Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: fungerar ej efter flashning

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    fungerar ej efter flashning

    Hej!

    Har en xbox 360 med samsung läsare som ja har lött i ett extra sst39sf020A chip med switch. Ja har ett nforce4 sata moderkort som ja efter lite modifiering av mtkflash lyckades få att hitta min xbox drive. urläsning av key gick bra (det tog ett tag dock) och ja har sedan använt mig av kdx1.5 för att lägga in nyckeln i xtreme 3.0 bioset. Flashningen gick sedan också bra enligt texten som kom upp men nu har ja ändå problem.
    Boxen läser inga som helst skivor vare sig chippet är på eller ej. Hoppades att någon kunde ha några ideer. Mina egna tankar är att det inte borde ha med flashningen att göra för orginalchippet som ej är flashat borde väl ändå läsa orginalspel? Min slutsats av detta är att lödjobbet inte har blivit 100% ok. Ja har många års lödvana vilket inte innebär att man är felfri men ja är säker på att alla kablar mellan chippen sitter o är ok däremot blev ja lite misstänksam till att alla ben på orginalkreten fortfarande va anslutna till drivens kretskort efter lödningen.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    mer

    Kom på en sak till.
    Ja tittade i min modifierade xtreme3.bin fil och söker ja fram till 4000 med hex workshop så ligger inte nyckeln där men går ja n i kdx1.5 så läser den ur nyckeln rätt. Fungerar kanske inte kdx1.5 till xtreme3 bioset? Vilket fall som helst borde ja väl kunna spela orginalspel på orginalchippet så det spelar kanske inte så stor roll. En tanke till ja har är att något hänt under flashningen som att ja har flashat orginalchippet av misstag o det har blivit fel där. Det står väldigt lite om hur man ska ha switchen osv när man flashar men ja gjorde så här:
    startade xboxen med orginalchippet och sedan startade ja datorn i dos.
    mtkflash w bios.bin och valde sedan sata platsen. Innan ja tryckte enter här så ändrade ja switchen o sedan började den flasha. Efteråt sa den att det va ok och att ja skulle starta om datorn.

Liknande diskussioner

  1. Fel på chippet efter flashning
    By Green in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 17:32
  2. Evo-X borta efter misslyckad flashning..
    By maako in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 19:22
  3. Problem efter flashning!
    By jojjew in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-07, 13:13
  4. Xboxen funkar inte efter flashning
    By Whatever in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-03, 01:30
  5. Dualshock och blowback fungerar inte längre efter messiah modifiering
    By solaris in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-26, 20:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •