Sida 17 av 26 FörstaFörsta ... 71516171819 ... SistaSista
Visar resultat 481 till 510 av 780

Diskussion: Dual Layer Media, Brännare, Booktype

  1. #481
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej
    Jag har en fråga innan jag köper en xbox360.

    har en laptop hemma med en matshita dvd-brännare, uj845d för att vara exakt som ska klara att bränna dvd+r dl skivor.

    men jag har testat att göra det där med booktype för brännaren och det går inge vidare, inte heller finns det något firmware för min brännare som jag kan använda. är det fortfarande ett krav det där med booktype för att kunna bränna skivor för att spela på sin 360?

    ska köpa en 360 med samsung läsare för att vara på säkra sidan. vet inte riktigt hur stor skillnad det är nu t.ex. med nya xtreme om det är en samsung dvd eller ej på 360n.


    vore tacksam för svar.

  2. #482
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Om man får läsfel då och då när man spelar (disc read error så man måste starta om konsolen) vad tyder det på? Bränner verbatim med Nec 2510. Har fått samma error med orginalskivor också. Är det vanligt att man får det på Xbox 360 eller? (har bara haft någon månad). Har iXtreme 1.2 och samsungläsare. Vet inte vad för version då jag inte flashat den själv och glömde fråga, ny konsol i alla fall tillverkad i år om jag inte missminner mig.

  3. #483
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Har stött på ett problem. Är helt ny med detta men har de senaste dagarna försökt läsa in så mycket det går och för att göra ett försök så åkte jag och köpe en skiva, Tdk dvd+r dl.
    Tog hem Clonecd och "Forza Motorsport 2 PAL XBOX360-GST". När jag skulle börja bränna så kom de upp ett meddelande om att det inte fanns tillräckligt med plats på skivan, den klaga inte på minnet utan på tiden(!), 240 min är ju skivan på men enligt Clonecd fanns där bara 52 min(?). Tog istället hem imgburn, där kom jag nästan hela vägen. Den körde igång brännarn men började inte skriva till skivan. Efter ca 8 timmar hade den försökt om och om igen men jag förstod aldrig riktigt var felmeddelandet var, nåt error var det iaf, dock så verkar skivan vara helt ny iaf.
    Brännarn jag använder är en inbyggd till min laptop "Philips SDVD8820". Finns inga uppdateringar till den, (enligt Philips har det inte behövts).

    Frågetecknerna är då:
    Är min brännare dålig? (ska klara DL)
    Har jag ställt in programmen fel? (layerbacken är korrekt)
    Har jag valt en dålig skiva? (trodde tdk gjorde bra skit)

  4. #484
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    aa, de funkar kanon.

  5. #485
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Alfahanen Visa Inlägg
    Frågetecknerna är då:
    Är min brännare dålig? (ska klara DL)
    Har jag ställt in programmen fel? (layerbacken är korrekt)
    Har jag valt en dålig skiva? (trodde tdk gjorde bra skit)
    Börja med att testa med en annan skiva, förslagsvis Verbatim.
    Funkar det fortfarande inte skulle jag tro att det är din brännare som behöver bytas ut.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  6. #486
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Bytte till Verbatim och nu funkar det. Förstår inte varför det funkar så klockrent med Verbatim men inte med Tdk. Har det verkligen med kvalité att göra?

  7. #487
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Svar JA - Verbatim är odiskutabelt bäst vad gäller kvalitet.
    Sen kan du absolut få det att funka med andra, billigare märken. Men vill man slippa massa strul och förstörda skivor så är det lika bra att satsa på Verbatim.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #488
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Min fråga är varför folk kör något annat än Verbatim?

    Med priserna på ************ finns det absolut ingen riktig anledning att ta något annat. Polaren har inte haft en enda felbränning på 112D brännaren och då har den körts hårt nu på senare tid.

    Visst finns det billigare skivor men större risk för felbränning och att de inte funkar, blir dyrare i längden
    360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

  9. #489
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Det jag menar var att jag tycker inte priserna verka skilja så mycket när man ska köpa DL skivor av kvalité. Vad har en Verbatim skiva som inte en TDK skiva har? Förstår ni hur jag menar...

  10. #490
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Vem påstår att TDK är kvalitet?
    "Hög" prislapp är inte lika med kvalitet.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  11. #491
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tjena, Va tror ni om denna SATAbrännare? är det nån som har den? är det nåt att ha och bränna DL med?

    http://*************.se/produkt.php?e=135650
    Radera länken om den inte är gilltig.

    Brännaren är en: Lite-On SH-16A7S
    Last edited by arde_81; 2007-08-09 at 15:51. Anledning: Mo:Nr

  12. #492
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Någon som testat TuffDisc skivor? De kostar mindre än hälften än verbatim och ska enl. reklamen vara populära för 360 bränning. Har alltid kört verbatim och de har alltid funkat klockrent. Undrar dock om dessa kan vara ett mer prisvärt alternativ.

  13. #493
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    är det dessa skivor som är de bästa för 360 ? >>>

    http://se.********.dk/?page=products&product_id=414 <<<

  14. #494
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Bäst är "Verbatim DVD+R DL"
    2,4X-, 8X- eller 16X-speed spelar egentligen ingen roll för kvalitén... men hade du tänkt att bränna i 4X så måste du ju se till att ha en skiva som klarar det.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  15. #495
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    måste man vända på skivan för att bränna eller hur funkar det? vad är det för skillnad att bränna vanliga och bränna DL? funkar IMGburn?

  16. #496
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    hehe.. nä.
    När man bränner DL så bränner den i 2 lager (Dual Layer) inte på 2 sidor.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  17. #497
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    hur vet man att ens bännare klarar av att bränna då? har en hl-dt-st DVDRRW GWA 4164b ...

  18. #498
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Testa google.com
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  19. #499
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    har läst på lite nu...

    ska ju köpa en ny konsol om jag får tag i en samsung. kommer det att funka med...

    Skivor: Verbatim DVD+R DL
    Brännare: hl-dt-st DVDRRW GWA 4164b (LG)
    program: IMGburn
    Läsare: Hoppas på en samsung, går det annars med Hitachi eller BenQ?

    jag undrar om jag behöver ändra booktype?
    för när man gick in i booktype så kunde man välja, Drive(For DVD+R DL Media) ska jag välja det?
    och ska jag ändra New Settings till Normal eller DVD-ROM?

  20. #500
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    52
    Respekt
    21
    Är en NEC DVD DL brännare bra?
    Tror jag såg dom för runt 400 kr...

    Eller ska man köpa något annat när man ändå är igång ?
    Vilken är bäst ?

    Tackar

    // André
    PSP 1.5 Jap Original, 4gb Hd, 2x batteri (3.40 flash)
    Xbox (Flashad, ej chippad)
    Xbox 360 (iXtream 1.2)
    EEE 901 WinXp

  21. #501
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Ska du ändå köpa nytt så kan du lika gärna satsa på en Pioneer 111D även om de flesta DL-brännare idag brukar funka.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  22. #502
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej!

    Har en Lite-on dvdrw sohw-1633s brännare, är det någon som har erfarenhet av den brännaren om den funkar till Xbox 360´n?? Har en samsung läsare i boxen.
    Tacksam för svar!
    Mvh
    /
    Ola

  23. #503
    Registrerade
    May 2002
    Från
    norrköping
    Inlägg
    137
    Respekt
    23
    jag undrar jag har pioneer 111d med firware 1.19 bör jag uppgradera firmware och är det svårt eller bara att köra senaste filen heter 1.29 tror jag
    t.e

  24. #504
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av samplehead Visa Inlägg
    Någon som testat TuffDisc skivor? De kostar mindre än hälften än verbatim och ska enl. reklamen vara populära för 360 bränning. Har alltid kört verbatim och de har alltid funkat klockrent. Undrar dock om dessa kan vara ett mer prisvärt alternativ.
    De hade slut på Tuffdisc och skickade mig ett 25-pack Datawrite dvd+r dl istället. Var väldigt skeptisk först, men testade att bränna en backup av Bioshock och döm om min förvåning när det fungerade klockrent. Kör med Pioneer-111D & har samsung läsare. Datawrite skivorna kostade ca 10:-/st

  25. #505
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Försökte mig på att bränna ett spel med IMGBURN men får detta felmeddelande:


    Vad betyder det?

  26. #506
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Skulle gissa på något problem med skivan du bränner på.
    Vad är det för märke?

    Du har koll på att det MÅSTE vara DVD+R DL för att det ska funka?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  27. #507
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Skulle gissa på något problem med skivan du bränner på.
    Vad är det för märke?

    Du har koll på att det MÅSTE vara DVD+R DL för att det ska funka?
    Jag har Verbatim DVD+R DL printable.

  28. #508
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av matte75 Visa Inlägg
    Försökte mig på att bränna ett spel med IMGBURN men får detta felmeddelande:


    Vad betyder det?
    Jag fick exakt samma problem när jag brände i DVD-Decrypt på 97% med Traxdata-skivor. Vi har nästan samma brännare. Min slutar med GSA-4084N.

  29. #509
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Ozorov Visa Inlägg
    Jag fick exakt samma problem när jag brände i DVD-Decrypt på 97% med Traxdata-skivor. Vi har nästan samma brännare. Min slutar med GSA-4084N.
    Fick du någon ordning på det sen? Eller vad gjorde du åt det?

  30. #510
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av matte75 Visa Inlägg
    Fick du någon ordning på det sen? Eller vad gjorde du åt det?
    Jag fick slut på skivor

    Ska testa ikväll igen om skivorna kommer idag.

    Matte75: Vilken firmwire-version har du på brännaren? Jag bör få Verbtim skivor imorrn, återkommer om det funkar.
    Last edited by Ozorov; 2007-09-06 at 21:34.

Sida 17 av 26 FörstaFörsta ... 71516171819 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •