Sida 16 av 26 FörstaFörsta ... 61415161718 ... SistaSista
Visar resultat 451 till 480 av 780

Diskussion: Dual Layer Media, Brännare, Booktype

  1. #451
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Mjo men grejen är den att jag har samsung med firmware 5.2 och ändå funkar det inte.
    Och mina gamla verbatim-skivor (ej printable) som jag brännde för nått år sen har också slutat funka så det verkar endast vara printable som verkar fungera för min del :S
    Vet du vad det kan bero på?
    MVH
    Mikael Bäck

  2. #452
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Fungerar Pioneers DVR112-brännare lika bra som 111:an?

  3. #453
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Hur kommer det sig att Verbatim är så överlägset bra ?
    Har ju trott att det bara var en hype tills jag provade dom, och är otroligt positivt överraskad av resultatet.

  4. #454
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av warquz Visa Inlägg
    Hur kommer det sig att Verbatim är så överlägset bra ?
    inte så konstigt eftersom MKM media används som referens vid tillverkning av DVD brännare

  5. #455
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har kört Verbatim sedan jag hade Apple II datorer med 5.25" floppydiskar c:a 1978-1985...redan då var dom överlägsna. Dom skulle ALDRIG ta risken att förlora styrkan i sitt varumärke genom att sälja dåliga media...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #456
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag har kört Verbatim sedan jag hade Apple II datorer med 5.25" floppydiskar c:a 1978-1985...redan då var dom överlägsna. Dom skulle ALDRIG ta risken att förlora styrkan i sitt varumärke genom att sälja dåliga media...
    Själv hade jag en FACIT DTC runt 1980, och ja jag använde Verbatim

  7. #457
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Hej! Sitter här på jobbet och har varken tid eller ork att läsa igenom vart och ett av alla svar men jag hoppas någon kan hjälpa mig med min fråga, jag har nyss ominstallerat min burk, har sedan tidigare brännt 360 spel och det har fungerat, men det var evigheter sedan jag installerade ett firmware till min brännare som är en liteon (har inte det precisa namnet på brännaren just nu) så nu är jag lite osäker, tog ner det nyaste firmwaret till just min brännare igår ska det räcka för att kunna bränna med clonecd? Vore jättetacksam för svar.

  8. #458
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Ja.
    Det och att du har senaste versionen av CloneCD och bra skivor.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  9. #459
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Tack för svaret, jag bränner enbart på verbatim skivor
    Har den senaste versionen av clone cd men det trodde jag inte skulle spela någon roll?

  10. #460
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Jo det är superviktigt. Gamla versioner både av Winrar (när man packar upp) och CloneCD kan ställa till massa skit.

    Ganska ofta jag läser "De följde inte med nån .dvd-fil...." Beror nästan alltid på att de försöker packa upp releasen med en äldre version av Winrar....


    Har man senaste versionerna så funkar det som det ska.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  11. #461
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Åh det var som fan. innan jag ominstallerade burken så hade jag brännt ut ca 20 spel med ett winrar och clone cd som jag inte hade uppdaterat på ett halvår. Funkade skitfint för mig. Men visst ligger det nåt i det du säger. Tog hem dvdinfopro igår och såg så alla markeringar för dl var ikryssade också, då ska det väl bara vara att bränna då då?

  12. #462
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Testade nyss att lägga till SS-filen vilket gjorde att img-filen blev större och att labeln blev: multiboot (0 images) istället för unknown. Imp ID är fortfararen unknown och file sys är none. Vad betyder detta?

  13. #463
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Har fått hem en skiva, nu har jag ett försök på mig att bränna så hoppas som sagt att senaste firmwiret till min liteon brännare + senaste versionen av clone cd ska fungera. Har Verbatim skiva ska tilläggas. Är det den lilla eller stota filen man ska bränna? kommer inte ihåg.

  14. #464
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    jag skulle prova med min enda skiva att bränna ett spel. Jag har som sagt en liteon brännare, tog hem så jag kunde ändra booktype till brännaren, gjorde detta, har den senaste versionen av clone cd, skulle börja bränna och vad händer? just ingenting, brännaren står bara och blinkar, lät det vara så i 8 minuter innan jag förstod att nåt var galet, är det nån som fattar vad som kan ha hänt, det skulle ju bara vara att bränna spelhelvetet var det ju sagt, blir så trött. Och nej inget är fel på min brännare, har brännt 360 spel förut men var länge sen så jag har glömt bort alla inställningar. kan nån hjälpa?

  15. #465
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    I IMG BURN
    Settings/Write
    OPTION/layerbrake/USER SPECIFIED
    SECTORS in L0 1913760
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  16. #466
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    okej så du föreslår att jag ska bränna i det programmet då eller? efter att ha gjort de inställningarna är det bara att leta upp dvd filen och sen bränna?

  17. #467
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Vore snällt om någon med erfarenhet kunde ge mig ett tips om jag ska använda img burn med de inställningarna eller om jag ska våga mig på ett nytt försök med clonecd? Alltså den brände vid mitt förök inte en enda procent, kom inte ett felmeddelande under hela 8 minuter, brännaren stod bara och blinkade (hördes knappt ett ljud). Efter 8 minuter avbröt jag med (alt+del) då det kom upp att programmet inte svarade. Kan det vara fel på min clone cd?

    Kan det ha varit fel på skivan, den var printable label på kanske ska tillägas men det har inte skapat problem förut för mig. Jag gjorde en ominstallation på hela burken förra veckan, men har tagit hem så jag kunnat ändrat booktypen till min liteon brännare till dvd rom som man ska göra. Hade bränningshastigheter på 2,4. Provade ett bränna en musikskiva strax innan mitt misslyckade försök med bra resultat så fel på brännaren är det inte.

    Men kan det vara fel på mitt clonecd?

    Har ingen lust att offra fler skivor så hoppas någon kan hjälpa mig?

  18. #468
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Svårt att gissa vad som är fel.... du skrev ju att du har senaste versionen av CloneCD... så då är ju inte det problemet i alla fall.
    Du kan ju iofs testa att installera om det.

    Annars ser jag ingen anledning till att inte testa ImgBurn. Vet flera här på forumet som inte lyckats bränna med CloneCD, men som har lyckats bra med ImgBurn...
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  19. #469
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Okej Edlund men då ska jag använda de inställningarna som Pege63 skriver här i forumet? Då är det bara att leta upp dvd filen då och sen starta bränningen?
    En skitsak kanske detta är men ska inte filen som man ska bränna heta Image.dvd? Min hette Image1.dvd men layerbrake och allt ssånt stämde.
    Hatar när det blir fel med så dyra skivor, man blir försiktg att prova igen

    Kan man bränna i 2,4 X i img burn?

  20. #470
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Vad den heter spelar ingen roll. Du kan döpa om den till Videvice.dvd om det gör dig lycklig. Det viktiga är att det som står i den är rätt, d.v.s layerbreak och imagefilens namn.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  21. #471
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Okej nej jag hade väl inte trott att det skulle spela någon roll direkt. Men i sånna fall var ju allt rätt inställt så jag fattar inte varför inte brännaren startade bränningen, hade den tuggat hade ju saken varit nåt annat men nu liksom stod den bara och blinkade ljudlöst och stod på 0 % i 8 minuter, så long tid kan det inte ta ett bränna led in eller vad det heter.

    Först trodde jag det hade att göra med att jag tog den lilla filen istället för den stora (vilket man gör när man crackar spel) men sen så visste jag ju att det var den lilla dvd filen som sagt, jävligt skumt att fortfarande inte veta vad felet är, men det lär ju bli till att testa i mig burn nästa gång, kanske ikväll. Så hoppas jag att inställningarna som pege 63 stämmer?
    Last edited by Videvice; 2007-06-19 at 13:34.

  22. #472
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    En fråga som kanske egentligen inte ska ställas här, men kan Microsoft banna en från live om man har iXtreme 1.2 men inte har ställt in booktype till DVD-ROM? Skivan luras ju inte som att vara original om den inte är set till DVD-ROM?

  23. #473
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hade det varit så så hade iXtreme vägrat starta skivan. Xtreme "tar hand" om booktypen så det spelar ingen roll hur den är inställd längre.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #474
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Tänkte bara säga att brännare http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010109636 fungerar mycket bra med traxdataskivor och min samsung ms25 (ixtreme 1.2).

  25. #475
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Funderar på att beställa hem denna:
    Pioneer Intern IDE DVD±RW 18x DVR-112DBK - Svart (Dual Layer) (Bulk)
    Men jag behöver experthjälp. Vad tror ni om den?

  26. #476
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag har en MATSHITA UJ-814D brännare i min Sony laptop. I Windows Vista fungerade det utan problerm att bränna i ImgBurn men nu när jag formterat och använder Windows XP av bryts det efter typ 54% av nån jävla anledning.

    Någon som har koll, jag använder exakt samma inställningar och version på ImgBurn.

  27. #477
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    testat nyare version av imgburn?

  28. #478
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Har den senaste

  29. #479
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Sry att jag skickar samma sak så tätt inpå, men jag ska lämna in datorn snart för diverse justeringar och tänkte passa på att slänga in en duglig brännare. Så vad tror ni om den här: Pioneer Intern IDE DVD±RW 18x DVR-112DBK - Svart (Dual Layer) (Bulk)? Duger den till att bränna 360-spel?

  30. #480
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    ja
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Sida 16 av 26 FörstaFörsta ... 61415161718 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •