Sida 4 av 26 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 780

Diskussion: Dual Layer Media, Brännare, Booktype

  1. #91
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Nu har jag efter att noga läst på i denna tråden köpt en Pioneer 111D
    och Ritek Printable Double Layer DVD+R 8.5Gb 2.4x i 50-pack.

    Nu behöver jag bara tips och råd för bränningen, måste man använda CloneCD eller fungerar det även med nyare versioner av NERO ?
    (Är en mer van nero användare.)
    Finns det fö nån bränna360skivor för dummies guide nånstans ?

  2. #92
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Från *******.com
    "Har man problem att starta spelen på hitachi läsaren så kan man prova följande trick.

    1. Starta xbox 360 utan någon skiva i läsaren
    2. Öppna dvdläsaren från dashboard (eject tray)
    3. Sätt en backupskiva i dvdläsaren
    4. Tryck och håll kvar X-knappen på mitten av handkontrollen (inte den blåa knappen)
    5. Välj "turn off console" så stängs luckan automatiskt.
    6. Vänta några sekunder, du hör hur skivan snurrar
    7. Starta xboxen med samma X i mitten av handkontrollen.
    8. Nu borde spelet starta."

    Lycka till!

  3. #93
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av warquz
    Nu har jag efter att noga läst på i denna tråden köpt en Pioneer 111D
    och Ritek Printable Double Layer DVD+R 8.5Gb 2.4x i 50-pack.

    Nu behöver jag bara tips och råd för bränningen, måste man använda CloneCD eller fungerar det även med nyare versioner av NERO ?
    (Är en mer van nero användare.)
    Finns det fö nån bränna360skivor för dummies guide nånstans ?
    Du ska använda clonecd, helst version 5.2.9.1 eller 5.2.8.1.
    Anledningen är att clonecd har funktionen att man kan ställa in ett "custom" layerbreak.Alltså vart någonstans på skivan den ska byta och skriva på nästa lager. Nero har ingen sådan funktion. Informationen om layerbreaket finns i IMAGE.dvd som följer med i Xtreme_Package.rar. Om du öppnar den i notepad ser du följande:

    LayerBreak=1913760 <----(vilken sektor som lagerbytet ska ske)
    IMAGE.000 <----(namnet på imagefilen som ska brännas)

    Skulle image-filen som ska brännas heta något annat är det bara att skriva det på andra raden. Ett exempel är att filen heter game.iso, då ska filen (IMAGE.dvd) heta game.dvd och se ut så här:

    LayerBreak=1913760
    game.iso

    Hoppas du förstår det där. Det lättaste är att bränna ett färdigpatchat spel, då är det bara att starta clonecd och välja att bränna IMAGE.dvd filen (kan också vara något annat namn bara det slutar på .dvd)

    Sedan så ställer du in 2,4x på bränningshastigheten. Sen är det bara att tuta och köra, när jag bränner så låter jag datorn stå för sig själv, ingen multitasking alltså. Tar cirka 35-45 min beroende på brännare, med min ena tar det 37 med den andra tar det 43 min.

    Pioneer 111d sätter booktype dvd-rom automatiskt, så det blir inga problem. Jag rekommenderar dock att du uppgraderar till the dangerous brothers firmware 1.23 innan du bränner. Den ska vara väldigt bra har jag hört.
    Finns att hämta här: http://tdb.rpc1.org/

    Är det några oklarheter så är det bara att fråga vidare.
    Lycka till!

    Här har du en guide som några på xbox.scene har gjort också ifall du vill ha mer information.
    http://files.upl.silentwhisper.net/u...utorialv14.pdf
    //yamaha_power

    Last edited by Yamaha_power; 2006-07-04 at 15:17.

  4. #94
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    SAMSUNG DVD±RW 16X DL INT. Nån som testat o bränna backuper med den? Ja har Hitachi dvd i min 360box.
    Norrköpingsbo!

  5. #95
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    testat göra en boot med hdtv/tv det kan oxå hjälpa.

  6. #96
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Vart kan man köpa en Pioneer 111d (eller vad den heter nu, eller annan som funkar bra med Samsung) i Sthlm City eller norrort?

  7. #97
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    välsorterade data affärer
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #98
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    välsorterade data affärer
    Nämn en!

  9. #99
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Pc Citystore
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  10. #100
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Otroligt utförligt och bra svar.
    Tack och bock !


    / W

    Citat Original inlägg av Yamaha_power
    Du ska använda clonecd, helst version 5.2.9.1 eller 5.2.8.1.
    Anledningen är att clonecd har funktionen att man kan ställa in ett "custom" layerbreak.Alltså vart någonstans på skivan den ska byta och skriva på nästa lager. Nero har ingen sådan funktion. Informationen om layerbreaket finns i IMAGE.dvd som följer med i Xtreme_Package.rar. Om du öppnar den i notepad ser du följande:

    LayerBreak=1913760 <----(vilken sektor som lagerbytet ska ske)
    IMAGE.000 <----(namnet på imagefilen som ska brännas)

    Skulle image-filen som ska brännas heta något annat är det bara att skriva det på andra raden. Ett exempel är att filen heter game.iso, då ska filen (IMAGE.dvd) heta game.dvd och se ut så här:

    LayerBreak=1913760
    game.iso

    Hoppas du förstår det där. Det lättaste är att bränna ett färdigpatchat spel, då är det bara att starta clonecd och välja att bränna IMAGE.dvd filen (kan också vara något annat namn bara det slutar på .dvd)

    Sedan så ställer du in 2,4x på bränningshastigheten. Sen är det bara att tuta och köra, när jag bränner så låter jag datorn stå för sig själv, ingen multitasking alltså. Tar cirka 35-45 min beroende på brännare, med min ena tar det 37 med den andra tar det 43 min.

    Pioneer 111d sätter booktype dvd-rom automatiskt, så det blir inga problem. Jag rekommenderar dock att du uppgraderar till the dangerous brothers firmware 1.23 innan du bränner. Den ska vara väldigt bra har jag hört.
    Finns att hämta här: http://tdb.rpc1.org/

    Är det några oklarheter så är det bara att fråga vidare.
    Lycka till!

    Här har du en guide som några på xbox.scene har gjort också ifall du vill ha mer information.
    http://files.upl.silentwhisper.net/u...utorialv14.pdf
    //yamaha_power


  11. #101
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Jag bränner med en LITEON SHW160P6S brännde med 4x hastighet tog 27 min att bränna med och det fungerade klockrent med min Hitachi dvd så varför ska man bara bränna i 2,4 hastighet

  12. #102
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Vill klar göra ang NEC brännare har en 2510A & brännde en skiva på skoj en TDK & den funkade
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #103
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av falkz
    Jag bränner med en LITEON SHW160P6S brännde med 4x hastighet tog 27 min att bränna med och det fungerade klockrent med min Hitachi dvd så varför ska man bara bränna i 2,4 hastighet
    Funkar det så ser jag inte heller nån anledning att bränna i lägre hastighet än 4x. Anledningen att jag rekommenderade det är för att bränningen oftast blir bättre och folk har rapporterat mer lyckade resultat när de brännt i lägre hastigheter. Dock har jag själv inte testat att bränna i 4x ännu, kanske man skulle göra.

    Citat Original inlägg av pege63
    Vill klar göra ang NEC brännare har en 2510A & brännde en skiva på skoj en TDK & den funkade
    Intressant. Låter som du har riktig tur och en bra laser i din xbox 360. Kanske inte använd speciellt mycket?

  14. #104
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Jo den är använd mycket jag har den som dvd spelare också så den går ofta !!

  15. #105
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Har nu flashat min Nec 3530 med Liggys & dees 104c firmwaren efter att ha läst att det kan fnka om man flashar om Nec brännaren. Brände sedan åter igen en skiva och självklart fungerade den inte

  16. #106
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Blir nog billigare att KÖPA original spel i längden va
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  17. #107
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Ne det blir inte så dyrt, det enda tillägget som behövs om man har en hitachi är en Liteon eller pioneer brännare.
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

  18. #108
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    använder en lg super multi brännare fungerar klockrent bränt med clone cd

  19. #109
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    pajjat fyra skivor med min nec (ND-3540A med Liggys & dees 104c firmwaren) brännare ger upp.
    får bara skitig skiva meddelandet hela tiden. (har hitachi driven)

    Bokade en PIONEER Pioneer DVR 16X, DL +/- 8X CD 40X DVR-111D (411:-)
    itservice.se ligger inne i city ska gitta in o hämta den imorrn
    Last edited by lechill; 2006-07-11 at 09:44.

  20. #110
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

    A

    Fick min 111D Funkade på första spelet som jag brännde med den!!! helt otrolig brännare fast de klart min första brännare var en Pioneer 2x SCSI för länge länge sedan o den var superb

  21. #111
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av lechill
    pajjat fyra skivor med min nec (ND-3540A med Liggys & dees 104c firmwaren) brännare ger upp.
    får bara skitig skiva meddelandet hela tiden. (har hitachi driven)

    Bokade en PIONEER Pioneer DVR 16X, DL +/- 8X CD 40X DVR-111D (411:-)
    itservice.se ligger inne i city ska gitta in o hämta den imorrn

    fan den var slut i butiken nån som vet nån butik i stockholm som säljer den ?
    glöm det mycom på sveavägen har !
    Last edited by lechill; 2006-07-11 at 11:24.

  22. #112
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Läste någonstans om att någon fått Ritek skivor att fungera, men inte Traxdata.
    Eftersom det är samma tillverkare, så måste det nästan ha varit problem med skivan.

    Klipp ifrån Traxdata's hemsida:

    RITEK Corporation decides to market the Traxdata brand throughout Europe, Africa and the Middle East. Conrexx Technology B.V. (RITEK Europe) is given exclusive rights to distribute products under the Traxdata brand name throughout this region. The product portfolio consists of CD and DVD media and accessories.

    Har brännt x antal Traxdata skivor som fungerat bra. OBS! Dock har dock ej testat till XBOX 360

  23. #113
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Nu har jag brännt sönder 10 Ritek-skivor så nu får det vara nog. Någon som är intresserad av dessa? Köpte ett 50-pack så det finns nu 40 kvar. Tydligen så gillar inte min dvd-brännare dessa skivor så jag får köra på Verbatim som jag vet har funkat tidigare.

  24. #114
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Fungerar Ritek skivor (DVD+DL) för att bränna och köra Xbox 360-backups om man har en Pioneer 111d som dvdbrännare

  25. #115
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Jag har en Hitachiläsare i min Xbox 360

  26. #116
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av warquz
    Nu har jag efter att noga läst på i denna tråden köpt en Pioneer 111D
    och Ritek Printable Double Layer DVD+R 8.5Gb 2.4x i 50-pack.

    Nu behöver jag bara tips och råd för bränningen, måste man använda CloneCD eller fungerar det även med nyare versioner av NERO ?
    (Är en mer van nero användare.)
    Finns det fö nån bränna360skivor för dummies guide nånstans ?
    Som en uppföljare kan jag nämna att jag brännt 15 fungerande skivor och 5 coasters under inlärningsfasen.
    Skivorna ovan är helt ok om man har samsungläsare.

  27. #117
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Steffe: Jag är intresserad av skivorna, maila mig på emj(kanelbulle)home.no om du fortf har några till salu.

  28. #118
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Okej nu får ni ursäkta mig men jag är en riktig nybörjare när det gäller sådant här :P.
    Just nu har jag en _NEC DVD_RW ND-3550A (så står det i enhetshanteraren) och jag har efter att läst olika trådar i forumet konstaterat att den är värdelös när det kommer till att bränna xbox360-backups. Jag ska köpa en Pioneer 111d och undrar om det bara är att ta ut den gamla NEC-brännaren och sätta i den nya med samma kablar som NEC-brännaren hade.
    Om det inte fungerar så undrar jag om man kan sätta in Pioneer-brännaren i ett chassi och använda den som extern brännare? Går det då att uppdatera firmware om det behövs?
    MVH
    Mikael Bäck

  29. #119
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Byt du ut din gamla brännare mot den nya, samma kablar etc. Kolla bara så jumprarna ( sitter en liten svart plupp ) på baksidan som indikerar slave, master etc stämmer överrens med det du har på din Nec.
    Extern chassi är helt meningslöst.

  30. #120
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Okej jag har några frågor till angående bränning.
    1.Behöver man något program som dvd info pro om man har clone cd (Min version är 5.2.9.1) för att ställa in att clone cd ska bränna skivan som DVD-ROM?
    2.Om jag förstått saken rätt så ska man byta namn på en IMAGE.000-fil till IMAGE.dvd.
    Är det bara till att byta de tre nollorna mot dvd eller ska man ändra något mer med den filen.
    3.Hur gör man för at bränna .iso-filer och .nrg-filer?
    Har jag rätt om jag säger att spelen som bara innehåller en .iso-fil inte är patchade?
    MVH
    Mikael Bäck

Sida 4 av 26 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •