Sida 3 av 26 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 780

Diskussion: Dual Layer Media, Brännare, Booktype

  1. #61
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Yamaha_power
    Ja, det fungerade. Har testat 2 spel än så länge. Ridge racer 6 och farcry insticts. Båda fungerar bra.
    Kan också intyga att NEC 2500 funkar bra med hackat firmware. Köpte ett 10-pack verbatim dl och hitils har alla spel fungerat utom ett och det var varken brännarens eller skivornas fel. Jag var för ivrig och missade att det var en ntsc relese.

  2. #62
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av samplehead
    Kan också intyga att NEC 2500 funkar bra med hackat firmware. Köpte ett 10-pack verbatim dl och hitils har alla spel fungerat utom ett och det var varken brännarens eller skivornas fel. Jag var för ivrig och missade att det var en ntsc relese.
    Skriv gärna vilken DVD du har i din 360.

  3. #63
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av gustafaboo
    Jag tänkte på det direkt efter, men det är lite missvisande när dom har ett 10pack på bilden.

    Förresten vilken sorts DL skiva är "billig" men bra?

    Edit: Här hittade jag iaf ett 10pack för 175:-http://www.dataparadiset.com/default.asp?pid=31734
    Är det bra kvalite på skivorna?
    Här är samma skivor på ********** som kostar 759:-
    http://www.*********.com/prod.php?id=46292


    jag köpte hp dual skivor på ********.com o dom funkar bra som tusan på hitachin med pioneer 111d med senaste firm
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  4. #64
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av DeNiro
    Skriv gärna vilken DVD du har i din 360.
    Det är en samsung läsare

  5. #65
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Vad kostar HP-skivorna då?
    Jag har en Lite-On brännare om det spelar någon roll

  6. #66
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av gustafaboo
    Vad kostar HP-skivorna då?
    Jag har en Lite-On brännare om det spelar någon roll
    Jag har också en LiteOn brännare. Och med verbatim funkar det bra. HP skivorna är ju billigare men har inte vågat beställa
    Beställde 10 verbatim för 370:- med frakt.

  7. #67
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Har precis köpt en Pioneer 111D...FW1.06. Ska ja uppdatera FWn eller ska ja låta den vara???? Nån som vet vilket som är bäst att göra.

  8. #68
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    det ska inte spela nån roll då booktype är satt till dvd-rom som standard i pioneer brännarna

  9. #69
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Ok. Tack!

  10. #70
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Godfather_C
    jag köpte hp dual skivor på ********.com o dom funkar bra som tusan på hitachin med pioneer 111d med senaste firm
    Och det senaste firmet... är det 1.23 eller???

  11. #71
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pengopai
    Och det senaste firmet... är det 1.23 eller???
    Jag bränner Verbatim med Pioneer 111D FW 1.06 till min Hitachi FW47.
    Fungerar väldigt bra.

  12. #72
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av DeNiro
    Jag bränner Verbatim med Pioneer 111D FW 1.06 till min Hitachi FW47.
    Fungerar väldigt bra.
    Väldigt bra som i att skivorna startar lika smidigt som original, eller "väldigt bra" som i "vänta på att månen är i nedan, starta diskmaskinen, sätt radion på P3, dansa regndans runt xboxen, starta, tryck på eject, sätt i en salamiskiva, stäng av boxen genom att rycka proppen i skåpet, slå på boxen med en röd blyertspenna osv..."?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #73
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dohgren
    Är det någon som har testat nedanstående? Jag undrar ifall man ska rusa iväg och köpa en Pioneer 111D eller ifall det finns _någon_ som har klarat att bränna en backup till Hitachin med en NEC-brännare?

    ---------

    NEC burners stil wont do the trick with the 1.1 firmware, getting dirty disc errors, not one successful boot yet sad.gif

    NEC 3520a
    NEC 6650
    Verbatim 2.4x and 1x

    Nothing works sad.gif

    Trying a Lite-On later on with verbatims, this has been reported to work by some ppl.

    ---------
    HI
    check if you have set your booktype to dvd ROM . not dvd + R DL
    Try upgrading your NECS firmware for that .
    Liggy has made modified firmware for the NEC activiating all booktypes (including DVD ROM,,, this is what you will need) and some other features such as removing the riplock and regionfree.
    HE has firmware for both your drives .
    use a programm called binflash to dump the firmware into your nec drive. you can find this here http://binflash.cdfreaks.com/#download
    After you dumped the new firmware into your drive you can change the booktype with the same program.

    you might find this tool usefull aswell
    http://quikee.cdfreaks.com/NecDump/NecDump_1.2.3.rar
    Har provat detta nu men min nec brännare och det funkar inte. Brännde en Verbatim 2.4x efter den "hackade" nya firmwaren. Jag tycker man kan see det som att har man en Nec brännare och en Hitachin dvd läsare i Xboxen e du fuckad har bränt sönder 4 Verbatim skivor

    Har iallafall beställ en pioneer brännare nu d111 hoppas den kommer snart

  14. #74
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Hej
    jag har ett jobbigt problem. Jag har bränt ut realeserna: Top_Spin_2_Pal_Multi5_XBOX_UNLIMITED
    Tomb.Raider.Legend.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
    till mitt butiksfirmwareflashade xbox 360. Jag har brännt IMAGE.dvd filen och sett till att jag har dem i samma mapp som IMAGE.iso filen i clone cd(bränn från imagefil). där funkar bränningen fin fint medhjälp av min Nec Nd 3530A(som enligt nero info tool ska kara att bränna dvd dl)och mina DATASAFE dvd+r dl. När jag stobbar in skivan i min box med samsung läsare får jag efter ca 20 sekunder upp unrecognized disc.

    När jag försöker öppna IMAGE.dvd filen i ImgBrn för att bränna får jag upp ett felmedelande att filen inte går att hitta. Jag har ställt in rätt layer break i write settings.

    Snälla kan någon säga vad jag gör för fel jag har bränt upp 3 gånger 32,50 kr. Skulle bli väldigt tacksam för ett svar

  15. #75
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av razr
    Hej
    jag har ett jobbigt problem. Jag har bränt ut realeserna: Top_Spin_2_Pal_Multi5_XBOX_UNLIMITED
    Tomb.Raider.Legend.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
    till mitt butiksfirmwareflashade xbox 360. Jag har brännt IMAGE.dvd filen och sett till att jag har dem i samma mapp som IMAGE.iso filen i clone cd(bränn från imagefil). där funkar bränningen fin fint medhjälp av min Nec Nd 3530A(som enligt nero info tool ska kara att bränna dvd dl)och mina DATASAFE dvd+r dl. När jag stobbar in skivan i min box med samsung läsare får jag efter ca 20 sekunder upp unrecognized disc.

    När jag försöker öppna IMAGE.dvd filen i ImgBrn för att bränna får jag upp ett felmedelande att filen inte går att hitta. Jag har ställt in rätt layer break i write settings.

    Snälla kan någon säga vad jag gör för fel jag har bränt upp 3 gånger 32,50 kr. Skulle bli väldigt tacksam för ett svar
    Du behöver nog en ny brännare (LiteOn eller Pioneer) och verbatim skivor.

  16. #76
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Ska bara höra efter så jag har köper rätt. Är det denna brännaren jag ska ha? http://se.pricerunner.com/computing/.../573245/prices

  17. #77
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bluebulls84
    Du behöver nog en ny brännare (LiteOn eller Pioneer) och verbatim skivor.
    Men de ska väll funka med Nec brännare till samsung läsaren? Och skivorna skulle enligt butiken funka att bränna xbox 360 spel på

  18. #78
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    73
    Respekt
    20
    Det funkar då fint för mig med NEC... Min info har jag lagt till som signatur... Köpte 50 st Traxdata för ca 20:-/st...
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

  19. #79
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Kan man få nåt bra svar på vilka skivor som funkar bra till Pioneer 111D och samsung-läsaren? Verbatim är lite väl dyra , iaf där jag har hittat.

  20. #80
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Till Samsung funkar många olika typer av skivor. Jag kör på:

    Ritek Printable Double Layer DVD+R 8.5Gb 2.4x in 50-pack.
    Mediacode: Ritek D01

    Dem fungerar utmärkt. Köpte ett 50-pack från opusshop.nl för cirka 900 sek ~18 kr/skivan.
    Sen fungerar Traxdata också bra, de har Mediacode: RITEK-D01-001.

    Jag råder dig att beställa från tyskland för i Sverige är skivorna svindyra. Två bra shoppar:
    http://www.opusshop.nl/ (den jag handlade från)
    http://www.jaydisc-media.de/english/

    Lycka till!

  21. #81
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av razr
    Hej
    jag har ett jobbigt problem. Jag har bränt ut realeserna: Top_Spin_2_Pal_Multi5_XBOX_UNLIMITED
    Tomb.Raider.Legend.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
    till mitt butiksfirmwareflashade xbox 360. Jag har brännt IMAGE.dvd filen och sett till att jag har dem i samma mapp som IMAGE.iso filen i clone cd(bränn från imagefil). där funkar bränningen fin fint medhjälp av min Nec Nd 3530A(som enligt nero info tool ska kara att bränna dvd dl)och mina DATASAFE dvd+r dl. När jag stobbar in skivan i min box med samsung läsare får jag efter ca 20 sekunder upp unrecognized disc.

    När jag försöker öppna IMAGE.dvd filen i ImgBrn för att bränna får jag upp ett felmedelande att filen inte går att hitta. Jag har ställt in rätt layer break i write settings.

    Snälla kan någon säga vad jag gör för fel jag har bränt upp 3 gånger 32,50 kr. Skulle bli väldigt tacksam för ett svar
    om du öppnar editerar den lilla filen kan ja slå vad om att det inte står samma filnamn där i som de ska vara kolla det..står det annat namn ändra o bränn bara.

  22. #82
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Yamaha_power
    Till Samsung funkar många olika typer av skivor. Jag kör på:

    Ritek Printable Double Layer DVD+R 8.5Gb 2.4x in 50-pack.
    Mediacode: Ritek D01

    Dem fungerar utmärkt. Köpte ett 50-pack från opusshop.nl för cirka 900 sek ~18 kr/skivan.
    Sen fungerar Traxdata också bra, de har Mediacode: RITEK-D01-001.

    Jag råder dig att beställa från tyskland för i Sverige är skivorna svindyra. Två bra shoppar:
    http://www.opusshop.nl/ (den jag handlade från)
    http://www.jaydisc-media.de/english/

    Lycka till!
    Låter ju bra. Har du en Pioneer brännare eller? Jag vill vara säker på att det kommer att fungera så jag inte står här med 50 skivor sen som jag inte har användning av...

    Tack för svaret iaf Yamaha Power.....

  23. #83
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Steffe
    Låter ju bra. Har du en Pioneer brännare eller? Jag vill vara säker på att det kommer att fungera så jag inte står här med 50 skivor sen som jag inte har användning av...

    Tack för svaret iaf Yamaha Power.....
    Jag har en brännare som heter Benq dw 1655, men funderar på att skaffa en pioneer 111d då dem ska vara otroligt bra. Har en kompis som har moddat sin xbox 360 (med samsung läsare). Har har pioneer 111d och har brännt på ett flertal olika skivor med mediacode: ritek D01 (bland annat traxdata och profselect).
    Hans skivor har fungerat till 100% i boxen så du kan vara lugn. Det kommer att fungera. Traxdata med mediacode: Ritek D01 är ungefär samma skivor som RITEK fullface printable med mediacode: Ritek D01


    Samsungen är inte lika känslig när det gäller media/brännare som hitachin. Så var glad att du har en Samsung. Kan tilllägga att jag har brännt några spel med min gamla nec 2500a(bränner inte double layer i orginalutförande) med hackat firmware (som gör att den bränner double layer), och spelen funkade perfekt i min 360. Fungerar bra med benq brännaren också!


    Happy playing!
    //yamaha_power

  24. #84
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Testade nu med lite olika media, kört med verbatin tidigare men har nu testat Fuji och Platinum till min hitachi dvd läsare och båda funkar prima. Fuji skivorna är i samma prisklass som Verbatin men Platinum skivorna är ca 15-20 kr billigare ca 35kr

    Brännare: Pioneer 111D
    CloneCD Ver.5.2.9.1
    Hitachi 47D
    Brännt i 2.4X
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

  25. #85
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    fattar inte alla ska köpa nya DVD brännare när inte Verbatim skivor funkar billigare köpa olika mårken av media innan man gör ngt sådant dastiskt
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  26. #86
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    jag testar mest olika media för att se om de billiga skivorna funkar sparar man ca 30 kr skivan i jämförelse med verbatin så är det värt det
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

  27. #87
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av saxon29
    om du öppnar editerar den lilla filen kan ja slå vad om att det inte står samma filnamn där i som de ska vara kolla det..står det annat namn ändra o bränn bara.
    Nu har jag åter igen bränt ut: Tomb.Raider.Legend.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
    med min Nec nd 3530a på traxdata dvd R +dl i clone cd. Jag brände ut Image.dvd filen som innehöll LayerBreaket: 1913760 och en text med Image.000 (som är den stora filen).
    Jag har även ändrat booktype i Dvdinfopro(dvd dl till dvd rom).bränningen utförs felfritt på låg hastighet men spelet bootar inte i boxen. Någon som har en aning om vad det beror på?
    PS. har letat igenom ett X antal forum efter en lösning på problemet SNÄLLA hjälp!

  28. #88
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    hoppas du inte använder Verbatim igen bara
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  29. #89
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Om du testat på alla olika sätt att få igång skivan så kan det beror det troligen på brännaren eftersom nec brännarna av någon konstig anledning inte vill funka så bra med xboxens dvd.. men om du brännt backupper tidigare med samma brännare så vetta fan.
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

  30. #90
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Raymond
    Om du testat på alla olika sätt att få igång skivan så kan det beror det troligen på brännaren eftersom nec brännarna av någon konstig anledning inte vill funka så bra med xboxens dvd.. men om du brännt backupper tidigare med samma brännare så vetta fan.
    vad menar du med "olika sätt att få igång skivan"

Sida 3 av 26 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •