Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Xeno-PS

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Xeno-PS

    Hej.

    Jag undrar om någon har lite erfarenhet av Xeno-PS chippet till PS2? Bra/Dåligt/Skit?

    Tacksam för så mycket erfarenhetsbaserad information som möjligt!

    Mvh,

    Mill

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad är det för fel på de beprövade och stabila chippen från matrix infinity och dms4...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Inget fel alls, faktum är att jag bestämt mig för att köra med Matrix Infinity. Bara det att priset var sjukt mycket bättre med Ps2slim + Xeno PS jämfört med Ps2slim + Matrix Infinity...

    ...Givetvis visade det sig att Xeno PS inte alls har någon anknytning till "Xeno Team" som gav oss XenoGC chippet, utan verkar mer vara en billig skräp kopia av ett annat lågbudget chip. Men som novis inom modchipvärlden så antar utan problem att Xeno PS är ett helt ok chip efter att ha läst deras features lista.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20
    Hehe !!!

    Det här är nog det dummaste jag läst på länge........ bara korkade personer påstår att det skulle vara bättre KVALITET på Matrix Inifity chippet.

    Det är helt upp till mösterkortsfabriken och monteringstationerna hur kvaliteten blir, sen har chippen samma BIOS (MI FW 1.82) med exakt samma funktionalitet. Chippet har mycket bra svart lödmask, 3my guldplätering och allt håller mycket hög kvalitet.

    Det bästa med Xeno-PS är att det är en BILLIGARE kopia, med detta kommer det automatiskt INTE att den skulle vara sämre kvalitet på chippet.....

    Vill man betala 3-dubbla priset bara för varumärket (som man inte häller ser ) är det helt upp till var och en.

    Angående erfarenhet så har jag provat mer än 40st PStwo slim som fungerar klockrent med Xeno-PS chippet = BILLIGARE PS2:OR TILL FOLKET

    Ursäkta min ton , blev lite upprörd.
    Last edited by Gemet; 2006-10-09 at 14:59.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    Nämen nu tycker jag att man ivf ska få fråga saker utan att bli dissad...

    Min personliga åsikt om MI's kvalitet är att det är mycket bra.
    Jag jobbar själv på ett elektronikföretag och kör ytmonteringsmaskiner så jag och mitt ego tycker att vi kan det här.. åtminstonde lite.
    Men exeno chipet såg riktigt bra ut också.

    Tycker nog man mer ska inrikta sig mer på skilnaderna på mjukvarusidan än hårdvarusidan. och där vet jag inte mycket om exeno chipet.
    men MI har konstant uppdatering o stabil mjukvara.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har rent generellt tröttnat på att testa olika chipkloner. Kan vara bra kvalitet på en leverans, nästa gång är det rena skiten. Och sedan skall man förklara skillnaden mellan 3 dussin olika chip som gör samma sak för varje kund som kommer in...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20
    OK , jag förstår. Ledsen att jag blev lite upprörd. Jag tog det personligt helt enkelt....... (eftersom alla mina PStwo:s blir chippade med Xeno..)

    Last edited by Gemet; 2006-10-09 at 17:31.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •