Sida 19 av 26 FörstaFörsta ... 91718192021 ... SistaSista
Visar resultat 541 till 570 av 780

Diskussion: Dual Layer Media, Brännare, Booktype

  1. #541
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    DVD+R 8,5 GB MediaRange Double Layer 2.4x Speed *Xbox 360 compatible*

    kan dessa skivor vara nå att ha? hmm

  2. #542
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Skule behöva lite hjälp, försöker bränna med min NEC ND-3520AW brännare som ska stödja DL, Bränner med Verbatim skivor och har försökt med både CloneCD och IMGburn. Har nyaste frimwaret från NEC
    Försökte bränna första gången på denna brännare idag så jag har inte haft problem med den förut när jag ska använda vanliga DVD/CD skivor.
    Prövade bränna en vanlig skiva och det började utan problem.
    Då lutar det ju åt att den inte stödjer DL men det ska den göra enligt specs på nätet :|


    Här är errormedelandet jag får från IMGburn

    I/O! Error!

    Device: [0:0:0] _NEC DVD_RW ND-3520AW 3.07 (D (ATA)

    ScsiStatus: 0x02
    Interpretion: Check Condition

    CDB: BF 00 00 00 00 00 00 20 00 0C 00 00
    Interpretion: Send DVD Structur - DVD+R DL Boundary Information

    Sense Area: 70 00 03 00 00 00 00 0A 00 00 00 00 73 03 00 00 00 00
    Interpretion: Power Calibration Area Error
    Last edited by UniQ; 2007-11-25 at 10:41.

  3. #543
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    UniQ: Vilken hastighet bränner du i och vilka skivor använder du?

  4. #544
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Som jag sa använder jag verbatim och har prövat både 2.4 och 4x

  5. #545
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    DVD+R 8,5 GB MediaRange Double Layer 2.4x Speed *Xbox 360 compatible*

    kan dessa skivor vara nå att ha? hmm
    Kan säga att ca 8 av 10 funkar som dom ska. Bränner i Clone CD med en NEC ND 3540A och har en Hitachi läsare i boxen.
    Enligt mig ett helt OK köp.

  6. #546
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    2.4X & PIONEER DVR-K17 (Slim DVD-r), FW 1.00 & DVD+R DL Ritek (Traxdata)
    Fungerar perfect!

    4x & Samsung SH-D162D, FW 1.06 & DVD+R DL Ritek (Traxdata)
    Fungerar perfect!

    program: imgBurn hittar allt själv ställer in manuell layerbreak.

    Båda är brännda för första gången någonsin på vardera mina brännare utan problem, jag följde alla guider här med senaste FW max 4X etc, upplever att Samsungen brännde bättre, den la sig på 4x och rörde sig inte en enda Kb/s tills allt var klart, Pioneeren däremot fick kämpa en del ner till 1.8-2.4x under perioder. Kör vjälvklart allt på en ordentligt defragmenterad drive osv.

  7. #547
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    LG, NEC till Hitachi

    Hej!

    Jag sitter inne på en LG GSA H55N som jag tror stöder Double Layer, eller?

    G GSA H55N Super-Multi DVD±RW- (±R DL-) / DVD-RAM-enhet
    Stödda mediatyper: CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RAM, DVD-RW, DVD+RW, DVD+R, DVD+R DL, DVD-R DL

    I min bärbara har jag en:

    Sony NEC Optiarc AD-5540A DVD±RW-enhet (±R DL)
    Stödda mediatyper: CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+RW, DVD+R, DVD+R DL, DVD-R DL

    I konsolen har jag en Hitachi läsare. Kommer någon av dessa brännare fungera?

    Men snälla, säg inte att jag måste köpa ännu en brännare

  8. #548
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    "tror stödjer Double Layer?"
    Det är ju bara att läsa innantill. DL = Dual/Double Layer.

    Förmodligen funkar båda brännarna. Bara att testa
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  9. #549
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Dubbel koll..

    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    "tror stödjer Double Layer?"
    Det är ju bara att läsa innantill. DL = Dual/Double Layer.

    Förmodligen funkar båda brännarna. Bara att testa
    Ursäkta att man är så dum att man dubbelkollar då.

    Det jag däremot vill veta är:

    Jag köpte mitt 360 idag och snokade runt lite på nätet och kunde läsa mig till att NEC inte fungerade vidare bra med Hitachi läsaren som sitter i min box. Och att prova känns ju inte vidare kul heller då skivor inte är grattis. Får väl höra med den som chippar det åt mig istället.

    PS. Vilket program är bäst att bränna i? CloneCD Imgburn?

  10. #550
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Jag hoppas du inte ska chippa din 360. Flasha den istället, det är mycket bättre än chip.

    Tror inte den som moddar din box åt dig kan svara på det heller. De den personen däremot säkert kommer tipsa om är Pioneers brännare 111D eller 112D som brukar funka bra. Däremot har jag läst en del om folk med laptops som har haft strul med bränning. Så ska jag ge dig något tips så är det nog snarare att testa din LG-brännare.

    Vilket program som är bäst går inte heller att svara på. Det är en smaksak. Båda är bra för att bränna 360-spel. Jag själv föredrar CloneCD.... men som sagt ImgBurn funkar lika bra det.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  11. #551
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Tack

    Yes, flasha menar jag. Blir nog lite lättare ;-)

    Har jag förstått det rätt att det är LG som tillverkar Hitachi brännaren i X-boxet? Men jag ska följa dit råd och "krydse mine fingrer" (som man säger i Danmark) på att det går att bränna med min LG i den stationära.

    Är det Verbatim skivorna som är bäst till Hitachin eller spelar det ingen större roll vad det är för skivor?

  12. #552
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Vem som tillverkar Hitachi LÄSAREN i xboxen vet jag faktiskt inte.... men som sagt. Testa med din LG-brännare. Det kommer troligtvis funka jättebra.

    Verbatim är tveklöst bäst om du frågar mig. Jag har själv Samsung-drive i båda mina 360's, men jag har bränt en del till polare med Hitachi-drives.
    Är uppe i nånstans 200 utbrända spel vid det här laget. Alla på Verbatim utan ett enda problem.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  13. #553
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    kommer brännaren Samsung SH-S203D 20X DVD±RW fungera o bränna 360 spel med? och måste man ändra bittseting lr är det som på pioneer att man bara kan bränna på? Behöver en ny brännare för min pioneer är konstig...

  14. #554
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17

    Pioneer DVR-108, bitsetting?

    Hej,
    Jag har en Pioneer DVR-108 med FW 1.18 och undrar om den kan göra 1:1 kopior av xbox360 spel images?

    Det går inte att ställa in bitsetting på Pioneers brännare har jag läst, är det ett problem?
    Jag har även läst att Pioneer brännaren gör perfekta kopior, vad gäller för min brännare?

    DVR-111BK är också en brännare som anges i forumen, har den ställbar "bitsetting"?

    Jag har bränt ett par spel till kompisen för 1år sedan, och dom fungerar bra på hans 360.
    Men då gjordes ingen SS kontroll på dessa images, så det är väl möjligt att han kommer att bli bannad från live med dessa spel.

    Tacksam för svar

  15. #555
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Thumbs up Funkade..

    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Jag hoppas du inte ska chippa din 360. Flasha den istället, det är mycket bättre än chip.

    Tror inte den som moddar din box åt dig kan svara på det heller. De den personen däremot säkert kommer tipsa om är Pioneers brännare 111D eller 112D som brukar funka bra. Däremot har jag läst en del om folk med laptops som har haft strul med bränning. Så ska jag ge dig något tips så är det nog snarare att testa din LG-brännare.

    Vilket program som är bäst går inte heller att svara på. Det är en smaksak. Båda är bra för att bränna 360-spel. Jag själv föredrar CloneCD.... men som sagt ImgBurn funkar lika bra det.
    Min LG-brännare i min stationära dator klarade att bränna ut backupspel för mitt flashade x-box 360 (hitachi v79). Brände med CloneCD och Verbatim vilket har funkat perfa! Nu återstår bara att prova NEC brännaren i den bärbara.

  16. #556
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Grattis!
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  17. #557
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17

    Min hårdvara fungerar till 100% - So far so.....

    Tja, jag vill bara dela med mig av min hårdvara, som fungerar till 100% för mig.

    Rippning av Xbox360 orginal spel från PC till image:
    Samsung SH-D162D (KREON FW v1.0) med XBC

    Bränning:
    Pioneer DVR-108 med regionsfri fw - 100% fungerande kopior. < 25st

    XBOX360:
    Xbox360 (gamla mod) med Samsung drive flashad med iXtreme v1.4.

    Media:
    Verbatim DVD+R DL 2.4x

    /360RFUN

  18. #558
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    vart kan man få tag på billiga dvd+r DL skivor? förutom nätet..
    dem billigaste jag hittade var i computercity inne i stan, verbatim dvd+r dl 5pack för 159:-

  19. #559
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    hjälp mig..

    Citat Original inlägg av samplehead Visa Inlägg
    Kan också intyga att NEC 2500 funkar bra med hackat firmware. Köpte ett 10-pack verbatim dl och hitils har alla spel fungerat utom ett och det var varken brännarens eller skivornas fel. Jag var för ivrig och missade att det var en ntsc relese.
    mitt Xbox 360 är flashat och allt och jag har köpt en brännare en EZ-Dub som bränner dual layer.. jah är ny på detta att bränna o ha sig så jag tänkte om jag skriver det jag gör så kanske någon kan säga vad ja gör för fel.
    Jag tankar ner spelen till ex Condemned.2.Bloodshot.USA.XBOX360-iMARS och avänder standardprogrammet som följde med med brännaren och bränner det hela... och inget funkar, det står bara att jag ska spela upp skivan i media center och att det är en mixt media disk :S :S jag är helt sjukt vilsen på detta.. jag prövde att dra spelen genom winrar men då blir dom för stora för programet, trots det att dom inte ändras i storleken... :S

  20. #560
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av hjalpmig Visa Inlägg
    mitt Xbox 360 är flashat och allt och jag har köpt en brännare en EZ-Dub som bränner dual layer.. jah är ny på detta att bränna o ha sig så jag tänkte om jag skriver det jag gör så kanske någon kan säga vad ja gör för fel.
    Jag tankar ner spelen till ex Condemned.2.Bloodshot.USA.XBOX360-iMARS och avänder standardprogrammet som följde med med brännaren och bränner det hela... och inget funkar, det står bara att jag ska spela upp skivan i media center och att det är en mixt media disk :S :S jag är helt sjukt vilsen på detta.. jag prövde att dra spelen genom winrar men då blir dom för stora för programet, trots det att dom inte ändras i storleken... :S
    läs faq http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27516, där står allt. du måste bränna med imgburn eller clonecd. glöm inte layerbreak. finns massa trådar om detta.

    1. ladda hem imgburn.
    2. ställ in layerbreak till 1913760 under settings write (Layer Break).
    3. öppna .dvd filen du packade upp (eller ison) i imgburn.
    4. bränn.
    Last edited by int21; 2008-08-07 at 12:50.

  21. #561
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    läs faq http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27516, där står allt. du måste bränna med imgburn eller clonecd. glöm inte layerbreak. finns massa trådar om detta.

    1. ladda hem imgburn.
    2. ställ in layerbreak till 1930760 under settings write (Layer Break).
    3. öppna .dvd filen du packade upp (eller ison) i imgburn.
    4. bränn.
    int21 du verkar kunna detta.. men, hur gör jag med winrar?? skulle uppskatta om du bara skulle kunna skriva vad jag ska göra btw, var ligger dvd filen?? mvh hjalpmig

  22. #562
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av hjalpmig Visa Inlägg
    int21 du verkar kunna detta.. men, hur gör jag med winrar?? skulle uppskatta om du bara skulle kunna skriva vad jag ska göra btw, var ligger dvd filen?? mvh hjalpmig
    hur du gör? du packar upp .rar filerna du laddat hem som vanligt. högerklicka på .rar filen och ta "packa upp" tex... eller gör det via programmet. du ska då få en .dvd fil och en imagefil på ca 7gb.

  23. #563
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hur du gör? du packar upp .rar filerna du laddat hem som vanligt. högerklicka på .rar filen och ta "packa upp" tex... eller gör det via programmet. du ska då få en .dvd fil och en imagefil på ca 7gb.
    öhhh, jag öppnar mappen som jag laddat ner, ser .rar filerna, högerklickar men det står inte om att packa upp :S
    det står bara extrack files eller extrack here... :S

  24. #564
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av hjalpmig Visa Inlägg
    öhhh, jag öppnar mappen som jag laddat ner, ser .rar filerna, högerklickar men det står inte om att packa upp :S
    det står bara extrack files eller extrack here... :S
    "extract here" översatt till svenska är "packa upp här". tar du "extract files" så kan du välja var den ska packa upp till.

  25. #565
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    "extract here" översatt till svenska är "packa upp här". tar du "extract files" så kan du välja var den ska packa upp till.
    okej.. haha :P jag har börjat extrackta filerna nu.. vad ska jag göra sen?? och vad kommer det bli av det jag extracktar?

  26. #566
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av hjalpmig Visa Inlägg
    okej.. haha :P jag har börjat extrackta filerna nu.. vad ska jag göra sen?? och vad kommer det bli av det jag extracktar?
    den kommer packa upp en .dvd fil och sjävla imagefilen som ska brännas där du valde att packa upp dem. sedan gör du detta.

    1. ladda hem imgburn. http://www.google.se/search?q=imgburn
    2. ställ in layerbreak till 1913760 under settings / write (Layer Break).
    3. öppna .dvd filen du packade upp (eller ison) i imgburn.
    4. bränn.

    annars...

    läs faq http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27516, där står allt. finns massa trådar om detta.
    Last edited by int21; 2008-08-07 at 12:49.

  27. #567
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    den kommer packa upp en .dvd fil och sjävla imagefilen som ska brännas där du valde att packa upp dem. sedan gör du detta.

    1. ladda hem imgburn. http://www.google.se/search?q=imgburn
    2. ställ in layerbreak till 1930760 under settings / write (Layer Break).
    3. öppna .dvd filen du packade upp (eller ison) i imgburn.
    4. bränn.

    annars...

    läs faq http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27516, där står allt. finns massa trådar om detta.
    haha okej, ligger på 45 % nu. funkar det inte så är det väl någpt annat, tack som fan

  28. #568
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    45
    Respekt
    17
    Med chans för uprepning så skriver jag detta ändå:P
    Har nyligen köpt mig ett par sånahär DL skivor
    http://se.********.dk/?page=products&product_id=1063
    Är detta något att ha när de gäller bränning av xbox 360 spel?
    Alla rekomenderar ju jämt Verbatim skivor som är lite dyrare, vad är egentligen skillnaden på dessa som jag köpt och Verbatim? Spelet blir väl inte sämre för att skivorna är de om man bara ser till att bränna sakta eller?

  29. #569
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Nu funkar inte länken du har skrivit in.... men skillnaden är kvalitén.
    Visst, det kan gå jättebra att bränna på billigare skivor, eller så får du massa strul - errors och andra problem när du ska bränna. Har du väl bränt ut ett spel så kan det bli problem sen när du ska spela. Du kan få dirty disc, spelet bryts bara plötsligt o.s.v.
    Så i längden lönar det sig att köpa bra kvalitet.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  30. #570
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    45
    Respekt
    17
    okey, då kanse de inte är helt meningslöst köp iaf då man kan ju alltid köpa lite dyrare skivor till dom spelen man spelar mest med och bränna spel man är osäker på på dom billigare skivorna

    såg att de stog såhär på sidan nu också, vad menar dom med detta?
    NOTICE:

    only for dives, which support the DVD+R DL in 8xspeed.
    Not downwards compatible!!!
    Last edited by torva; 2008-04-24 at 18:24.

Sida 19 av 26 FörstaFörsta ... 91718192021 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •