Sida 12 av 26 FörstaFörsta ... 2101112131422 ... SistaSista
Visar resultat 331 till 360 av 780

Diskussion: Dual Layer Media, Brännare, Booktype

  1. #331
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av aalen100 Visa Inlägg
    Jag har exakt samma fel som dig... bränning avbryts på olika %. Oftast vid 51%... jag har testat att byta brännare till en annan av samma modell. Använder en HP DVD-Writer 640c, de jag har lycktas bränna har funkat perfekt. Men som sagt så har fler pajat än som funkat.

    Håller på att testa me en helt annan brännare nu.. har du lyckats lösa ditt problem?

    Just i det här fallet så var det skivorna som inte gick. Hade Platinum-skivor då det avbröts. Köpte Verbatim istället och då funkade det perfekt.

    Hade problem tidigare då det avbröts också, men det var för att min brännare inte fungerade med Clone CD, löste det dock med Img Burn.

  2. #332
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hayles Visa Inlägg
    Just i det här fallet så var det skivorna som inte gick. Hade Platinum-skivor då det avbröts. Köpte Verbatim istället och då funkade det perfekt.

    Hade problem tidigare då det avbröts också, men det var för att min brännare inte fungerade med Clone CD, löste det dock med Img Burn.
    Aha.. de som har failat för mig är Traxdata, ska åka till Elgiganten imorgon å klippa några Verbatim å se om det hjälper. Har ju typ bytt allt som går att byta + ominstallation och olika mjukvaror så det kan ju inte va så mycket annat. Börjar ju bli riktigt lack på det där skiten... skivorna e ju inte gratis heller hehe.

  3. #333
    Registrerade
    Feb 2001
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Tackar för denna länk, då var 80 skivor beställda..

    /golden2

  4. #334
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Jag hittar ingen vettig info om min brännare.. Någon som kan försöka kolla upp om min brännare kan bränna dual-layer skivor?

    Brännaren: IOMEGA DVDRW4216IND-A

    Tacksam för svar

  5. #335
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    IOMEGA DVDRW4216IND-A verkar vara samma brännare som NEC ND-1300A och den klarar inte av att bränna dual layer verkar det som. Kanske finns något firmware med stöd för det men det tvivlar jag på.

  6. #336
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Vad gör jag för fel? Jag brännner med pioneer dvr-k17. Efter jag bränt och kör den i xboxen så börjar den spela den i media spelaren var amped 3 jag testa. Sen testa jag gears of war och då står det stoppa i skivan i en xbox 360.

  7. #337
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det kan vara hur mycket saker som helst du gör fel.
    -Du får berätta mer detaljerat hur du gör när du bränner.
    -Å vilka skivor använder du?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #338
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    packat upp filerna och då finns det image.dvd och image.000 och ss.bin. Sen står den i image.dvd LayerBreak=1913760
    IMAGE.000. Sen öppnar jag bara image i imgburn och bränner den och sen när jag sätter i den i 360 så startar den upp musikspelaren. Har testat och starta både brända och orginal spel från gamla xboxen och då står det bara sätt in den i en xbox. Är det inte lite konstigt. Den ska vara flashad.

  9. #339
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste ställa in layerbreak manuellt i imageburn.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #340
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    har testat det. Måste man ta borta layerbreak i image.dvd filen då? Hur är visst borde gamla orginal xbox spel funka i en flashad xbox 360.

  11. #341
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Nej, i Imageburn behöver du inte .dvd filen.
    Du sätter layerbreak manuellt och bränner imagefilen.

    En hel del gamla originalspel funkar på 360'n.
    Men du behöver dels Microsofts "XBox1-emulator" + att spelet såklart måste finnas med i kompabilitetslistan.
    LÄS i FAQ'n. Där finns länkar + mer info....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  12. #342
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Hejsan,

    Beställde 2st XB Disc från ******* för någon dag sedan. Fick de igår och testade då ivrigt om de fungerde med min brännare (Samsung SH-162L). Brände först en back upp och den funkade kanon, inga som helst bekymmer. Men när jag skulle bärnna den andra backupen så blev det problem. Den stannade på ca. 76% och det kom fram ngt meddelande om min brännare där det stod IDE/AtA den min brännares namn. Vad beror detta på? Är det helt enkelt som man får räkna med om man bränner med lite billigare media?

    Bränner förövrigt i ImgBurn. Den första filen hade filändelsen .000 och den andra hade .iso, kan detta ha spelat någpn roll? Har ställt in layer break och booktypen ställs in automatiskt.

    Tacksam för svar.
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  13. #343
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Iinfiniti 360

    Finns det någon som testat att göra backupper på
    Infiniti 360 - 8x Speed (DUAL LAYER+R) skivor.

    Det påstås att dessa ska vara tillverkade för att enbart fungera på 360 backupper.
    Själv har jag inte provat dessa än, men de är prisvärda på runt 17kr/st.

  14. #344
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    10 St DVD+R 8,5 GB MediaRange 2,4xSpeed Double Layer i Cakebox FÖR 188,50 SEK

    10st. MediaRange DVD+R Double Layer 8.5GB 2,4xspeed FÖR 189,00 SEK

    10st. Hewlett Packard DVD+R DL 2.4xspeed FÖR 199,00 SEK

    Fungerar dessa, någon som testat ? Och vilken rekommenderar ni isåfall?
    Last edited by Kasko; 2007-02-11 at 11:49.

  15. #345
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Det går ju att köpa Verbatim för 19kr styck. Varför chansa?
    (Läs den här tråden så hittar du länken)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  16. #346
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Det går ju att köpa Verbatim för 19kr styck. Varför chansa?
    (Läs den här tråden så hittar du länken)

    Tack för tipset!

  17. #347
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Det går ju att köpa Verbatim för 19kr styck. Varför chansa?
    (Läs den här tråden så hittar du länken)
    Det låter bra, skulle man kunna få något tipps eller länk på vart man kan köpa Verbatim DVD-R DL skivor för 19kr st.

  18. #348
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Enlund sa ju precis det?

    Det går ju att köpa Verbatim för 19kr styck. Varför chansa?
    (Läs den här tråden så hittar du länken)
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  19. #349
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Skulle nyss bränna ut Burnout Revenge PAL XBOX360 DNL med nyaste versionen av ImgBurn (2.2.0.0).

    När jag ska välja IMAGE.000-filen dock, så står det

    "You should have selected the DVD file and not this one.
    I'll do it for you automatically this time, but don't do it again!"

    Man ska väl inte välja IMAGE.dvd-filen med ImgBurn? Och nu med nya versionen kan jag inte välja IMAGE.000 (som man ska väl?), vad är fel?

  20. #350
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    18
    Man ska väl välja .dvd filen för det är ju där LayerBreak grejorna ligger ?
    Eller ?

  21. #351
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av TM1 Visa Inlägg
    Man ska väl välja .dvd filen för det är ju där LayerBreak grejorna ligger ?
    Eller ?
    Nej, inte med ImgBurn. Har inte varit så på tidigare versioner iaf, har funkat perfekt med IMAGE.000-filen tills nu när jag uppdaterat. Vet inte om man ska ändra nån inställning eller nåt? Någon som uppdaterat till nyaste får gärna hojta till.

  22. #352
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    18
    Använd CloneCD istället.
    Vet inget annat

  23. #353
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av TM1 Visa Inlägg
    Använd CloneCD istället.
    Vet inget annat
    CloneCD är inte ett alternativ då min brännare inte stöds. Måste ju gå att fixa på nåt sätt, nån ändring eller nåt i nya ImgBurn.

  24. #354
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    65
    Respekt
    18
    Inte stöds.....................Okej

  25. #355
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Imgburn:
    Tools->Settings->Write
    Kolla rutan options uppe till höger, Layer Break ( For DL Media) ändra från Calculate Optimal till User Specified och fyll i rutan Sectors in L0: 1913760.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  26. #356
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    Imgburn:
    Tools->Settings->Write
    Kolla rutan options uppe till höger, Layer Break ( For DL Media) ändra från Calculate Optimal till User Specified och fyll i rutan Sectors in L0: 1913760.
    Redan gjort.

    Jag har alltså brännt massa spel med tidigare version av ImgBurn, och då valt IMAGE.000-filen. Och nu går det inte helt plötsligt, hajar inte.

  27. #357
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Byt tillbaka igen då
    Använder du XBOX Backup Creator?
    Last edited by pege63; 2007-02-19 at 20:50.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  28. #358
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    Byt tillbaka igen då
    Använder du XBOX Backup Creator?

    Ja jag skulle kunna byta tillbaka, men det vore ju så mycket roligare att komma underfunn med problemet.

    Nej, jag använder inte XBOX Backup Creator.

  29. #359
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är väl inte något problem egentligen.

    Någon har gett imgburn bezzerwizzer funktioner, så om det finns en .dvd fil med samma filnamn i övrigt som .000 filen så tycker den att man skall öppna .dvd filen.

    Det är väl bara att radera eller döpa om filen ifall det inte finns någon inställning gömd någonstans som tar bort tjatet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #360
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    http://www.img*********/index.php?act=changelog

    Added: Checks for people loading '*.000' and '*.ISO' files in Write mode when a '*.DVD' one exists.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 12 av 26 FörstaFörsta ... 2101112131422 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •