrunden

  2. #422
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Öppna din .dvd-fil i Notepad och klistra in innehållet i den här tråden.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #423
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden, Växjö
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Öppna din .dvd-fil i Notepad och klistra in innehållet i den här tråden.
    LayerBreak=1913760
    IMAGE.iso

  4. #424
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Ja det är ju rätt (förutsatt att imagefilen heter IMAGE.iso, men gör den inte det så går det ju inte att bränna alls).

    Har du lyckats bränna andra spel med CloneCD så hade du nog bara otur en gång. Bränn en ny skiva.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #425
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden, Växjö
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Ja det är ju rätt (förutsatt att imagefilen heter IMAGE.iso, men gör den inte det så går det ju inte att bränna alls).

    Har du lyckats bränna andra spel med CloneCD så hade du nog bara otur en gång. Bränn en ny skiva.
    vet vad jag gorde för fel startade iso filen i ställrt för dvd filen.

    jag har NME 1.2 när jag fick hem det så funkade alla backup spelen men några dagar senare så gör de det inte jag måste skaka på xboxen och stänga av och på en j*vla massa ggr för att få dem att funka nu

    har någon nån aning varför kanske behöver jag tweeka lasern??

  6. #426
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    ah. där har du fel nummer 1.
    fel nummer 2 är att många spel kommer förpatchade för xtreme (d.v.s. när man har flashat firmware på dvd'n) men ej flashade för NME. Då måste du patcha om spelet för att det ska funka. Läs på http://www.team-underdog.com/howto.html hur du konverterar en xtreme image till NME-format.

    Varför du måste skaka boxen och slå av och på den massa gånger vet jag inte. Glapp i nån lödning kanske? Gå tillbaka till butiken som chippade den åt dig.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #427
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden, Växjö
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    ah. där har du fel nummer 1.
    fel nummer 2 är att många spel kommer förpatchade för xtreme (d.v.s. när man har flashat firmware på dvd'n) men ej flashade för NME. Då måste du patcha om spelet för att det ska funka. Läs på http://www.team-underdog.com/howto.html hur du konverterar en xtreme image till NME-format.

    Varför du måste skaka boxen och slå av och på den massa gånger vet jag inte. Glapp i nån lödning kanske? Gå tillbaka till butiken som chippade den åt dig.
    att göra om dem till NME format vet jag hur man gör
    tackar

  8. #428
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    hur får ja igång det här..?

    hej jag har laddat hem Top.Spin.2.PAL.MULTI5.PROPER.XBOX360-DRabbits
    men när ja ska packa upp det är det många iso filer..
    Hur ska ja göra?
    /Mvh

  9. #429
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    många iso-filer? skriv här i tråden vad alla filer heter.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  10. #430
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hej!
    Dom här filerna finns i mappen.

    Image.000
    Image.001
    Image.002
    Image.003
    Image.004
    Image.005
    Image.006
    Image.007
    Image.dvd

  11. #431
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    och vad står i .dvd-filen?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #432
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Så här står det i .dvd filen:

    LayerBreak=1913760
    IMAGE.000
    IMAGE.001
    IMAGE.002
    IMAGE.003
    IMAGE.004
    IMAGE.005
    IMAGE.006
    IMAGE.007

  13. #433
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Öppna .dvd filen i clone cd så blir det rätt. ISO filen är uppdelad för att fungera på datorer utan NTFS filsystem. FAT32 filsystem klarar inte av 7GB stora ISO filer som en enda fil.

    Om du inte har clone cd så kan du avända dos-kommandot COPY för att göra en vanlig ISO fil.

    copy /b image.000 + image.001 + image.002 + image.003 + image.004 + image.005 + image.006 + image.007 hansirokkar.iso

    och sedan bränna hansirokkar.iso i t.ex. imgburn eller nero.

    Jag rekommenderar att du öppnar filen med SS Merger och dubbelkollar att den är korrekt patchad. Passa på att köra imgburn patchen och nme patchen på isofilen när du ändå är i farten.

    Glöm inte ställa in layerbreak!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #434
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Tackar

    Tack så mycket ni är kungar på detta forum!
    /Mvh Daniel

  15. #435
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Yo

    Om det medföljer en .dvd fil när man extractar spelet, är det patchat och klart då eller?

  16. #436
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Nej det är inte säkert.
    .dvd-filen innehåller bara info om security sector och imagefilens namn.

    Du får läsa i releasens nfo om den är prepatched eller ej.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  17. #437
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Okej, men om det inte finns någon .nfo fil då?

    Så här ser det f.ö. ut när jag ska leka med XBOX 360 SS Merger 1.5o (har provat 1.6 också):
    http://img254.imageshack.us/img254/7932/felse1.jpg

    EDIT: Efter felmeddelandet kommer nästa upp och där står det:
    "Video Partition is present and valid (WxRipped Style made ISO)"
    Last edited by jockeh89; 2007-01-29 at 20:19.

  18. #438
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    GAAAAH! SLUTA KÖR MED ANTIKA PROGRAMVAROR!

    Inte undra på att det är så SVÅRT att få saker att fungera när man...

    Kör med GAMMAL winrar
    Kör med GAMMAL SS Merger
    Kör med GAMMAL clone cd

    osv
    osv
    osv

    SÅ svårt är det väl inte att GOOGLA sig fram till nya versioner av sina program??
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #439
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Men nu har jag testat 1.7b av XBOX 360 SS Merger och det händer samma sak där

  20. #440
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Spelar väl mindre roll att du inte för connect med ss mergers databas över checksummor/iso-filer. Beror antagligen på någon firewall konfig hos dig.

    Det du SKA kolla efter är om du får något MD5 värde i rutan "Current SS"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #441
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    1. Saknas det en .nfo-fil så får du kolla upp relesen där du tankar hem den eller på nforce eller på abgx

    2. Skulle gissa att ditt problem är relaterat till din firewall. Googla lite.

    3. Den där releasen du håller på med nu kan du dumpa. NHL 2007 är inte regionsfritt. Såtillvida du inte har en NTSC XBox360 så kommer du inte kunna spela det. Leta upp NHL.07.PAL.XBOX360-Allstars istället

    4. Läs FAQ'n!
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  22. #442
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    44
    Respekt
    18
    Nu har jag sökt som en dåre och det ända jag hitta va frågor som inte fick några svar. Så nu frågar jag helt enkelt.

    Är det någon som fått igång Condemned_PAL_XBOX360-PI och i sånt fall, hur i h-vete gjorde ni?

    Jag har testat SS merger 1.5, 1.6 och 1.7b. Jag får bara error hela tiden, missmatch på checksum och nått enormt error meddelande när jag försöker kolla mot databasen. Hämtat en nu ss fil eftersom jag bara får gnäll om att den som följer med e för stor..ghaa.

    Jag har aldrig brännt ett spel som man måste patcha och har bara en skiva kvar hehe...Nån som vet vad som e fel?

  23. #443
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    nån som vet hur man packar upp lost planet jag kom inte ihåg vad relesen hete med det var nog allstar-360 eller vad det heter men när jag packar up den kommer två mappar typ video och audio fast jag packar upp först den som slutar på .rar och sen så kommer en dvd.fil och .iso och sen packar jag up iso:n och då kommer dom där mapparna ska det vara så eller ska man bara ha iso filen och dvd filen ?

    tack för vsra

  24. #444
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ge fan i att packa upp ISO filen. Läs faq tråden och alla andra trådar inklusive denna som beskriver hur man går tillväga. Tro mig, du är inte den första här som frågar om hur man gör...........................
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #445
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    har lusläst forumet, men är inte fan till att få det att fungera.
    Packar upp riktiga spel som jag vet att dem realeserna fungerar, bränner rätt fil på rätt skivor, msamt in brännare klara DL, provat både cdcloner och imgburn senaste versioner....
    Är ju säkert någon liten piss sak jag missat...
    hujedamig....

  26. #446
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Om du har lusläst forumet och är säker på att du gör allt rätt så skulle jag gissa att din brännare inte lirar med din 360.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  27. #447
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    jo, men jag kommer inte ens så långt att det blir en klar skiva....
    blir fel i clone cd och imgburn redan....
    Kör Traxdata dvd+r dl, samt hp dvd640 som klarar dl...

  28. #448
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    efter laddat ner \Lost.Planet.Extreme.Condition.PAL.XBOX360-Allstars så får jag en dvd-fil som är på 33byte och en fil som är på 7,05gb själva iso-filen och den heter bara *all-lostp* ska man bara bränna eller ska man byta namn på iso filen typ till *image.000* eller nåt annast typ *all-lostp.iso*
    Last edited by devhook; 2007-01-30 at 21:32.

  29. #449
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av clavgard Visa Inlägg
    jo, men jag kommer inte ens så långt att det blir en klar skiva....
    blir fel i clone cd och imgburn redan....
    Kör Traxdata dvd+r dl, samt hp dvd640 som klarar dl...
    Har du senaste firmware till din brännare då?
    Kör du senaste CloneCD och låter datorn vara helt ifred å inga andra program igång när du bränner så är det nåt med brännaren.
    Sen är väl inte Traxdata det märke jag skulle rekommendera att bränna på.... jag skulle satsa på Verbatim istället.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  30. #450
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    enlund: du sokm har brännt lost planet kan du svara på mitt inlägg snälla

Sida 15 av 51 FörstaFörsta ... 5131415161725 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur får man igång brända spel
    By codo in forum Xenium Support
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 19:29
  2. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  3. Hur får man igång NES spel i XBOX?
    By trezpazzer in forum Emulatorer
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 14:47
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •